צעירי: "בית"ר זו היסטוריה, אין בי כעס על משה דמאיו"

| צילום: דני מרון

הקשר חזר למכבי פ"ת. ראיון לקראת המפגש עם האקסית (20:00, ספורט2)

(גודל טקסט)

אחרי עונה לא קלה בבית"ר ירושלים, לירוי צעירי עבר למכבי פתח תקווה. על פניו שידוך מוצלח לשני הצדדים: פ"ת חיפשה אפשרות להביא שחקן שובר שוויון ואילו הקשר חיפש להגיע למקום שקט, אחרי סיר הלחץ בבירה. רגע לפני שהוא מארח את האקסית במחזור הפתיחה של העונה, התפנה לראיון לספורט1 בו דיבר על מה שעבר עליו בבית"ר, המטרות במכבי פ"ת, סגירת המעגל ועומר אצילי.

כבר למעלה משנה שמכבי פ"ת רדפה אחרייך. מה הסיבה שהשנה החלטת להגיע?

"אני חושב שהתאים לשני הצדדים להיפגש. זה מקום שכרגע מתאים לי מבחינת חזרה ליכולות שלי ומתאים להם שאעזור להם לעשות קפיצת מדרגה להיות קבוצה דומיננטית. זו סגירת מעגל עבורי לבוא לשחק בשביל עומר גולן, שכשהייתי ילד עודדתי אותו מהיציע".

"גדלתי פה מגיל קטן. לחזור לפה עבורי זו הרגשה מוזרה ומדהימה יחד. אחרי שאתה מבקיע שערים בנוער, פתאום לחזור לשחק בבוגרים זו הרגשה מדהימה".

ובכל זאת, שיחקת באירופה, במכבי חיפה ובביתר ירושלים. זו לא ירידה ברמה עבורך?

"אני לא רואה את זה ככה. מכבי פ"ת  היא קבוצה טובה שנבנתה מעולה והיא גם תתמודד השנה בצורה טובה".

הקריירה שלך בסוג של עצירה?

"אני עשר שנים בליגת העל, הייתי במכלן. אני לא מסתכל על מכבי פ"ת כירידה או כמשהו רע, אלא כמקום שבו אבנה מחדש ואתפתח לרמות הגבוהות. אני בן 27 די צעיר ואני רוצה לעזור למכבי פ"ת ולעצמי ואז לחזור קדימה"


"בבית"ר הייתה עונה פנטסטית, אבל זה לא התחבר" (דני מרון)

בינתיים ההתחלה שלכם לא מרשימה

"נכון שלא התחלנו טוב, אבל ככל שאנחנו מתקרבים לליגה התוצאות השתפרו וראו קבוצה שעומדת טוב על המגרש ומגיעה להמון מצבים. אני חושב חיובי"

עבור מכבי פ"ת, פחות מההעפלה לפלייאוף העליון ייחשב ככישלון?

"אני לא יודע אם זה יהיה כישלון אבל אנחנו מכוונים לפלייאוף עליון ולהתמודד בחלק המשמעותי של הליגה"

המפגש הערב עם בית"ר ירושלים לא יהיה סתם משחק עבור צעירי בן ה-27. מבחינתו, נעשה לו סוג של עוול, למרות שהוא עצמו, משתדל לא לחפש אשמים. נראה שחשוב לו להוכיח משהו במשחק הזה. 

עברת עונה לא פשוטה בבית"ר

"מבחינה קבוצתית, הייתה עונה פנטסטית לבית"ר. במשחקים ששיחקתי הייתי טוב ודומיננטי ועזרתי לקבוצה. בסוף הרגשתי שיש דברים שהם לא כשורה".

"בית"ר היא מקום דינאמי והיו הרבה דברים בעיתיים ואולי לא כשרים. אומרים שטביב הוא הקובע, שהוא רב עם הסוכנים שלנו. יש המון סיפורים. מבחינתי זה לא תירוץ".


על אצילי: "הוא ילד גדול" (דני מרון)

נפגעת?

"אני לא נפגע מכדורגל. עברתי הרבה דברים ודברים מתנהלים לא הכי יפה אבל זה חלק מהמקצוע ולא הכל ורוד. בית"ר בשבילי זה היסטוריה. זה מועדון שנהניתי בו".

אם כבר בית"ר, נושא שמעסיק את רוב עולם הכדורגל הישראלי כרגע הוא עומר אצילי והליך הבוררות מול הקבוצה וטביב. בתור אחד שהיה שם וראה הכל מי הצודק? 

"אני לא יודע אם יש צודק או לא. אני חושב שעומר בכל אופן קיבל החלטה והוא יודע מה צריך לעשות. הוא בחור מקסים ושחקן פנטסטי שאין לי ספק שייצג אותנו באירופה בצורה טובה. אם הוא יחליט להישאר בארץ? אני לא יכול להציע לו איפה לשחק. הוא ילד גדול".

נראה שצעירי מנסה לשים מאחור את העונה שעברה. בניגוד לרוב שחקני בית"ר שיצאו מהמועדון בעונה שעברה, הוא מנסה לא ללכלך יותר מדי. הוא רוצה להשאיר את העונה מאחור והשנה להוכיח את עצמו בשקט בלי הצהרות.

ולמרות זאת, לא רק בבית"ר הייתה לו עונה לא קלה. באמצע העונה, בעקבות הליך בוררות שעבר מול בני יהודה, מי ש"זכה" לקיפוח היה אחיו בן, שחקנה של הזהובים, שלא ראה דשא באצטדיון בלומפילד.

"אני תמיד מעדיף להתעסק בכדורגל. להגיע לכל אימון מגיע לתת את המקסימום ללא קשר מה שקורה ולהיות מקצוען. היה לי חוב שלא שולם ונוצר לפני כמה שנים והדברים סודרו ומאחורינו. ככה גם עם אחי והכל בסדר". 


לירוי מול האח בן: "עכשיו הכל בסדר" (דני מרון)

אולי בגלל דמאיו אתה לא בבית"ר?

"אני לא רוצה להתייחס לזה. ביני לבין משה כרגע אין שום כעס והדברים סודרו. היו לנו שנים נפלאות ביחד. אני מאחל לו הצלחה בבית"ר".

אחד מהשיקולים לבוא לפה היה שיראו בך מנהיג?

"אני לא מחפש להיות מנהיג. אני באתי לתת מהניסיון שלי ולעזור לקבוצה להגיע להישגים. אני מעדיף לא להתמקד בהגדרות".

מה יחשב בעיניך באופן אישי כהצלחה?

"לעזור לקבוצה להגיע לפלייאוף העליון ולהצליח בעצמי. אני מעדיף לא להסתכל על מספרים ודברים כאלה. בוא נתקדם עם העונה ונראה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי