בני הרצליה הביסה 63:83 את הפועל חולון ועלתה לגמר הגביע

איש המשחק. אונוואקו | אודי ציטיאט

מוליכת ליגת העל התעללה בקבוצה של גיא גודס בחצי הגמר הראשון ותחכה למנצחת בדרבי התל אביבי. אונוואקו (21) הצטיין

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

בני הרצליה היא העולה הראשונה לגמר הגביע לעונת 2021/2022 לאחר הצגה גדולה ו-63:83 מוחץ על הפועל חולון בחצי הגמר הראשון. הקבוצה של אורן אהרוני הגיעה עם הסכין בין השיניים למשחק והשתלטה עליו מהפתיחה, בדרך ליתרון דו ספרתי מוקדם. חוץ מג'ו רגלנד אף אחד לא תפקד בקבוצה של גיא גודס, אצלה טיירוס מגי וכריס ג'ונסון סבלו מערב חלש, כשבנוסף נרשם עימות בין חלק מאוהדי חולון לבין שחקן הקבוצה מייקל קייזר.

עם זאת, הסיפור במשחק היה בני הרצליה, ששיחקה בצורה נפלאה וקיבלה הופעה נהדרת כמעט מכל שחקן שעלה על הפרקט, כשמכל כולם היה הסנטר צ'ינאנו אונוואקו (21 נקודות, 6 ריבאונדים ו-32 נקודות מדד). מוריס קמפ, קווינטון הוקר ושון דאוסון היו נהדרים גם הם, והרצליה משחזרת את חצי הגמר מ-1995 עם ניצחון על חולון בדרך לגמר, ותקווה – כמו באותה עונה – לזכות בגביע.

שחקן בני הרצליה סנדי כהן
הרצליה בהצגה. סנדי כהן | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

רבע 1:

צ'ינאנו אונואקו הגיע חד והיה בלתי עציר בפתיחת המשחק. הסנטר של הרצליה קלע 9 נקודות מתוך ה-12 של הרצליה, שטסה ל-4:12 בפתיחה, מה שגרם לגודס להזעיק פסק זמן. הכחולים השלימו ריצת 2:17 ועלו ליתרון 6:23, אך הקבוצה של אורן אהרוני הלוהטת פשוט להטה מעבר לקשת. 13:26 לבני הרצליה בסיום הרבע הראשון.

רבע 2:

השחקנים של גודס השלימו ריצת 0:9 מהרבע הראשון והורידו את הפער של הקבוצה מהשרון לחד ספרתי, מה שגרם לאהרוני להוריד את שחקניו לפסק זמן משלו. אונוואקו חזר לפרקט ואיתו חזרה הדומיננטיות ההרצליינית, שהחזירה את יתרונה לדו ספרתי ועלתה ל-19:35. חולון נתקעה על 25 נקודות, והפער של החבורה של אהרוני חצה את רף 20 ההפרש. 32:50 לבני הרצליה במחצית.

שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד מול שחקן בני הרצליה קוויטון הוקר
היחיד שמתפקד בחולון. רגלנד | אודי ציטיאט
שחקן בני הרצליה צ'ינאנו אונוואקו מול שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון
איש המשחק. אונוואקו | אודי ציטיאט

רבע 3:

הרצליה הוסיפה לשלוט במשחק, כאשר הוקר, באב וסנדי כהן דאגו שוב להעלות את הפער ל-21 הפרש (39:60). טיירוס מגי נראה פשוט איום ונורא ולא הצליח לקלוע משום טווח, בעוד בצד השני כל השחקנים שעלו על הפרקט הניבו תוצרת עבור אורן אהרוני. תקרית בין מייקל קייזר לאוהדי חולון הייתה עוד מסמר ביום המסויט של החבורה של גודס. 43:69 להרצליה לקראת הרבע האחרון.

רבע 4:

טיירוס מגי, שהחטיא את כל חמש הזריקות הראשונות שלו מעבר לקשת, קלע שלוש שלשות בפתיחת הרבע המכריע וחלון הורידה ל-71:52. בשלב זה שתי הקבוצות קפאו בהתקפה, עד שקווינטון הוקר היה הראשון שקלע ומכאן חולון נשברה. 63:83 בסיום להרצליה, שעולה לגמר גביע המדינה.

שחקן בני הרצליה שון דאוסון עם מוריס קמפ
חגיגה על הספסל ההרצלייני | אודי ציטיאט

סטטיסטיקה

קלעו להרצליה: צ'ינאנו אונוואקו 21 נקודות ו-6 ריבאונדים, שון דאוסון 15 ו-6 ריב', סנדי כהן 14, מוריס קמפ 13 ו-6 ריב', קווינטון הוקר 12 ו-9 אסיסטים, כריס באב 6, אנדי ואן וליט 2.

קלעו לחולון: ג'ו רגלנד 25 ו-9 אסיסטים, טיירוס מגי 9, כריס ג'ונסון ורפי מנקו 7 כ"א, גיא פניני 5, מייקל קייזר 4, סטיב זאק (6 ריבאונדים) ופרדריק בורדיון 3 כ"א.