נעצרו פעילי דאע"ש שתכננו פיגועים בריו

ברזיל מגבירה כוננות
ברזיל מגבירה כוננות | צילום: gettyimages

המשטרה הפדרלית בברזיל חשפה תא טרור, שבועיים בלבד לפני המשחקים

(גודל טקסט)

איום הטרור באירועי ספורט גדולים מוחשי מתמיד וכעת גם ברזיל מעלה הילוך. המשטרה הפדרלית במדינה עצרה עשרה פעילים המזוהים עם ארגון דאע"ש שתכננו לבצע פיגועים במהלך המשחקים האולימפיים. מדובר בחדשות שמגיעות שבועיים בלבד לפני תחילת התחרויות, כאשר כל חובב ספורט יתקשה לשכוח את ההתקפות הרצחניות בהיסטוריה האולימפית. 

על פי הפרסומים בברזיל, מדובר ככל הנראה בתכנון מתקפות דומות לפיגועים שבוצעו לאחרונה באורלנדו ובניס, שם פיגוע דריסה בעזרת משאית הוביל לרציחתם של 84 בני אדם. לפי אותם דיווחים, חברי התא שנעצרו גויסו דרך האינטרנט ונשבעו אמונים לייצג את ארגון המדינה האסלאמית. 


שוטרים בברזיל, משימה לא קלה (gettyimages)

המעצרים בוצעו במדינת פראנה שבדרום ברזיל, הסמוכה לגבול עם ארגנטינה.שר הפנים אלשנדרה מוראס הבהיר בהודעה לתקשורת כי כל העצורים הםאזרחים ברזילאים. בעקבות הגילוי זומנה ישיבת קבינט בהולה כדי לדון בצעדים הנדרשים על מנת למנוע פיגועים במהלך המשחקים האולימפיים. 

צבא ברזיל, המשטרה הפדרלית ויועצים בטחוניים רבים עורכים בתקופה האחרונה תרגילים רבים במטרה להגביר את המוכנות למשחקים. חברי הממשלה הברזילאית כבר הצהירו ש"אלה יהיו המשחקים הבטוחים ביותר בהיסטוריה", אבל איש לא שוכח את הפיגוע בכפר האולימפי באטלנטה 1996 ובוודאי לא את טבח י"א חברי המשלחת הישראלית במינכן 1972.


הכל יעבור בשלום? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי