נבחרת ספרד מפנטזת על זכיה שלישית ברציפות ביורו

אינייסטה ופדרו
אינייסטה ופדרו | צילום: gettyimages

אחרי שתי הנפות, אלופת אירופה היוצאת מגיעה כדי לכבוש את צרפת

(גודל טקסט)

הופעות ביורו: 9

הישג השיא ביורו: שלוש זכיות (1964, 2008 ו-2012). 

מאמן: ויסנטה דל בוסקה (65)

הכוכבים: איקר קסיאס (פורטו), דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), ג'רארד פיקה (ברצלונה), אנדרס אינייסטה וסרחיו בוסקטס (ברצלונה), אלבארו מוראטה (יובנטוס) ועוד ועוד ועוד.

שימו לב ל: נוליטו (סלטה ויגו) צפוי להיות המרענן של הקיץ אצל דל בוסקה. עוד לא שיחק הרבה במדי האדומים, אבל במשחקי ההכנה הצליח למצוא את הרשת לא מעט והוכיח שיש לו מה לתרום גם במצבים בהם המאמן הוותיק יחפש סקורר שיודע להחזיק בכדור. קשר התקפי שנמצא זמן רב על הכוונת של בארסה וזומן בצדק לסגל של המחזיקה המכהנת.   


נוליטו, כיכב בהכנה (gettyimages)

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: דייגו קוסטה (צ'לסי), פרננדו טורס (אתלטיקו מדריד), איסקו (ריאל מדריד), חואן מאטה (מנצ'סטר יונייטד), פאקו אלקסר (ולנסיה), סנטי קאסורלה (ארסנל), חוסה קאייחון (נאפולי).

ההרכב האידיאלי: דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד); חואנפראן (אתלטיקו מדריד), ג'רארד פיקה (ברצלונה), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), ג'ורדי אלבה (ברצלונה); טיאגו אלקנטרה (באיירן מינכן), סרחיו בוסקטס (ברצלונה), דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי), ססק פברגאס (צ'לסי); פדרו (צ'לסי), אלבארו מוראטה (יובנטוס).

התסריט השלילי: אחרי הכשלון המטורף של ספרד במונדיאל האחרון, אז לא עלתה מהבית המוקדם, היה נדמה שדור הנפילים סיים תפקידו ביחד עם המאמן דל בוסקה. למעשה, זאת בערך אותה נבחרת למרות פרישתם של צ'אבי, דויד וייה וצ'אבי אלונסו. ספרד תצטרך להתגבר פסיכולוגית על אותו כשלון מהדהד ויש לה בית לא קל מול נבחרות עקשניות כמו קרואטיה, צ'כיה וטורקיה. 

בעיה נוספת היא ההתקפה. יש כשרונות כמו נוליטו ואריץ אדוריס, שבגיל 35 צורף לנבחרת אחרי עונה נפלאה, אבל עושה רושם שספרד תתבסס על חלוץ אחד בעיקר. ואלבארו מוראטה בילה יותר מדי על ספסל יובנטוס העונה. דל בוסקה כנראה יזנח את שיטת ה-"9 מזויף", משחק עם קשר התקפי טכני על תקן חלוץ חוד, כאשר ססק פברגאס תופקד בעבר בעמדה הזאת. גם תהיה לו בעיה עם מי לפתוח בשער. עד כה שמר אמונים לאיקר קסיאס, שעבר עונה נוראית בפורטו, אך דויד דה חאה נראה בכושר טוב בהרבה. בנוסף, אף נבחרת אחרת לא זכתה בטורניר פעמיים רצופות, אז שלוש?


קסיאס ודה חאה, התלבטות רצינית (gettyimages)

התסריט החיובי: כמות הכשרונות של "לה רוחה" (האדומה) פשוט מעוררת קנאה אצל כל האחרות. השחקנים שנשארו בבית יכולים היו להרכיב נבחרת שתרוץ חזק עד לסיום. ספרד אמנם הפסידה במוקדמות 2:1 לסלובקיה, אבל מותר לנבחרת נפלאה כזו להפסיד פה ושם. דל בוסקה ניהל יותר ממאה משחקים בינ"ל והוא מסוגל להגיע שוב עד לגמר. 

ספרד כבשה בחצי השעה הראשונה של שבעה משחקי מוקדמות ואם תעשה זאת גם הפעם, יהיה קשה לעצור אותה. היא מצוידת באחד השוערים הטובים בעולם כיום (דה חאה), הגנה מצוינת עם פיקה, ראמוס (שישכחו את העקיצות ביניהם) ואלבה, קישור מטורף עם אינייסטה (שעדיין לא נס ליחו) ובוסקטס שסוגר כל התקפה, דויד סילבה המדהים. הנשימה נעתקת. 

ההימור שלנו: יעשו הכל כדי למחוק את חרפת ברזיל ויגיעו לשלבים המאוחרים. גמר זו לא מילה גסה.


מוראטה, חלוץ שאמור לספק את הסחורה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי