שני בפלייאוף: גלבוע הקצרה תצליח להמם את ירושלים?

שחקן הפועל גלבוע גליל, אור קורנליוס, מול ווילי וורקמן, ג'יילן אדאמס | דני מרון

משחק מספר 4 ברבע גמר הפלייאוף (20:30): אחרי שהובסה במשחק השני והשלישי, וככל הנראה שוב עם שני זרים בלבד, הקבוצה של גיא קפלן מוכנה למלחמה נגד האדומים מהבירה שרוצים מקום בחצי הגמר

(גודל טקסט)

משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל יימשכו מחר (שני, 20:30) בגן נר. בפיגור 2:1 בסדרה תנסה הפועל גלבוע/גליל לכפות משחק חמישי על מי שסיימה במקום הראשון בטבלה את העונה הסדירה, הפועל ירושלים. גלבוע ניצחה במשחק הראשון בבירה 85:88, ירושלים הגיבה עם ניצחון חוץ 61:96 וביום שישי האחרון הביסה פעם נוספת את גלבוע 60:87.

הנתונים: 8 מ-12 משחקי הפלייאוף הראשונים לעונת 2021/22 נגמרו בהפרש דו ספרתי. גלבוע/גליל רשמה במשחק הראשון בסדרה מדד של 95 נקודות קבוצתי. בשני המשחקים הנוספים רשמה הקבוצה של גיא קפלן 83 נקודות מדד במצטבר, כולל 35 נקודות מדד בלבד במשחק השלישי, אחד הנתונים הגדולים בתולדות הפלייאוף. הפועל ירושלים מגיעה 30.3 פעמים לקו בממוצע בסדרה, כשרק בני הרצליה זורקת יותר זריקות עונשין ממנה בפלייאוף, אך קולעת באחוזי העונשין הגרועים בפלייאוף – 62.6 אחוזים. האדומים גם חוטפים הכי מעט כדורים בפלייאוף, 5 כדורים בלבד, אך מנגד מורידים הכי הרבה ריבאונדים – 43.7 כדורים חוזרים בממוצע לערב.

שחקן הפועל גלבוע גליל, רוני הארל, מול ווילי וורקמן, הפועל ירושלים
| דני מרון

במרכז ההתמודדות: רוני הארל וקייסי ריברס. אם יש איזשהו סיכוי להפתעה של הגלבוע היא צריכה לבוא מהזר המוביל שלה, שעומד במאצ'אפ מעניין נגד הוטרן של ירושלים.

בכמה מילים: אחרי שהחלה את סדרת רבע הגמר עם ניצחון מפתיע, גלבוע צללה ממשחק למשחק כשהסגל שלה רק הולך ונחלש בעקבות מכת פציעות. בקבוצה יעשו מאמצים גדולים כדי להכשיר לפחות אחד מבין לונדון פרנטס וטיוס באטל, אך רף האופטימיות נמוך מאוד לגבי הסיכוי שהם ישולבו. עם זאת, בגלבוע משדרים לשחקנים מאז המשחק ביום שישי כי עליהם להיות אגרסיביים מאוד, ולנסות להוציא את ירושלים מתבנית המשחק שלהם. בהפועל ירושלים שמעו את הראיון של גיא קפלן בסיום המשחק השלישי בסדרה והזהירו את השחקנים מפני פרובוקציות של שחקני גלבוע. בבירה רוצים לעבור את המשחק הרביעי בשלום ולהתחיל להתכונן לחצי הגמר, אך יודעים שאם לא יהיו מספיק מרוכזים, הם עלולים להסתבך ואולי אפילו להגיע למשחק חמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי