משימת שיקום: מכבי ת"א זקוקה לשאראס כמאמן

שאראס. המאמן שמכבי צריכה
שאראס. המאמן שמכבי צריכה | צילום: עדי אבישי

העיתונאים מחזרים והאוהדים מאוהבים: הערב של כוכב העבר בהיכל

(גודל טקסט)

כשהדובר של מכבי תל אביב ניצן פררו כתב ביום רביעי בקבוצת הווטסאפ של כתבי הקבוצה שמי שרוצה לדבר עם שאראס מוזמן לאימון של ז'לגיריס קובנה ב-22:00, לא חשבתי שעיתונאים רבים יטריחו את עצמם לצאת מהבית בשעת לילה מאוחרת כדי לפגוש את המאמן של הקבוצה היריבה לפני משחק לא חשוב.

 

חשבתי וטעיתי. מספר כתבים הגיעו ושוחחו עם הליטאי, כי זה לא סתם מאמן של קבוצה יריבה, מדובר בשאראס, אחד השחקנים האהובים בתולדות המועדון הצהוב ואחד המועמדים המובילים לתפקיד המאמן בעונה הבאה.

 

 

גם אצל האוהדים שאראס עורר התרגשות. אם בפעם האחרונה שהליטאי דרך בהיכל (עם פנאתינייקוס בסדרת רבע גמר היורוליג בעונת 2011/12) הוא קיבל קריאות בוז מהקהל, הפעם מחיאות הכפיים הבהירו כמה האוהדים אוהבים אותו ועד כמה הם מתגעגעים.  אחד מהם אמר לי: "אם לא שאראס, לא בטוח שבכלל הייתי מגיע למשחק".

 

הנהלת המועדון אף היא לא הסתירה את הניסיון להראות לכוכב העבר עד כמה היא מתגעגעת. באימון המסכם ולאחר המשחק אנשי הקבוצה התחבקו עם שאראס והחליפו איתו חוויות וחיוכים (ואולי גם הגניבו מספר מילות שכנוע?). בדרך למסיבת העיתונאים הליטאי עוד עבר בחדר ההלבשה הצהוב.

 


שאראס יכול למלא חזרה את ההיכל (עדי אבישי)

 

האמת שמה שראינו על המגרש מצדיק את הרצון לאיחוד מחודש. כיף לראות חבורה עם כישרון מוגבל משחקת בצורה שיטתית ומאומנת, נלחמת על כל כדור על אף שסיכוייה להעפיל לרבע הגמר נמוכים מאוד, שחקני הספסל מחוברים, התרגילים מבוצעים בצורה כמעט מושלמת והשחקנים ממצים את הפוטנציאל שלהם.

 

ועל הכל ניצח שאראס. בעיטות לשלטים, ויכוחים עם השופטים, שליטה מלאה בקבוצה וזעם על כל תרגיל התקפי שלא מבוצע כראוי. זה היה הרפרטואר של המאמן הליטאי במהלך המשחק אמש (חמישי). ואם דאגתם להגנה, אז נראה שבניגוד לשאראס השחקן, הדבר שהכי מעצבן את שאראס המאמן זה זיוף הגנתי של אחד משחקניו (מעניין איך הוא היה מתנהל עם שחקן כמוהו), כל טעות הגנתית "זוכה" לתנועות ידיים עצבניות וגערות בירידה לפסק הזמן הקרוב.

 


שאראס. גוער על כל טעות הגנתית (עדי אבישי)

 

וזה בדיוק מה שמכבי צריכה. מאמן שהשחקנים מכבדים, שהאוהדים אוהבים ולא פחות חשוב שההנהלה רוצה. אחד שיחזיר את הטירוף לקבוצה, יעיר את האוהדים ויבנה סגל שהשלם יהיה גדול מסך חלקיו, דברים שמכבי כבר מזמן שכחה איך הם נראים.

 

אבל שאראס לא טיפש. גם הוא יודע שבמצב הדברים הנוכחי יהיה לו קשה להצליח וממש לא מתחשק לו להיכשל בקבוצה הגדולה הראשונה אותה הוא יאמן. ראשי הצהובים יצטרכו לעבוד קשה כדי לשכנע את הליטאי להגיע בעונה הבאה ולנסות לשקם את הספינה הטובעת (כן, הקלישאה הזו ממש נכונה).

 


שחקני מכבי ת"א. צריך מישהו שיעיר אותם (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי