שחיקה טבעית או נקודת תורפה? היעילות של דני אבדיה שוב במגמת ירידה

play
מגיע לו יותר? אבדיה | GettyImages, C. Morgan Engel
דני אבדיה מדבר אחרי הניצחון ביום הולדתו 01:22

לצד היציבות המרשימה בהגנה, במשחקים האחרונים הישראלי חזר להתקשות בהתקפה. האם זה קשור לעובדה שהוא חלק מרשימה מצומצמת של שחקנים שלא נחו העונה, או שהוא שוב "נתקל בקיר"? לקראת המשחק הלילה מול שיקגו, בוושינגטון מנתחים: "הוא חייב לצאת מזה"

(גודל טקסט)

דני אבדיה ממשיך להיות נקודת אור הגנתית בוושינגטון, אבל מה לגבי הצד השני של המגרש? אחרי חודש התקפי טוב בדצמבר, בשנה החדשה היעילות והאחוזים של הפורוורד הישראלי של וושינגטון שוב נראים בנסיגה – בשני המשחקים האחרונים הוא קלע 7.5 נקודות בממוצע, אבל דייק ב-15 אחוז בלבד מהשדה וב-20 אחוז (2 מ-10 מהשלוש), כשחלק מהזריקות הפכו לאיירבול או לא קרובות להיכנס.

"דני לא קולע כמו שצריך. הוא עדיין שומר טוב, עדיין משיג עצירות, אבל האחוזים יורדים, והוא לוקח זריקות קשות יותר", ניתחו בפודקאסט Locked On Wizards. "בחודש דצמבר הוא קלע 50 אחוז מהשדה, שיפר את האחוזים מהשלוש, ונראה הרבה יותר טוב, אבל עכשיו זה נראה אחרת. הוא שחקן שעושה קצת מהכל, אבל צריך לסיים טוב יותר בטבעת ולקלוע את הזריקות הפנויות משלוש. היו לו שני איירבולים אתמול, ולא ברור אם זה עניין של ירידה בביטחון. בכל מקרה, יש לו עונה טובה עד עכשיו והוא חייב לצאת מזה. להמשיך לזרוק כשהוא פנוי, להמשיך ללכת חזק לסל – רק ככה הוא יעבור את זה".

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס
ממשיך במגמת השיפור. אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Mitchell Layton

בפודקאסט הוסיפו שלאבדיה "יש בסך הכל עונה נהדרת, הוא עצר שחקנים גדולים, שמר מצוין, לקח את המשימה להפול לסטופר הגנתי בשתי ידיים, והפתיע אותנו כי אף אחד לא האמין שהוא יהפוך לכזה. בעונה שעברה עם סקוט ברוקס הוא היה בסיטואציה משונה, לא פה ולא שם, והעונה אנחנו מתחננים שיהיה חלק מהחמישייה שמסיימת משחקים".

יחד עם זאת, הפרשנים מזהירים מהמכשול הפיזי שהוא עלול להיתקל בו בחלק השני של העונה הרגילה, במיוחד בהתחשב בנסיבות המיוחדות שלו – אבדיה חזר העונה מפציעה, ומאז, בניגוד למגמה בשאר הליגה, לא החמיץ ולו משחק אחד. בעידן הקורונה זהו דבר נדיר – למעשה, אבדיה הוא אחד מבין 21 שחקנים בלבד בכל הליגה שלא פספסו משחקים העונה. "בעונה שעברה דני נתקל בקיר הרוקיז, ואני מקווה שזה לא קורה גם העונה, אמרו ב-Locked On Wizards. "המטרה שלו בטווח הקצר היא לשפר את הסיומת ליד הטבעת. אנחנו רוצים לראות אותו מסיים טוב יותר בקרבת הטבעת, שמענו השוואות לטורקוגלו וטוני קוקוץ', ובשביל זה הוא צריך להתחיל להטביע על אנשים או לפחות לסיים ליי אפים חזק. הקליעה מבחוץ היא אולי לא הצד החזק שלו, אבל הוא צריך לקלוע את הזריקות הפנויות".

לסיום, חורצים בוושינגטון: "אנחנו אוהבים את מה שרואים ממנו, ואופטימיים מאוד לגביו. בעונה הבאה אנחנו רואים אותו משתפר בכל התחומים האלה, ומעמיד ממוצעים של משהו כמו 10 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי