דיווח: רונאלדו יתרום 3 מיליון יורו לשאפקואנסה

| צילום: טוויטר

וגם: שתי הקופסאות השחורות נמצאו ויפוענחו, המחווה של לייבה וליברפול

(גודל טקסט)

יום אחרי התרסקות המטוס המחרידה בה נהרגו כעשרים מאנשי שאפקואנסה הברזילאית, העולם כולו עדיין בהלם. 

קבוצות בברזיל וגם שחקני כדורגל בודדים הציעו עזרתם לשיקום הקבוצה. לפי דיווחים של האתר "פאן 10", כריסטיאנו רונאלדו הציע לתרום שלושה מיליון יורו למועדון על מנת שיוכל להשתקם וגם העלה בטוויטר השתתפות בצער. 


סיפורים טרגיים מהאסון לא חסרים. אחד מהם הוא של שוער הקבוצה דנילו שהספיק לבית החולים, אבל מת לפתע. השוער התקשר לאישתו לטיסיה ובישר לה שהוא בחיים. הוא אמר לה: "אני אוהב אותך", אבל לפתע חלה התדרדרות במצבו כנראה בגלל פגיעות פנימיות והוא מת.


השוער היה אחד מגיבורי שאפקואנסה ועצר במשחק אחד ארבעה פנדלים מתוך שמונה מול אינדפנדיינטה בסודאמריקנה. הוא הגיע לקבוצה כשהיתה בליגה השנייה והפך להיות הגיבור שלה. 
 

"Los ricos, son ricos porque no gastan"
(Donar tu dinero a este tipo de causas, te hace rico de alma) Donará € 3,000,000 a #Chapecoensepic.twitter.com/02vk1zx1uC

— José Ramón Mamón (@JoseRamonMamon) 30 November 2016


כעת, מתברר שהמטוס החלופי עליו עלו שחקני הקבוצה לא היה מוכן למצב חירום בגלל שהיה לו מעט דלק. הוא לא לקח את המסלול הכי מהיר לנחיתה והסתבך עד להתרסקות. כמה נוסעים שהיו אמורים לעלות למטוס לפני שהקבוצה הופנתה אליו פרסמו הודעות תודה לאלוהים שלא עלו לטיסה. 

שלטונות בוליביה טוענים כעת שהסיבה להתרסקות היתה כנראה דליפת דלק מהמטוס. שתי הקופסאות השחורות שלו נמצאו וכעת יידעו טוב יותר מה התרחש במטוס ברגעים האחרונים. 
 

La cruel historia de Tiaginho, que se enteró de que iba a ser padre poco antes del accidente aéreo del #Chapecoensehttps://t.co/4Ag3sLCJFJpic.twitter.com/Ig3zNphJQc

— MARCA (@marca) November 29, 2016


הטייס שהטיס את המטוס מיקי קירוגה, איבד את אביו אורלנדו שהיה גם הוא טייס בעברו ומת בהתרסקות מטוסו בבוליביה כשהיה בן 53. הטרגדיה חזרה למשפחה בצורה מזעזעת.

אחד הניצולים, רושל, שהגיע עם שבר ברגלו ופציעות ראש ביקש מהרופאים לחפש את טבעת הנישואין שלו שאבדה. הוא לא היה מודע לכך שהוא אחד מהבודדים שנשארו בחיים. 

סיפור טרגי נוסף הוא של החלוץ טיאג'יניו בן ה-22. שבוע לפני ההתרסקות אישתו גרציאלה בישרה לו שהוא עומד להיות אבא. השחקן שהיה עסוק במשחקי הליגה והסודאמריקנה קיבל את הבשורה למלון בצורת נעליים קטנות של תינוק שרמזו לו על כך שאישתו בהריון, אך לא פגש אותה מאז ומת במטוס. 

STAR: Tragic goodbye of plane horror goalie #tomorrowspaperstoday#bbcpaperspic.twitter.com/tzRBsJds8C

— Neil Henderson (@hendopolis) November 29, 2016

The world unites for Chapecoense.  pic.twitter.com/jFRvGVLE72

— Football__Tweet (@Football__Tweet) November 30, 2016

Torcida deixa homenagens no acesso da arquibancada central da arena #gechapepic.twitter.com/3TwxZiTY4t

— Amanda Kest (@amanda_kest) November 29, 2016

Muito tocante e difícil de explicar o que é ouvir a torcida rezando junto por aqui #gechapepic.twitter.com/SEOUcqnjEC

— Amanda Kest (@amanda_kest) November 29, 2016

 

לוקאס לייבה ששיחק אתמול בניצחון ליברפול על לידס 0:2 ברבע גמר הגביע האנגלי גילה שהיה לו קשה לשחק בגלל האסון. הקשר הברזילאי נראה מתפלל בדקת הדומיה לפני המשחק ולבש סרט שחור. 

לייבה ששימש בתור הקפטן של ליברפול אתמול, ביקש במיוחד מיורגן קלופ לשחק עם סרט שחור ובתגובה הוחלט שכל השחקנים יענדו אחד. בברזיל התרשמו מאוד מהמחווה ודיווחו עליה בכל כלי התקשורת. 


גם באנגליה מכבדים (gettyimages)

אחרי הניצחון על לידס אמר לייבה: "זו היתה תאונה מזעזעת. היה לי קשה מאוד לשחק לנוכח כל הידיעות מברזיל. הכרתי אישית הרבה שחקנים מהקבוצה. אני מקווה שהמשפחות יקבלו תמיכה". גם במשחק בין האל לניוקאסל עמדו דקת דומיה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי