"בבשיקטאש מרגישים שב"ש הגרלה קלה"

בטורקיה מרוצים מההגרלה
בטורקיה מרוצים מההגרלה | צילום: GettyImages

עיתונאים מקומיים טוענים כי הטורקים מוטרדים בעיקר מטרנר ופחות מהסגל

(גודל טקסט)

הגרלת שלב 32 האחרונות בליגה האירופית סיפקה לאלופת ישראל הפועל באר שבע את אלופת טורקיה בשקיטאש. השתיים ייפגשו באיצטדיון טרנר ביום חמישי ה-16.2.17, כאשר הגומלין יתקיים שבוע לאחר מכן.

 

בבשיקטאש קיבלו את ההגרלה נגד הפועל באר שבע ברגשות מעורבים. המנהל של הקבוצה, ארדל טורונגולרי, תימצת למעשה את ההרגשה הכללית במועדון: "רצינו להגריל את מנצ'סטר יונייטד, אבל יצאה יריבה מישראל. אנחנו מתכוונים לייצג בצורה הכי טובה את המדינה שלנו. עבורנו לשחק נגד הפועל באר שבע או כל קבוצה אחרת זה בכלל לא משנה, כי היינו צריכים לשחק בליגת האלופות".

 

 

לפי הכתבים הטורקים, הכעס שביטא מנהל הקבוצה משקף את התחושה של רבים מהאוהדים. הטענות הן כלפיי ההחלטה אופ"א לשבץ את קרייג תומסון הסקוטי שהרחיק שניים משחקני הקבוצה (אנדראס בק ו-וינסנט אבובקר) בהפסד 6:0 לדינאמו קייב באוקראינה, אחרי שניצחון היה מעלה את הטורקים לשמינית. סגן נשיא בשיקטאש, אחמט נור צ'בי, אמר, "בקייב היתה שחיטה נגד הקבוצה שלנו. לכן, תהיה לנו מוטיבציה כפולה בליגה האירופית".

 

ספציפית לגבי ההגרלה אמר מנהל הקבוצה: "אנחנו משחקים טוב יותר מול יריבות אנגליות. זה קרה לנו נגד ארסנל, טוטנהאם וליברפול ולכן העדפנו את יונייטד אפילו על פני יריבה ישראלית".

 

מוטיבציה כפולה בליגה האירופית. שחקני בשיקטאש (AFP)

 

אוזגור סנקר מרדיו איסנטנבול אמר לספורט1: "ההרגשה הכללית במועדון היא שקיבלו הגרלה די קלה וכולם משוכנעים שהם עוברים את הפועל באר שבע בגלל שמבחינת סגל יש למועדון סגל מפואר שאין לבאר שבע".

 

זלזול לא יכול לגרום לקבוצה בעיות?

"אתה צודק. היינו בטוחים שננצח את דינאמו קייב באוקראינה ונעלה לשמינית גמר האלופות, אבל במקום זה ספגנו 6:0. זה היה מאוד מביך ותוצאה שקשה לבלוע ובשבת הגיע הפיגוע הזה שגרם להלם גדול אצל כולם. המועדון עדיין עסוק בפיגוע ופחות בכדורגל".

 

ובכל זאת מה אתם יודעים על הפועל באר שבע?

"לבשיקטאש ברור שזו קבוצה מאוד ביתית שהצליחה לעמוד יפה מול יריבות כמו סלטיק, אינטר וסאות'המפטון. בשיקטאש מדברת בקול רם על עלייה לגמר הליגה האירופית כך שברור שמצפים לעבור את באר שבע בקלות יחסית אחרת מה יש לנו למכור".

 

האוהדים בטרנר. בטורקיה בעיקר מוטרדים מהאיצטדיון (דני מרון)

 

אוזגור סנקר הגיב לגבי העובדה שוינסנט אבובקר ואנדראס בק שהורחקו מול קייב לא ישחקו במשחק הראשון נגד באר שבע: "יש למועדון סגל גדול. ברור שהמשחק הראשון בחוץ יהיה קשה מאוד, אבל במקום בק ישחק גוקאן גונול בן 31 עם 61 הופעות בנבחרת טורקיה, ובמקום אבובקר יכול לשחק מלך השערים ג'נק טוסון שבליגת האלופות שיחק רק כמחליף".

 

לגבי טוסון החלוץ שבאר שבע תצטרך להיזהר ממנו. הוא משחק כשחקן כנף שמאלי, אבל יכול כאמור לשחק במרכז והבקיע צמד פנדלים נגד בורסאספור בניצחון הליגה האחרון 1:2. בנוסף להיעדרם של אובבאקר ובק, נכון לעכשיו אנדרסון טליסקה שמושאל מבנפיקה פצוע כבר חודשיים ורק עכשיו החל בתוכנית שיקום, אבל צפוי להיות כשיר מול באר שבע.

 

בשיקטאש תסתדר בלעדיו. אבובקר (GettyImages)

 

אלפ צ'ולק מ"גול טורקיה" אמר לספורט1: "אבובקר עובד קשה מאוד עבור בשיקטאש, אבל הוא לא קרוב ליכולת של מאריו גומז שעזב. השחקן הכי חשוב של הנשרים השחורים הוא אוגוזן אוזיאקופ שעובד קשה מאוד כקשר התקפי. הוא החל את הקריירה בנוער של ארסנל. בהגנה השחקן הכי חשוב הוא אטיבה הצ'ינסון הקנדי. הוא מגלה יציבות גדולה מאוד".

 

לדברי צ'ולק עקב אכילס של הקבוצה היא מרכז ההגנה. "מרסלו אנטוניו ודושקו טוסיץ' לא מספיק טובים כבלמים, המחליפים שלהם אטניץ' נוקאן ולואיז רודולפו הברזילאי גם לא מרשימים. לבאר שבע יש אפשרות לנסות לכבוש מול הקבוצה בגלל שהבלמים לא ברמה של גביעי אירופה, אבל זה יכול להשתנות עם רכש נכון בינואר. בהתקפה שנול גונש מתבסס על שחקני כנף מהירים".

 

נקודת התורפה. טוסיץ' (GettyImages)

 

בטורקיה הדגישו את דבריו של אסי רחמים שבאר שבע לא מודאגת מהבעיות הביטחוניות שיתלוו למשחק ואת העובדה שברק בכר ציין שזה יהיה משחק קשה מאוד.

 

אגב, בעקבות הפיגוע בו נהרגו 38 טורקים ליד האיצטדיון אמר סלבן ביליץ' שאימן את הקבוצה לפני שנתיים: "אני מתפלל עבורם ומשתתף בצער המשפחות. לא יאמן מה שקרה שם. הייתי בכל העולם, אבל תמיד מגיע לשם לחופשה. הטורקים הם אולי האנשים הכי נפלאים שפגשתי. לא בגלל האופי של המדינה אלא בגלל שאלה אנשים הכי ידידותיים שפגשתי. זה פשוט קורע אותי מבפנים מה שקרה שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי