מכבי ת"א דרסה 72:91 את אשדוד ושרף

גל מקל
גל מקל | צילום: דני מרון

אחרי שנפלו במפגשי הליגה הקודמים, טבק ושחקניו ניצלו מסוויפ. 26 למקל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נמנעה מסוויפ משפיל נוסף עם 72:91 קל על מכבי אשדוד, שניצחה אותה בשני מפגשי הליגה הקודמים העונה. דווקא בניסיון השלישי זה הסתיים בצורה דומה יותר להתרחשויות בגמר הגביע, אבל המטרה העיקרית הייתה להימנע מנקודת שפל נוספת ולהרחיק את הנשירה למקום השלישי. 

הרבו לקלוע לתל אביב: מקל 26 נקודות (8 מ-9 לשתיים), 5 אסיסטים ו-4 איבודים, לנדסברג 13, רנדל, בנדר ואופייבו 8 כל אחד, אוחיון 7. לאשדוד: תומאס 25, גארט 23, סוואן 15 (3 מ-10 מהשלוש).

מכבי ת"א הגיעה למשחק אחרי ההפסד בירושלים, שקבע באופן כמעט סופי שהיא לא תסיים את העונה במקום הראשון. ריצ'רד הנדריקס ערך בכורה מחודשת בצהוב ביד אליהו, אבל טבק נאלץ להסתדר ללא טרבור אמבקווה, דווין סמית' וטיילור רוצ'סטי, שלא נרשמו למשחק. דגן יבזורי, שלא קלע נקודת ליגה חודש בדיוק, התחיל לשוב לעניינים. בינתיים, ליציע הגיעו בתקופה האחרונה סקאוטים של מספר קבוצות NBA, כאשר הפעם נצפה נציג פיניקס בהיכל. דראגן בנדר הראה ניצוצות בודדים, כשדווקא איתי שגב התבלט בין הצעירים לצד משחק טוב של גל מקל.

מעבר לנקמה מנגד על ההפסד בגמר הגביע, צביקה שרף היה זקוק לניצחון על מנת לא למצוא את עצמו מתחת למקום השמיני ומחוץ לפלייאוף, לאור ההתעוררות של הפועל תל אביב. אשדוד ניצחה רק פעמיים העונה מחוץ לביתה, אחד מהם היה כאמור אצל מכבי ת"א. הפעם זה לא ממש ביקור שירצו האשדודים לזכור.

עכשיו מחכה למכבי תל אביב משימה לא פחות קשה. הצהובים יתמודדו במחזור הבא מול מכבי חיפה, הטוענת למקום השני בטבלה שבדרך כלל מהווה מאץ'-אפ קשה במיוחד לצהובים. עדיין לא ידוע מי מהפצועים יהיה כשיר עד אז, אבל נראה שטבק יזדקק לכל כלי נשק בארסנל.


צביקה שרף, לא עושה הנחות (דני מרון)

מהלך המשחק
ז'אן טבק פתח עם יוגב אוחיון, סילבן לנדסברג, גיא פניני, בראיין רנדל וריצ'רד הנדריקס, בעוד שצביקה שרף הציב בחמישיה שלו את דיאנטה גארט, יהוא אורלנד (במקום אייזיאה סוואן), ווילי וורקמן, יהונתן שולדבראנד וצ'ארלס תומאס, שהתגבר על פציעה ברגלו.

האורחת רצה ל-0:6 מהיר לפני שהתל אביבים התעוררו. שולדבראנד יצא בשתי עבירות מוקדמות, אלא ששני איבודים כדור מטופשים הובילו ל-2:10 אשדודי ופסק זמן בהול של טבק. איתי שגב עלה במקום הנדריקס, המאבקים גברו וגם גל מקל עלה בהמשך מהספסל. רק 54.9 שניות לסיום הרבע הראשון נחלצה תל אביב מפיגור עם שתי קליעות עונשין של מקל. 14:17 לאשדוד בסיום עשר הדקות הראשונות.

לרבע השני עלה טבק עם דראגן בנדר, דגן יבזורי, מקל, שגב ורנדל. המהפך הושלם ומהלך יפה של מקל קבע 17:21. בהמשך גם יבזורי חזר לקלוע בליגה, לפני שגארט צימק באחד על אחד גדול מול רנדל. סוואן ותומאס סיפקו מהפך משלהם והגארד קבע 29:33 בחדירה וירטואוזית. רגע לפני ההפסקה תומאס התפרץ לעבר השופטים באמצע פסק זמן, מאמנו וחבריו מיהרו למשוך אותו בחזרה לספסל. 37:39 לת"א בהפסקה.


רנדל, כלום לא בא בקלות (דני מרון)

מכבי תל אביב החזירה לעצמה את האחיזה במשחק בתחילת הרבע השלישי וברחה לפער של 6 נקודות (42:48). בנדר עלה מהספסל ובשלשה נינוחה הקפיץ את ההפרש ל-10. לרבע האחרון הגיעו המקומיים ביתרון 52:63. מכאן ואילך לא היה לאשדוד יותר מדי מה להציע והמארחים בעיקר ניצלו את ההזדמנות כדי לשפר סטטיסטיקות ולהחזיר לעצמם בטחון עצמי. 72:91 למכבי ת"א בסיום.


יוגב אוחיון, הפעם הוא פתח (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי