עלמיה וקורלימה אלופי ישראל ב-10,000 מ'

ריצות גמר מרתקות
ריצות גמר מרתקות |

טילאהון בזאב האתיופי קבע שיא בינלאומי חדש באליפות ישראל בהדר יוסף

(גודל טקסט)

אליפות ישראל הפכה בשנים האחרונות לתחרות שהמטרה המוצהרת בה הנה קביעת קריטריון או שבירת השיא הישראלי. כשהמטרה לא מושגת, האכזבה על פניו של אלוף ישראל מובעת אלפי מונים על פני השגת התואר שלפתע נראה שלא מכפר על דבר.

 

קריטריון אולימפי, ירידה מ-28 דק' הייתה המטרה של שלושה רצים באליפות ישראל ב-10,000 מ' שנערכה הערב (שני) באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף.

 

 

שלושת רצי הפועל אורן השרון – איימרו עלמיה, גירמה אמרה ודמקה טשאלה – היו דרוכים מאוד, אבל כבר מהתחלה קצב הקריטריון נראה גדול עליהם. גם שני מכתיבי הקצב – טילאהון בזאב האתיופי וקלאופאס קיפרוטיץ' אנגטיץ' הקנייתי – לא היו תחילה בקצב, אבל אצלם הסיום היה מעודד.

 

אמרה פתח טוב משני חבריו. הוא אמנם פיגר אחרי קצב הקריטריון, אבל הוביל במאבק על התואר הלאומי. לפרקים הוא הקדים את סגנו מהשנה שעברה, עלמיה, בכחצי הקפה. אלא שלעלמיה נותר לקראת הסיום הרבה יותר כוח. הוא צמצם את הפער ואף עקף את חברו לאימונים.

 

סיומת מצוינת של מכתיבי הקצב הביאה אותם לחציית קו הגמר בתוצאות מהירות מהשיא הישראלי הבינלאומי (התוצאה הטובה שהושגה אי פעם על אדמת ישראל). בזאב ניצח ב-27:53.16 ד' – תוצאה המהווה שיפור של 5.89 שנ' לשיא הקודם שנקבע ע"י ג'ייקוב צ'סארי הקנייתי לפני 4 שנים. גם אנגטיץ' שסיים שני בתוצאה 27:53.30 דק', קבע כמובן תוצאה טובה מהשיא הבינלאומי שנותץ, אלא ששמו לא יתנוסס על טבלאות השיאים.

 

עלמיה חצה ראשון את קו הגמר בין הישראלים בתוצאה 28:48.21 דק' והשיב לעצמו את התואר בריצה זו אחרי שנת הפסקה. אמרה שהיה האלוף המכהן סיים שני בין הישראלים ב-28:59.96 דק' וטשאלה שלישי ב-29:11.57 דק'.

 

מקצה הנשים היה מרתק. לונה קורלימה ממכבי ת"א הובילה לכל אורך הריצה. היא פתחה בקצב מהיר שהיה עשוי להוביל אותה לריצה מהירה אפילו מ-34 דק', אולם נשימותיה של אגר מקונן בלאו האתיופית בעורפה גרמו לה להגביר את הקצב ו"להיפתר" מיריבתה.

 

ריצת הבדד של המרתוניסטית האולימפית לא סייעה לה במיוחד והקצב הואט במקצת. יתר על כן, בלאו הצליחה להדביק את הפער בהמשך, אבל לא מספיק כדי לסכן את קורלימה שחצתה ראשונה את קו הגמר ב-35:01.33 דק' ושיפרה את שיאה האישי ב-11.66 שנ'. לראשונה מאז דרכה רגלה על מסלולי האתלטיקה בישראל, הוכתרה הערב לונה צ'מטאי קורלימה לאלופת ישראל כאזרחית ישראלית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי