קופצים מהחלון: סיכום שבוע סוער במיוחד

play
מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ' | ברני ארדוב
בדרך לחצי הגמר: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את הפועל חדרה 03:02

מה מלמדות הרכישות של גולדהאר על העתיד של קרסטאיץ', האם ההימור של מכבי חיפה יכול להשתלם ומה פשר הצניעות הלא אופיינית של אלונה ברקת בהפועל באר שבע? דוד רוזנטל מסכם חלון העברות מופרע במיוחד

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מופרע. אין הגדרה אחרת לחלון ההעברות הזה. אקשן יש תמיד, אבל יחידת הטרלול של בית וגן, שלא נחה גם בימים רגילים, הזריקה סטרואידים לכל השבוע האחרון. נכון שינואר הוא תמיד חודש פעיל, אבל נדמה שהפעם נשברו כמה שיאים.

מכבי תל אביב: העתיד של קרסטאיץ'

זה היה אחד מאותם חלונות שלהם אוהדי מכבי תל אביב פיללו בשנים האחרונות. בכל ינואר הם היו מצפים ומתאכזבים, והנה הגיע יום אחד שבו מונחתים אצלם שני שחקנים, ובהרבה כסף. יכול להיות שבמכבי תל אביב חולמים על קאמבק למרוץ האליפות, אבל ההחתמות האלה אסטרטגיות ומשמעותיות בעיקר לשנים הקרובות.

אם במקרה של ז'וזואה סה עוד מדובר בהשאלה נטולת סיכון עם אופציה לרכישה, העסקה של ג'ורג'ה יובאנוביץ' הפכה לאחת היקרות בהיסטוריה של המועדון. מה היא אומרת על השחקן עצמו? את זה עוד נדע, אבל היא בעיקר מספקת אינדיקציה למעמד של מלאדן קרסטאיץ'. כזכור, המאמן חתום רק עד תום העונה, אבל הדרישה שלו לחיזוק נענתה וזה לכשעצמו סימן מעודד מבחינתו, אחד השחקנים חתם לשנתיים וחצי ונראה שלפחות כרגע יש אינדיקציה לכך שהסרבי ימשיך על הקווים.

חלוץ מכבי תל אביב ג'ורג'ה יובאנוביץ'
ברוכים הבאים לקרית שלום. יובאנוביץ' | אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

שחקן מעניין לא פחות בהקשר הזה הוא אחד שנמצא בקבוצה – סטיפה פריצה. החלוץ הקרואטי לא קיבל יותר מדי אשראי מקרסטאיץ', ואין סיבה להאמין שזה יקרה דווקא כשבא לו מתחרה סרבי יקר על המקום בהרכב. מצד שני, מכבי תל אביב בחרה להשאיל את אדוארדו גררו ולהשאיר את פריצה, אז לכו תדעו איך העסק יתפתח.

בגזרת הייצוא, מכבי תל אביב עשתה רובין הוד, כשהשאילה שחקנים לשלוש מועמדות לירידה – אדוארדו גררו להפועל ירושלים, רונן חנציס לנוף הגליל ועידו שחר למכבי פתח תקווה. כמו תמיד, היא תעקוב אחרי ביצועי המושאלים שלה בקבוצות אחרות. מעבר למטרות שנותרו העונה, העיניים שם כבר נשואות לקיץ, מהרבה מאוד בחינות.

בית"ר ירושלים: תנו לשיגעון לנצח

בעיקרון, כל הכותב על בית"ר ירושלים עושה זאת על אחריותו בלבד ונחשב לאידיוט מושלם, כי מה שנכון ל-10:00 לא באמת נכון ל-10:01.

אז מה אני? כמובן, אידיוט מושלם. אם לתאר בשלוש מילים את המצב בקבוצה – "אין לי מושג". במעט יותר מילים, מדובר בכאוס של ממש, גדול אפילו בסטנדרטים של בית"ר עצמה. הפיטורים של שלושה מהזרים, ההתפטרות של יוסי מזרחי, הקדנציה של שרון מימר שארכה תשע שעות, ההלוואות של ג'קי בן זקן לחוגג ולקינוח, הסאגה המוזרה שבסיומה התמנה יוסי אבוקסיס למאמן. וזה, כמובן, לא הסוף. המשך יבוא, תאמינו לנו.

בגזרה החשובה ביותר, של השחקנים, בית"ר לא התחזקה, לעומת היריבות לתחתית שכן העמיסו רכש. מכבי פתח תקווה הביאה שלל שחקנים, גם הפועל ירושלים ונוף הגליל התחמשו, והיא עם הסגל הזה וללא תמיכה של הקהל עדיין הקבוצה הכי חלשה בליגת העל. תוסיפו לכך את רעשי הרקע שעדיין ימשיכו להכות במלוא עוזם, ותקבלו מועמדת ודאית לירידה.

הפועל באר שבע: פחות זה יותר?

באופן יחסי לחלונות הקודמים, באר שבע הייתה שקטה, וביצעה מהלך מינורי לפני מספר שבועות – צירופו של אנדרה מרטינס, שכבר הספיק להראות קורטוב ממה שהוא יודע. ואז, בניגוד גמור לבולמוס הקבוע של אלונה ברקת בינואר, הכול התנהל בעצלתיים. רגע לפני הסגירה באר שבע הגניבה גם את גוסטבו מרמנטיני. הבעיה של הקבוצה הייתה דווקא בגזרת השחרורים, כשנתקעה עם דוידה פטרוצ'י.

גוסטבו מרמנטיני שחקן הפועל חדרה  מול רמי גרשון שחקן מכבי חיפה
יעבור דרומה? מרמנטיני | דני מרון

זה היה שקט מאוד מוזר, אבל צריך לזכור שאת רוב העבודה בגזרת הרכש באר שבע עשתה בקיץ. מצד שני, הקבוצה אמנם צמודה למכבי חיפה שבמקום הראשון, אבל הכול נראה נזיל והיא צריכה שחקן שובר שוויון. האם מרמנטיני הוא האיש הזה? מדובר בשחקן מוכשר שבא מקבוצה קטנה ולא ברור איך ישתלב בטרנר. אלא שאם הולכים קצת לאחור, לא רחוק מדי בהיסטוריה, נזכרים שפעם כבר היה לבאר שבע אחד כזה שהגיע מקבוצה קטנה מהשרון והוא היה לא רע בכלל.

בניגוד למה שאליו התרגלנו בשנים עברו, אלונה ברקת לא הייתה שחקנית דומיננטית בחלון הזה. כעת נותר לראות האם החיזוק המינימליסטי יצעיד אותה קדימה.

מכבי חיפה: הימור שיכול להשתלם

על מכבי חיפה עוברת תקופה לא טובה, כשיחד עם התוצאות הבינוניות ומחיקת הפער בטבלה מהפועל באר שבע נפצע גם דולב חזיזה. ברק בכר רצה מאוד את מאוויס צ'יבוטה, והפציעה של חזיזה הגיעה "בזמן" כדי להכות בברזל הזה. צ'יבוטה יכול לשחק כחלוץ אבל גם על הקו, מה שיוסיף לחיפה ממד נוסף להתקפה הקטלנית ממילא שלה.

מאוויס צ'יבוטה, מכבי חיפה
מהירוק של לודוגורץ לירוק של מכבי חיפה. צ'יבוטה | אתר רשמי, מכבי חיפה

בנוסף, האלופה חיזקה את עצמה במגן מיקאל אלפונס, אולם כאן יש לציין כי מדובר בפשרה, מאחר שבכפר גלים רצו מאוד את איקוקו מלודוגורץ. עם זאת, צריך לזכור שריאן סטריין לא היה פקטור והוא גם לא שחקן יקר, כך שצירופו של אלפונס בן ה-32 הוא הימור לא גדול שלא נושא סיכון רב בצידו.

בגזרת השחרורים בלט יובל אשכנזי. המעבר שלו למכבי נתניה היה בעיקר סמלי, אבל הראה כמה כוח יכול להיות לשחקן בחדר ההלבשה, גם אם הוא בקושי מקבל דקות משחק. אשכנזי היה דמות אהובה מאוד בחיפה, בקבוצה וביציעים, ואף על פי שלא נראה שהעזיבה שלו היא גורם משפיע, בכר צריך לקוות שהאפקט שלה לא יהיה משמעותי יותר משחשב.

הפועל תל אביב: שמים את הז'יטונים על ינקוביץ'

הפועל תל אביב שחררה ארבעה שחקנים שמבחינתה לא היו משמעותיים לסגל (אם כי נדמה לי שביואב הופמייסטר יכלה לעשות שימוש מושכל יותר). האדומים הביאו את מרקו ינקוביץ', שחקן עם המון כישרון שהושפע קשות מהבלגן בבית"ר ולא היה יציב גם לפני שהוא החל. אם ינקוביץ' ישאב השראה מהאווירה השקטה יחסית במתחם חודורוב, נראה שיפתור בעיה משמעותית בחלק הקדמי. הבעיה: אנחנו לא באמת יכולים לסמוך על זה.

מרקו ינקוביץ' שחקן בית
מרקו ינקוביץ' שחקן בית"ר ירושלים | ברני ארדוב

האדומים נמצאים, בסך הכול, באזור נוחות, אבל ההפסד הביתי להפועל חדרה הדליק כמה נורות אדומות. כנראה שלא מספיק.

התחתית הבוערת

* בתחתית, כאמור, עשו כמה קבוצות מהלכים מאוד משמעותיים. בולטת במיוחד היא נוף הגליל, שהחליטה להישאר בכל הכוח וצירפה לא פחות מעשרה שחקנים (יחד עם שחרור מאסיבי של אחרים), בהם כמה מסקרנים במיוחד כמו ג'ון אוגו, הכישרון של מכבי תל אביב רונן חנציס, עבדאללה חליחל וארנסט מאבוקה. בהחלט מכובד.

* הפועל ירושלים זכתה בפרס הגדול של החלון – אדוארדו גררו, שיוסיף לה ממד של מהירות וגם חדות, אם איכשהו ישפר את קבלת ההחלטות שלו. אופק ביטון הוא שחקן מעניין שלא קיבל מספיק הזדמנויות בהפועל תל אביב. ירושלים למדה, באיחור מה, שכדי להישאר בליגה צריך לקחת מושאלים. יכול להיות שעשתה את זה בזמן.

* ואת מה שהפועל ירושלים למדה רק עכשיו, אבי לוזון כבר יודע מהמאה ה-19. מכבי פתח תקווה במצב קשה, וצירפה לא פחות משישה שחקנים, שהישראלים שבהם הם הופמייסטר, עידו שחר ואור אינברום, לו הייתה קדנציה קודמת טובה במועדון. שלושת הזרים שהגיעו, כולל אבובאקר דומבייה שבא ממכבי נתניה, הם הימור – אבל מה כבר יש לנועלת הטבלה להפסיד?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי