פספוס: רק מקום שישי למתעמלות האמנותיות

נבחרת ישראל. פספסו את הפודיום
נבחרת ישראל. פספסו את הפודיום | צילום: Gettyimages

אלונה קושבצקי תישא את הדגל בטקס הסיום: "עשינו כל מה שהיינו יכולות"

(גודל טקסט)

התקווה במשלחת הישראלית היתה שנבחרת ההתעמלות אמנותית תחתום את ההופעה של המשלחת הישראלית עם מדליה, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. נבחרת המתעמלות סיימה את התחרות רק במקום השישי, לאחר שני תרגילים חלשים, בגמר הקרב רב. אגב, הם השוו את הישג השיא של נבחרת ישראל ממשחקי בייג'ינג 2008.

 

לאורך התחרות היה נראה כי הבנות שמו בצד את המחלוקות עם המאמנת אירה ויגדורצ'יק והן ממוקדות במטרה לשמה הגיעו לריו, אך כנראה שזה לא הספיק ברגע האמת.

 

 

החלום למדליה שלישית והיסטורית במשחקים האולימפיים התרחק לאחר ציון בינוני בתרגיל הסרטים. הבנות ביצעו שתי טעויות קריטיות וקיבלו ניקוד נמוך של 17.166 נקודות בלבד. הנבחרת ידעה כי כדי להעלות על הפודיום הנבחרת היא תצטרך ביצוע מושלם בתרגיל המשולם (אלות וחישוקים) ולקוות לטעויות של הנבחרות שלפניה.

 







נבחרת ישראל בתרגיל הסרטים (אסף קליגר)

 

עם זאת, החלום למדליה נגוז באופן סופי לאחר התרגיל המשולב בו קיבלו הבנות 17.383 נקודות בלבד, למרות ביצוע טוב מאוד של הבנות. כזכור, התרגיל הזה זיכה אותן במדליית הזהב באליפות אירופה האחרונה.

 






ישראל בתרגיל המשולב (אסף קליגר)

 

עם זאת, התחרות בכל זאת נגמרה בצורה חיובית, לאחר שהוועד האולימפי בחר בקפטנית הנבחרת, אלונה קושבצקי לשאת את דגל ישראל בטקס הסיום של המשחקים האולימפיים בריו. הכבוד ניתן לאור הערכה להישגי הנבחרת בקמפיין האולימפי האחרון. אגב, גם את דגל ישראל בטקס הפתיחה נשאה מתעמלת אמנותית, נטע ריבקין.

 

קושבצקי. "אין אכזבה" (אסף קליגר) 

 

הקפטנית אלונה קושבצקי: "אין אכזבה כי עשינו כל מה שהיינו יכולות. לא יכולנו לעשות מעבר. הבטחנו לעשות את המקסימום שלנו ועשינו את זה". 

 

על מה שקרה עם אירה והבעיטה לכאורה לפני חודש: "בסופו של דבר לכולנו הייתה מטרה אחת, זה הכל. לא חשבנו על הדברים האלה, שמנו הכל בצד והמשכנו בשלנו. הכל נשאר מאחור, בסופו של דבר רצינו להגיע למשחקים האולימפיים ולעשות הכי טוב וזה הכל. היום הכל בסדר עם אירה."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי