סמדג'ה: הג'ודאים יכולים להביא מדליה מריו

יש שיפור עצום ביכולת שלו. ששון עם מדליית הכסף
יש שיפור עצום ביכולת שלו. ששון עם מדליית הכסף | צילום: AFP

מאמן הנבחרת: "יש לנו אופי ואנחנו לא נחים. אני מקווה שדברים יתחברו"

(גודל טקסט)

ההצלחות האחרונות של הג'ודאים הישראלים בתחרויות השונות יוצרות באופן טבעי ציפיות ותקווה כי הענף הזה, שהניב שלוש מתוך שבע המדליות שישראל זכתה בהם אי פעם במשחקים האולימפיים. יממה לאחר ההישג הנאה של אורי ששון, שזכה בפעם השנייה ברציפות במדליית כסף באליפות אירופה בג'ודו.

 

גם דוד ניצח את גוליית. ששון מול רימר בגמר (AFP)

 

יממה לאחר שעלה שששון עלה לפודיום, התראיין לתכנית "נכון להבוקר" בגל"צ מאמן נבחרת הג'ודו, אורן סמדג'ה, שבעצמו זכה במדליית ארד במשחקים האולימפיים ב-1992. "אין דבר כזה אי אפשר לנצח, אפשר להזיז אותו. גם דוד ניצח את גוליית", התייחס סמג'דה להפסד של ששון בגמר לטדי רינר הצרפתי, שמשקלו מוערך ב-130 ק"ג.

 

 

"אם אני בוחן את הקרב השלישי ביניהם, מאז הקרב הראשון שלו, אני חושב שיש התקדמות מהירה", פירט סמדג'ה. "בפעם הראשונה זה היה איפון מהיר, בפעם השנייה זה גם היה איפון מהיר. הפעם השלישית הייתה ממש קרובה. אורי באמת נלחם, הוא עשה את כל מה שצירך לפי תכנית הקרב שעשיתי לו לפני התחרות. מי שמכיר את אורי מההתחלה ורואה אותו היום – יש שיפור עצום".

 

אלוף אירופה ב-2015. מוקי (AFP)

 

סמדג'ה דיבר על כל הנבחרת, שלאחרונה הגיעה למספר הישגים בתחרויות השונות. "קודם כל, נבחרת הגברים זה לא רק אורי ששון. בשנה האחרונה הספורטאים זוכים במדליות בגראד סלאם, במדליות זהב, בגראד פרי, במאסטרס. יש לנו את אלוף אירופה שגיא מוקי, יש לנו שלישי בעולם גולן פולק. אורי ששון מצליח בפעם השנייה להגיע לגמר באליפות אירופה. יש לנו אופי ועומק גדול מאוד בנבחרת. אתמול זה היה היום של אורי, ואורי הוא חלק מהנבחרת, והנבחרת עושה את מה שצריך כדי להגיע כמו שצריך לאולימפיאדה".

 

"ציפיות לריו? אני נכנסתי לאיגוד הג'ודו בזמן פירוק", הזכיר. "מי שזוכר את ההיסטוריה של הג'ודו – הפירוק, ועורך הדין שליווה, היה לנו ממש חושך. לאט לאט בנינו נבחרת מאוד חזקה בראשותו של משה פונטי מאמן העבר שלי".

 

בנה נבחרת חזקה. פונטי (דני מרון)

 

"אני חושב שהג'ודו נמצא במקום שאנחנו רוצים שהוא יימצא בו", אמר סמג'דה. "אנחנו לא מדברים כרגע על מדליות. אנחנו עדיין רחוקים שלושה ארבעה חודשים משם, ובשבילנו זה המון זמן. התכנית היא כרגע אליפות אירופה, עוד שבוע וחצי אנחנו מתחרים בגראד סלאם. אנחנו לא נחים לרגע. יש לנו את טורניר המאסטרס שמסכם את הקריטריון האולימפי, ואז אנחנו עוברים לתכנית השלישית שהיא בעצם ההכנה והישורת האחרונה לקראת האולימפיאדה".

"האם תהיה מדליה אולימפית? אם יש מישהו שיכול לענות על השאלה הזאת אני אשמח לשמוע. אם יש קוסם שיכול לתת איזשהו קסם – אין דברים כאלה. יש לנו ספורטאים שמסוגלים ויכולים, יש להם את היכולת לעשות את זה. אנחנו צריכים רק לקוות שהדברים באמת יתחברו וגם המזל יהיה לטובתו ביום הזה. יש לנו גם אלופת עולם בג'ודו, יש לנו עוד מדליסטים מאליפויות אירופה, יש לנו ספורטאים טובים. כל ארבע שנים הציפייה היא בעצם מענף הג'ודו, כי כל ארבע שנים יש איזה משהו. אם זה אריק זאבי, אם אלה אני ויעל. עכשיו זה הזמן של הספורטאים האלה שציינו אותם".

 

עכשיו הגיע הזמן שלהם (באדיבות איגוד הג'ודו האירופאי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי