גבאי: מאז מות אבי, אני לא מפחד יותר מכלום

התחיל ברגל ימין בכתום
התחיל ברגל ימין בכתום | צילום: דני מרון

הסיוט בבני יהודה, החזרה למכבי פ"ת והטרגדיה. החלוץ פותח את הפצעים

(גודל טקסט)

11 משחקי ליגה. שבעה משחקים בהרכב. אפס שערים. החיבור בין דובב גבאי לבני יהודה לא עבד מהרגע הראשון. גבאי סבל וניצל את חלון ההעברות לנחות ביעד מפתיע – מכבי פתח תקווה בה החל את הקריירה. עכשיו הוא סוגר חשבון ומדבר לראשונה על הטרגדיה האישית שעבר עם מות אביו.  

"הפרידה הזאת זה משהו שיכול לעשות טוב לשני הצדדים. תקופה ארוכה לא שיחקתי כי הייתי פצוע, ואני מגיע למכבי פתח תקוה שרצה ומחוברת, ומקווה להיכנס מהר לעניינים ולהשפיע על הקבוצה לטובה. אתן להם את האקסטרה שהם צריכים".

מה קרה לבני יהודה בתחילת העונה? 

"קרו 1,001 דברים, אבל בתכלס זה לא התחבר. השחקנים לא התחברו, החליפו שחקנים אחרי המחזור השני, המאמנים שהתחלפו לא השפיעו, בטח שלא על התוצאות. ברק אברמוב מבין בכדורגל, הוא ניסה לחדש, אבל זה התפקשש ונגרר ונגרר. אני מקווה בשבילם שיצליחו להשאיר את הקבוצה בליגה".

מה לא הלך לאריק בנאדו?

"פשוט מאוד, התוצאות לא היו טובות. כשהתוצאות מספיק טובות סותמים את הפה גם כשהכדורגל לא טוב. אבל כאן זה לא קרה. מה שהוביל לתוצאות הלא טובות זה כמה טעויות שנעשו, אין פה בלוף, התוצאות האלה לא באו סתם. עכשיו בינואר הם מנסים לתקן ולשפר. פדרו גלבאן הוא שחקן שחקן, לא יודע למה ויתרו עליו, אבל טוב שהוא חזר". 

בנאדו. "נעשו פה טעויות ואין פה בלוף" (דני מרון)

גם המעבר למושבה היה טעות? 

"כן, המושבה זה מגרש מנחוס, בכל מגרש אחר התוצאות היו שונות לגמרי. גם בראשון לציון שזה מגרש פחות טוב, לקבוצה היו יותר נקודות אם היינו משחקים שם, ואז כל הלחץ הנוכחי לא היה נוצר. עובדה שאת מכבי תל אביב ניצחנו כשאירחנו בראשון לציון. המושבה גדול מדי לבני יהודה, יש בעיה עם האנרגיות שם, הקבוצה לא תישאר שם, למרות שבאמצע העונה אי אפשר לעבור". 

מה הצוות החדש שינה?

"אני די נמנע מלדבר על הצוות החדש, כי לא הסתדרנו וזה בלשון המעטה. כרגע אני לא ארחיב בעניין הזה, אבל יגיע הרגע שאני אספר באמת את הכל על היחסים שלי איתם, לא היה לי טוב איתם והחלטנו להיפרד".

הצוות החדש של בני יהודה. "יגיע הרגע שכן אספר על מערכת היחסים איתם" (דני מרון)

פקד אותך משבר גדול עם מותו של אביך החולה כשהייתם במחנה אימונים בהולנד לפני העונה.

"אף אחד לא יכול להבין מה עברתי, ואיפה היה הכדורגל מבחינתי בשנה האחרונה. זה גם לאבד אבא, שזה אירוע טראגי וגדול מהחיים, אבל זה לא רק המוות עצמו, אלא כל התהליך. את הבומבה חטפנו שנה לפני כשהלכנו לרופא, והוא לא אמר לאבא שלי דבר אבל אותי הוא לקח אותי לחדר צדדי ואמר לי שלאבא שלי נשארה שנה לחיות, כשהוא רק בן 62. איך אפשר לתפקד במצב כזה? הכל מתגמד, אין לך חשק לכלום והכדורגל מקבל משמעות שולית מאוד".

מה זה עשה לך?

"זה גרם לי לא לפחד יותר. אמרתי לאשתי השבוע שהיו דברים שפחדתי מהם, אבל מאז המקרה הזה אני כבר לא מפחד מכלום. אחרי שאתה חוטף בומבה כזאת, אתה פשוט מפסיק לפחד". 

בנוסף גם עברת פציעה קשה אחרי המקרה הזה.

"הייתה לי פציעה בברך וקרע קטן בנוסף, זה קרה בדיוק אחרי המקרה הטראגי עם אבא שלי ז"ל והגיע בתזמון כל כך אומלל. זה היה מבאס. אני רק רוצה לחזור ליהנות מכדורגל, ששמחת החיים תחזור. אני לא מודאג לגבי היכולת שלי, כי כשטוב לי רואים את זה. יש לי המון דרייב, אני אעבוד קשה ואחזור לעצמי".

בשבת אתה משחק עם מכבי פתח תקווה נגד בני יהודה.

"הגעתי למקום שבו התחלתי לשחק כדורגל ואני מרגיש מחובר אליו. אני אוהב את האנשים ויודע שהחיבור המחודש איתם יעשה לי טוב כי זה מועדון שקל להצליח בו. כולם בפתח תקווה נהנים מכדורגל וכשעלה הנושא של לחזור לכאן לא התלבטתי בכלל. אני מכיר את בני יהודה וזאת קבוצה שיכולה למרר את החיים לכל יריבה, בטוח שיהיה לנו מאוד קשה והכל כאן פתוח".

גבאי מוצג השבוע במדי המלאבסים. "החיבור המחודש יעשה לי טוב" (מכבי פ"ת)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי