צ'וברביץ': גם בחיפה לא יודעים למה קוז'יקרו פוטר

צ'וברביץ' במדי חיפה נגד חולון. השנה זה היה הפוך
צ'וברביץ' במדי חיפה נגד חולון. השנה זה היה הפוך |

סנטר חולון ואקס הירוקים: "בונים עליי עכשיו, מקווה שאעשה אותם מרוצים"

(גודל טקסט)

שחקנה החדש של הפועל חולון וסנטר נבחרת ישראל, אלכס צ'וברביץ', יכול היה להיות שחקן כדורעף מצטיין. הוא עלה עם משפחתו מרוסיה כשהיה בן 10 ושיחק כדורעף עד כיתה י"ב, אלא שאז שוכנע כי הנתונים שהעניק לו הטבע יבואו לידי דווקא על מגרש הכדורסל.

 

כך מצא עצמו הענק (2.12) במכבי ת"א, אך במועדון הצהוב חיפשו כנראה שחקן בשל ולא אחד שבגיל 18 עושה את צעדיו הראשונים.

 

 

צ'וברביץ', שחגג לאחרונה יום הולדת 30, התלבט בין הכדורעף לכדורסל, ולבסוף בחר לשחק עם הכדור הכתום, הרי לא בכל יום צומח כאן כדורסלן בממדים שלו. הוא החל לנדוד בין מספר מועדונים בארץ ובחו"ל, כאשר לאף אחת מהקבוצות לא היה את אורך הרוח לחכות עד שיבשיל ויגשים את הציפיות ממנו.

 

קבלת הפנים בחולון (מנהלת הליגה)

 

צ'וברביץ' התחיל לשחק בברק נתניה מליגה א', עבר למכללה בארצות הברית, חזר לארץ ושיחק באליצור רמלה, נדד לגלבוע/גליל, ירד ללאומית ושיחק באליצור כוכב יאיר ואליצור יבנה, משם הגיע לליגה השלישית בספרד, ולאחר מכן בקנט מהליגה השנייה, שם שיחק מספר חודשים. ב־2011 חזר לישראל וחתם בעירוני ר"ג מהליגה הלאומית, לפני שבסוף אותה שנה חתם בברק נתניה ושותף ב־11 משחקים בלבד במהלך העונה.

 

חולון פותחת בהכנות לעונה (יצחק ויסהוף)

 

בארבע השנים האחרונות שיחק הענק במכבי חיפה וזכה עמה באליפות היסטורית. בעונת 2014/15 הפך לשחקן חמישייה במקומו של עידו קוז'יקרו שפרש. משחק השיא שלו היה בהפסד של חיפה להפועל חולון, שבו הוא קלע 20 נק' והוריד 8 ריבאונדים. משחק שיא נוסף שלו היה ברוממה נגד הפועל ירושלים, משחק שבו מכבי חיפה ניצחה והוא רשם  לא פחות מ־17 ריבאונדים. בחולון ישחק צ'וברביץ' על המשבצת של אייזיק רוזפלט, שעבר להפועל ירושלים.

 

הענק, שהתגורר עד לא מזמן בנתניה ועבר עם משפחתו לבאר יעקב, מתקשה לדבר על מכבי חיפה בלשון עבר. "הייתי מזוהה עם הקבוצה בירוק, הייתי שם ארבע שנים. התחברתי לקהל ולקבוצה. כנראה שדברים לא הסתדרו, בחיים קורים דברים. היה ונגמר, ואני שמח להגיע לחולון", אמר בראיון ל"מעריב־השבוע".

 

האולם החדש בחולון. צ'וברביץ' בונה על הקהל הביתי (מנהלת הליגה)

 

מתברר שלא רק איתך דברים לא הסתדרו. גם  המנכ"ל קוזי'קרו פוטר

 

"הופתעתי מאוד ממה שעשו לעידו, בהתחלה חשבתי שמדובר בבדיחה. כנראה שלא רק אני מופתע, גם בקבוצה אף אחד לא מבין למה עידו פוטר. לג'ף רוזן הפתרונים".

 

מה הציפיות שלך מהעונה הקרובה בהפועל חולון?

 

"אני מתרגש מאוד. מדובר בקבוצה מצוינת עם מסורת, קבוצה עם אוהדים נהדרים שתומכים בקבוצה גם בבית וגם בחוץ. אין הרבה קבוצות בליגה שהאוהדים שלה מלווים אותה גם במשחקי החוץ. הציפיות הן בעיקר מעצמי. המטרה שלי היא להמשיך להשתפר ולתת עונה טובה".

 

בונים עלייך שם

 

"אני מרגיש טוב עם זה, אבל חובת ההוכחה היא עליי. אעשה הכל כדי שהאנשים שבונים עלי יהיו מרוצים. אני חייב להיות טוב. אם לא אהיה כזה, שום דבר לא יעזור לי".

 

צ'וברביץ' בחיפה. ארבע שנים יפות (ערן לוף)

 

מה יש לך להגיד על הזרים?

 

"יש זרים טובים. פול דילייני וקאליף ווייאט הוכיחו את עצמם בליגה, לג'יימס בל ודריון אטקינס יש נתונים מבטיחים מאוד. המטרה היא לעזור אחד לשני, הזרים לנו ואנחנו לזרים. בחולון נבנתה קבוצה מגוונת, שישחקו בה הרבה צעירים. זה בריא".

 

עקבת אחר חולון בעונה שעברה. הם כמעט וירדו ליגה

 

"לחולון הייתה קבוצה טובה, למרות שהם סיימו את הליגה רק במקום התשיעי. בעונות מסוימות קורה שדברים לא מסדרים: פציעות, מזל רע, הקבוצה גם עזבה את אולם הפחים ועברה לאולם חדש ומפואר. העונה נבנתה כאן קבוצה חזקה וטובה. יש מסביב אנשים טובים שתומכים בקבוצה עם כל הלב".

 

נעדרת מהמסע האחרון של הנבחרת

 

"ביקשתי להשתחרר מהסגל בגלל סיבות אישיות, אשתי בהריון מתקדם. היינו חייבים לעבור דירה מנתניה לבאר יעקב. אני מאוד מקווה להימנות על סגל הנבחרת בקיץ הבא".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי