נישיקורי הדיח את מארי, דל פוטרו נעצר ברבע

הישג מרשים מאוד. נישיקורי
הישג מרשים מאוד. נישיקורי | צילום: AFP

ארה"ב: היפני בחצי הגמר אחרי מותחן אדיר. סרינה עלתה לארבע האחרונות

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' מטייל בעזרת פרישות, רוג'ר פדרר כלל לא נמצא בניו יורק ורפאל נדאל עף מוקדם מהצפוי. למרות כל אלה, אליפות ארצות הברית הפתוחה עדיין מצליחה לרגש והלילה (בין רביעי לחמישי) הגיע ה-סיפור עד כה של הטורניר.

אנדי מארי, אלוף ווימבלדון ב-2016 ומדליסט הזהב מריו, הגיע לארה"ב עם כוונות ברורות ללכת עד הסוף. לקיי נישיקורי, המדורג 7 בעולם, היו תכניות אחרות. לאחר מותחן אדיר שארך 3 שעות ו-58 דקות, היפני הדהים את הבריטי והעפיל לחצי הגמר.

מארי פתח נפלא ודרס את יריבו 1:6 במערכה הראשונה, אבל נישיקורי לא נשבר ואיזן עם 4:6 משלו. במערכה השלישית היה זה שוב מארי שנתן את הטון ועם 4:6 הציב את עצמו במרחק מערכה נוספת מחצי הגמר. גמור? ממש לא. 


מארי, לא טוב בלהתמודד עם אכזבות (AFP)

דווקא כשהמומנטום לחלוטין בצד של האלוף האולימפי, נישיקורי ניצח 1:6 במערכה הרביעית ושלח את הקרב לסט אחרון ומכריע. במצב של 5:5 – כשנראה שרק שובר שוויון יקבע את זהות המנצח – היפני השיג שבירה ענקית, השלים 5:7 ושלח את מארי הביתה.

מקום בחצי הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה היא לא דבר זר לקיי נישיקורי, אשר הפסיד ב-2014 בגמר למרין צ'יליץ'. בשלב הבא הוא יפגוש את סטניסלס ואוורינקה, שעצר את מסע הקסם של חואן מרטין דל פוטרו עם 6:7, 6:4, 3:6, 2:6.

השווייצרי, שמדורג שלישי בטורניר, נראה חד יותר מיריבו מהרגע הראשון. למרות זאת, המשחק ברובו היה צמוד מאוד, זאת כנראה לאור התמיכה האדירה לה זכה הארגנטיני מהקהל בניו יורק. ובכל זאת, ואוורינקה, שמחפש תואר גראנד סלאם שלישי בקריירה, המשיך הלאה וכעת הוא גם פייבוריט להעפיל לגמר.

מסע הקסם הסתיים. דל פוטרו (AFP)


מכוון לגמר. ואוורינקה (AFP)

בדרך לתואר נוסף? (AFP)

אצל הנשים, סרינה וויליאמס עשתה עוד צעד לעבר תואר מספר 7 בפלאשינג מדו. המדורגת 1 בעולם התקשתה מול סימונה האלפ, אבל ניצחה 2:6, 6:4, 3:6 ועלתה לחצי הגמר. 

היא תפגוש שם את קרולינה פלשיקובה המפתיעה, עבורה זו תהיה הופעה ראשונה בין 4 האחרונות בטורניר גראנד סלאם. הצ'כית (מדורגת 10 בטורניר) הביסה 2:6, 2:6 את אנה קוניוך מקרואטיה.

האלפ, הצליחה להקשות על סרינה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי