האם הרכז הבא של מכבי ת"א יתמודד הערב מולה?

ב-21
ב-21 | צילום: באדיבות אתר היורוליג

הצהובים צריכים גארד עם אופי. שיין לרקין כבר הדיח את מקל מדאלאס

(גודל טקסט)

חזרתו של שיין לארקין, הרכז והשחקן המוביל של באסקוניה, לסגל הדאלאס מאבריקס לפני כארבע שנים הביאה לדחיקתו של גל מקל מהרוטציה, ולמעשה סיימה את התקופה בה נהנה הרכז הישראלי מהצלחה יחסית בליגה הטובה בעולם.

 

משחק אדיר (13 נקודות ו-13 אסיסטים) של אותו רכז אמריקאי מצוין, הפעם במדי נציגת חבל הבאסקים, חיסל את מכבי ת"א של מקל בסוף דצמבר האחרון, במשחק בו נחשפה שוב נחיתותם של הצהובים בעמדה מספר אחת. משחק יעיל נוסף של לארקין הערב לא רק שיעזור לקבוצתו להשיג ניצחון צפוי, אלא גם יתקע עוד מסמר בארון קונספציית הרכז הישראלי שהתרסקה לחלוטין העונה.

 

 

לראשונה מאז ימי קטשפר העליזים פתחו הצהובים את העונה הנוכחית ללא רכז זר בסגל. ההימור על צמד רכזי נבחרת ישראל, שני שחקנים ותיקים ומוכחים יחסית, לא נראה כפרוע מדי, מה גם שהוא נותן לקבוצה עמדה אחת מכוסה בליגה במגבלות החוק הרוסי. לנוכח התוצאות האיומות עד כה ברור לחלוטין שהניסוי כשל, אם כי ממש לא רק באשמת יוגב אוחיון ומקל.

 

לא רק באשמתם. מקל ואוחיון (עדי אבישי)

 

השניים שמתחילת העונה לא זכו לקרדיט מתמשך ונעו, כל אחד בתורו, בין מקום בחמישייה לבין ייבוש מוחלט, הציגו באופן טבעי יכולת בינונית ונראו חסרי ביטחון. יכולת הקליעה הבעייתית של הצמד גרמה לכל מאמני הצהובים עד כה לפנות לאופציית הצבת אחד הקלעים בעמדה מספר אחת. רק נס של ממש, בדמות סיום עונה מוצלח במיוחד של מכבי בהובלת צמד הישראלים, יגרום למקבלי ההחלטות בצוות המקצועי לפתוח גם את העונה הבאה עם אותה קונספציה. אך כעת נראה כי את 2017/18 תתחיל הקבוצה עם רכז זר כשאחד מהשניים, אוחיון או מקל, ישמש כמחליפו.

 

די עצוב שאפילו בעמדה בה הגובה פחות משחק תפקיד אין בנמצא שחקנים שיכולים להוביל את נציגת ישראל ביורוליג (וברור שאין רכזים ישראלים טובים ממקל ואוחיון). עצובה לא פחות העובדה שהשניים לא זכו לגיבוי אמיתי ממאמניהם הישראלים, למרות שספק אם גם הוא היה עוזר, אך השאלה הרלוונטית והמעניינת ביותר כרגע היא איזה סוג של רכז זר צריכה מכבי לחפש לקראת העונה הבאה.

 

זהות הרכב תלויה גם בו. גאודלוק (עדי אבישי)

 

האופציה הראשונה היא לחזור אל ימי הסקורר בעמדה אחת, ולהחתים שחקן שיהיה לא רק מוביל אלא קודם כל ספק נקודות מרכזי, כפי שהיו ג'רמי פארגו וטייריס רייס בעבר הלא רחוק. אפשרות נוספת היא לחפש אחר עושה משחק המתמקד בעיקר בהפיכת השחקנים סביבו לטובים יותר, דוגמת אריאל מקדונלד של מכבי או ניק קאלאתיס השנה בפנאתינייקוס. וניתן כמובן לחפש גם אחר רכז על המשלב את שתי התכונות גם יחד, כמו למשל אותו שיין לארקין המעמיד העונה ממוצעים של 13 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק ביורוליג, או סופרסטארים מהעבר וההווה דוגמת שאראס, תאודוסיץ' וספאנוליס שמחירם בהתאם וכנראה כבר לא ינחתו בהיכל מנורה מבטחים.

 

הבחירה באחת מאותן אופציות אמורה להיות מושפעת מאד מן ההחלטה האם ממשיכים בעונה הבאה עם אנדרו גאודלוק. הקלעי המחונן צריך לשחק ליד רכז שחושב קודם כל מסירה ורק לאחר מכן קליעה, וכמו כן ליד שחקן בעלת יכולות הגנתיות גבוהות. במידה ויוחלט על פרידה מגאודלוק ניתן לחזור לאופציית רייס, בראד וונמייקר ודומיהם, סביבם תיבנה הקבוצה כשלצדם, במקומו של גאודלוק, אמור להימצא גארד גבוה יותר, הגנתי יותר ובעל אגו קצת פחות מנופח.

 

בכל מקרה, הרכז הבא חייב להיות בעל שתי תכונות חשובות. הראשונה – אופי מנהיגותי, שכל כך חסר בקבוצה בשנים האחרונות, תכונה שלא בטוח שיש למשל לשיין לארקין הלא יציב. השנייה – יכולת קליעה טובה מחוץ לקשת, תכונה הכרחית עבור גארד בכלל ורכז בפרט בכדורסל האירופאי המודרני. ההחלטה באיזה רכז לבחור תהיה מן החשובות ביותר הקיץ, ויהיו לה השלכות מרחיקות לכת על גורל העונה הבאה. ניתן רק לקוות מבחינת מכבי שמי שייקח את אותה ההחלטה יהיה הפעם האדם הנכון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי