אשלי בארטי תפגוש את דניאל קולינס בגמר אליפות אוסטרליה

הטניסאית האוסטרלית אשלי בארטי | רויטרס

כשהיא חולמת על גרנד סלאם שלישי ותואר לאוסטרליה אחרי 42 שנה, הפייבוריטית הביסה 1:6, 3:6 את קיז. קולינס עברה את שביונטק

(גודל טקסט)

פתחו יומנים וכתבו: יום שבת הקרוב, 10:30 בבוקר, אשלי בארטי נגד דניאל קולינס בגמר אליפות אוסטרליה. היום (חמישי) התקיימו שני חצאי הגמר שהיו חד צדדיים לחלוטין ובסיומם נקבעו שתי העולות לגמר. הפייבוריטית האוסטרלית נגד האמריקאית שהעפילה לגמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה.

הטניסאית האוסטרלית אשלי בארטי
ממשיכה לדרוס. בארטי | רויטרס

אשלי בארטי (1) – מדיסון קיז 1:6, 3:6

הדומיננטיות של אשלי בארטי נמשכת במלבורן, בניסיון של האוסטרלית להיות האלופה המקומית לראשונה זה 42 שנה. היום המדורגת מספר 1 הגיעה כפייבוריטית ברורה מול קיז (51), והשלימה עוד ניצחון מרשים, תוך 62 דקות בלבד, בדרך לגמר ראשון שלה במלבורן, בניסיון להשיג תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה (אחרי ווימבלדון 21 וצרפת 19).

קיז, שהדיחה ברבע הגמר את ברבורה קרייצ'קובה הצ'כית (4) ועבורה זו הפעם הרביעית שהיא מגיעה לחצי גמר גרנד סלאם, זה היה הפעם קשה מדי. בארטי ניצחה כשהיא מכה 20 ווינרים, שוברת 4 פעמים את ההגשה של יריבתה, עם 86 אחוזי הצלחה כשההגשה הראשונה נכנסת, ועולה לגמר עם הרבה ציפיות ותקות לקהל המקומי. עד עתה בטורניר בארטי שיחקה רק 6 שעות ו-6 דקות בשישה משחקים (!), והפסידה רק 21 משחקונים.

דניאל קולינס, טניסאית אמריקאית
גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. קולינס | רויטרס

איגה שביונטק (7) – דניאל קולינס (27) 6:4, 6:1

דניאל קולינס אמנם הגיעה עד חצי הגמר במלבורן גם ב-2019, אבל מעולם לא הייתה טניסאית צמרת. דירוג השיא העולמי שלה עד כה עומד על 23 ובגיל 28 היא סופרת שני תארי WTA בלבד. אבל היום האמריקאית שמדורגת 27 בטורניר ו-30 בעולם, רחוקה רק משחק אחד ממייג'ור.

קולינס שלטה היום ללא עוררין נגד הפולנייה שכרתה את דרכה לחצי הגמר בקושי רב. היא ידהרה ל-0:4 בסט הראשון עם טניס אגרסיבי ויוזם ולמרות ששביונטק חזרה ל-5:4, המילה האחרונה הייתה של האמריקאית. הפולנייה שלא הצליחה להשלים קאמבק במערכה הראשונה, סבלה מירידת מתח וקולינס ניצחה זאת כדי לשבור אותה פעמיים ולהמשיך ל-1:6.