על גג העולם (כמעט): יובה קרובה לאליפות 5 ברציפות

דיבאלה
דיבאלה | צילום: gettyimages

הרצף הארוך ביותר מזה 81 שנה קרוב. 21:45, חי בספורט2: פיורנטינה-יובנטוס

(גודל טקסט)

יובנטוס מדורגת לפי המגזין הכלכלי "פורבס" במקום העשירי בין הקבוצות המכניסות ביותר בעולם ובדיוק באותו מקום כקבוצה הכי אהודה ברשתות החברתיות. זה אומר שהיא עשתה צעד ענק לקראת הפיכתה למותג ולסיפור הצלחה כלכלי, מה עוד שבדירוג המרוויחות היא כבר שביעית. 

אם הגברת הזקנה, בלי ג'יורגיו קייליני, תנצח את פיורנטינה של פאולו סוזה ובשני נאפולי תפסיד ברומא, יובה תשיג תואר אליפות חמישי ברציפות. גם תיקו והפסד של נאפולי יעשו את העבודה. המוליכה תשווה הישג שעשתה קודם לכן לפני 81 שנה ותשווה גם את ההישג של אינטר עם חמש אליפויות, שתיים מהן נלקחו מיובה בגלל פרשת הקאלצ'יופולי. גם טורינו עשתה זאת בשנות הארבעים, אבל עם הפסקה בגלל מלחמת העולם השניה. 

על שלוש האליפויות הראשונות ברצף הנוכחי של יובה חתום אנטוניו קונטה, שהגיע כדי להציל את הקבוצה מבינוניות של מאמנים כושלים והחדיר בשחקנים הרבה אמונה בעצמם. הוא היה הדייגו סימאונה של הסרייה A, אבל עם סגנון כדורגל יותר התקפי ויפה. אלא שקונטה, שפחות הצליח בזירת ליגת האלופות, עזב בעיקר בגלל שהבין שהנהלת יובה לא תחזק את הקבוצה כפי שרצה. 

בשנתיים האחרונות יובה אלופה בזכות מסימיליאנו אלגרי. מאמן שהגיע עם רקורד כושל יחסית, כמעט כמו שקלאודיו ראניירי הגיע ללסטר, אבל מהר מאוד הוא לקח את יובה לעונת שיא בשנה שעברה עם זכיה בסקודטו ועליה לגמר האלופות. אם היו עוד ספקות לגבי אלגרי, התברר במהלך העונה שהוא עשה את הדבר הקשה מכל.


אלגרי, קנה את עולמו (gettyimages)

בעקבות עזיבתם של כוכבי על כמו קרלוס טבס, אנדראה פירלו וארתורו וידאל (ואפשר להכניס לרשימה גם את קינגסלי קומאן), הייתה כל קבוצה שפויה מתמוטטת. אבל אחרי פתיחה צולעת ורכש של שחקנים שלא היה ברור אם יסתגלו מהר למועדון, יובה עשתה את הבלתי ייאמן. 

מי זוכר שבמחזור התשיעי יובנטוס עדיין דורגה במקום ה-14? היו אוהדים של הגברת הזקנה שלא האמינו בשחקנים ושרקו להם בוז, אבל התברר שרכש גדול של פאולו דיבאלה, מריו מנדזוקיץ', סמי ח'דירה וחואן קוואדראדו, שהושאל מצ'לסי, הביא את יובה לשיא חדש. זאת בלי לשכוח את התרומה של השוער הנפלא ג'יג'י בופון. 

כיום המעמד של אלגרי אפילו חזק יותר מזה שהיה לקונטה בזכות ההצלחה שלו באלופות, אבל הוא ניצב בפני אותה משוכה. האם ראשי יובה יעמדו בגל הניסיונות בקיץ הקרוב לרכוש את דיבאלה (ברצלונה ואחרות) ופול פוגבה (סיטי, ריאל ופ.ס.ז')? אלגרי יכול היום להרשות לעצמו לאמן כל קבוצה בכירה באירופה והוא רוצה שחקני חיזוק לפני שיאריך חוזהו בקבוצה. על אחד מהם פורסם בעיתון "גאזטה דלו ספורט" וזהו קשר ולנסיה אנדרה גומש הפורטוגלי. השאלה היותר בוערת היא מי יילך ופחות מי יבוא. 


נגיעה מעוד אליפות (gettyimages)

לפי הדיווחים באיטליה, פוגבה החליט להישאר עוד עונה ביובנטוס ודיבאלה, שגרם לכולם לשכוח את קרלוס טבס עם המספרים הנפלאים שלו בליגה (16 שערים בליגה ועוד 8 בישולים), יישאר אף הוא. 

הארגנטיני מדורג שני בתרומה שלו בליגה אחרי גונסאלו היגוואין מנאפולי. חסר לו שער להשתוות לקרלוס טבס בעונתו הראשונה עם 20 כיבושים בכל המסגרות, הישג מעולה לכל הדעות. אם השניים יישארו עוד עונה, זה ניצחון גדול לרוח היובנטינית ולבעלים, שמצליחים בים של כרישים עם סכומי עתק להשאיר כאלה כוכבים בבית. 

איך אמר הרנאנס, הקשר הברזילאי של יובה שמחליף את קלאודיו מרקיסיו שגמר את העונה? הוא רוצה לזכות עם יובה בליגת האלופות והזברות צריכים לעשות עוד צעד אחד לעבר הפיכה לאחת הגדולות של אירופה, לצד ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן ודומותיהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי