ריו 2016: טפרי וגואדה הבטיחו מקום במרתון

טפרי
טפרי | צילום: טיבור יגר

שני הרצים קבעו את הקריטריון ויכפילו את מספר המרתוניסטים באולימפיאדה

(גודל טקסט)

רצי המרתון מארו טפרי ואגזה גואדה קבעו היום (ראשון) את הקריטריון האולימפי במסגרת מרתון רוטרדם בהולנד וירחיבו את המשלחת בריו בשני רצים נוספים ובסך הכל יהיו שם ארבעה מרתוניסטים ביחד עם מוגס טסמה ולונה צ'מטאי.

 

טפרי, חניכו של דן סלפטר, קבע 2:18:19 שעות, שיפר את שיאו האישי ב-56 שיות וסיים במקום ה-23 הכללי. גואדה, חניכו של זוהר זימרו, קבע 2:18:54 שעות במרתון הבכורה שלו.

 

 

טפרי תיאר בסיום התחרות: "הייתה ריצה טובה, בתנאים מצוינים שאפשרו לנו לרוץ בדבוקה ישראלית, אותה הובלנו עד הקילומטר ה-32. לאחר מכן אני ואגזה רצו יחד עד הקילומטר ה-38 ומשם פתחתי צעד ורצתי לבד עד הסוף, ראשון מבין הישראלים".

 

טפארי הוסיף: "אני המאושר באדם. חייב להודות לצוות האימון שלי שכולל את דן סלפטר וגל לוי, לכפר הנוער בן-שמן, לאגודת מכבי ת"א, לחברת אדידס שמאמצת אותי, להייפייב, פולאר, ליגאל הלב המעסה שלי ולאיגוד האתלטיקה שליווה אותי בכל התהליך והדרך לקביעת הקריטריון לריו".

 


גאודה בפעולה (טיבור יגר)

 

אגזה גואדה אמר: "זו הייתה ריצת המרתון הראשונה שלי. הרגשתי כבר זמן רב שיש לי ברגליים את הקריטריון. למעשה את אופן הריצה וטיפים מצוינים קיבלתי מהמאמן שלי עד לרגעים האחרונים שלפני הזינוק. בקילומטרים הראשונים זוהר רץ אתנו והכתיב לנו את הקצב עד ל-10 ק"מ. לאחר מכן רצנו דבוקה של ישראלים ועזרנו מאוד אחד לשני. הייתה שם עבודה קבוצתית מצוינת. אני עדיין מופתע מאוד מההישג שלי. אחרי הכול, כבר במרתון הבכורה לסיים עם תוצאה כזו זה בהחלט הישג ראוי. אני מאושר מאוד ומודה, ראשית, לבורא עולם, ולאחר מכן למאמן שלי, לחברים שעזרו לי במחנה האימון, לאגודה שלי, הפועל עמק חפר, ולעומד בראשה, שמואל סונגו שזיהה את האש בעיניים שלי ונתן בי אמון ותמיכה מלאים לקראת המרתון הזה, ואחרונים חביבים למשפחה היקרה שלי שתומכת ועוזרת מתחילת הדרך ועכשיו גם הם שמחים יחד אתי".

 

יו"ר איגוד האתלטיקה, רפי פלד אמר לאחר היוודע התוצאות הרשמיות: "התמלאנו גאווה גדולה עם עוד שני אתלטים שיישאו בגאווה ובגאון את דגל ישראל ברחבי ריו, לעיניהם של גדולי הספורטאים, המאמנים ורבים מתושבי העולם. משלחת האתלטיקה הישראלית מונה כעת 8 אתלטים ואתלטיות, ובטוחני שטרם נאמרה המילה האחרונה מבחינת הרשימה הסופית של האתלטיקה לריו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי