מענק הזכיה ה-1 של פורטוגל: 25.5 מיליון יורו

אליפות אירופה
אליפות אירופה |

הסלסאו גם פספסה 1.5 מיליון בשלב הבתים. דשאן "יסתפק" ב-23.5 מיליון

(גודל טקסט)

פורטוגל קיבלה את הגביע הנכסף וגם לא מעט כסף. אלופת אירופה הטריה תקבל מענק זכיה בסך 25.5 מיליון יורו, בעוד שהצרפתים יסתפקו ב-23.5 מיליון. הבונוס של הסלסאו יכול היה להיות גבוה יותר, אבל הם עשו זאת בלי ניצחונות בשלב הבתים ולכן פספסו כמה (הרבה) שקלים. 

על עצם ההשתפות בטורניר הגמר קיבלה כל נבחרת 8 מיליון יורו. ניצחון בשלב הבתים היה שווה מיליון נוסף, תיקו "רק" חצי מיליון. עליה לשמינית הגמר, הישג שרשמו 16 מתוך 24 המשתתפות, סידר עוד 1.5 מיליון לחשבון. 

כל אחת משמונה הנבחרות שעלו לרבע הגמר קיבלה מענק בסך 2.5 מיליון יורו, כאשר יחד עם הכרטיס לחצי הגמר הגיע גם שיק על סך 4 מיליון יורו נוספים. המפסידה בגמר הסתפקה במענק נוסף בגובה 5 מיליון יורו, כאשר הזוכה קיבלה על ניצחונה בגמר 8 מיליון יורו שהשלימו קופה מרשימה. 


הבעיטה ששווה 3 מיליון יורו (gettyimages)

באופ"א חזו כבר לפני פתיחת הטורניר גידול של 50 אחוזים בהכנסות לעומת אליפות אירופה הקודמת, מה שהוביל ל-50 אחוזי זינוק בסל המענקים. סך הפרסים הכולל הגיע ל-300 מיליון יורו, לעומת 196 מיליון יורו "בלבד" ביורו 2012. 

סך ההכנסות של אופ"א בטורניר עומד על 450-500 מיליון יורו וגם קפץ גם סל המענקים בהתאם. רק לשם השוואה, בפעם הקודמת שצרפת הגיעה לגמר אליפות אירופה (וגם יצאה עם הגביע) עמד סך הפרסים בטורניר על 109 מיליון יורו. לזה קוראים עליית ערך.


כבר אין לו סיבה לבכות (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי