מחמש תצא אחת: מה יהיה היעד הבא של דייויד בלאט?

יקבל הזדמנות נוספת? בלאט
יקבל הזדמנות נוספת? בלאט | צילום: gettyimages

המאמן מחכה לפניה, אך רק 5 קבוצות נראות אופציה ריאלית. מאזן הסיכויים

(גודל טקסט)

זה קורה בכל שנה, מיד לאחר סיום הליגה הסדירה ב-NBA, הקבוצות המאוכזבות שנותרו מחוץ לפלייאוף נפטרות מהאחראי לכישלון – המאמן. הפעם גם לישראל יש משהו לצפות לו, משום שאחד השמות החמים ביותר בשוק הוא דייויד בלאט, שסיים את דרכו בקליבלנד באמצע העונה, בצורה מעוררת מחלוקת. 

המחלוקת לא נגמרה רק בפיטוריו מהקאבס, כאשר מנהלים ברחבי הליגה לא מסכימים ביניהם האם ההצלחה בעונה שעברה הייתה רק בזכות לברון ג'יימס, או שלמאמן הישראלי היה חלק בכך. אך למרות המחלוקת, על דבר אחד כולם מסכימים – לבלאט מגיעה הזדמנות נוספת בליגה. אז לאן הוא עשוי להגיע? ניסינו לעשות לכם סדר.

ברוקלין (מאזן: 61:21)

מאמן יוצא: טוני בראון (זמני)/ ליונל הולינס

סיבות להגיע: לא הרבה, מלבד העובדה שמדובר בשוק הגדול בארה"ב, אך גם שם מדובר בקבוצה השניה של העיר ניו יורק.

מועמד מוביל:  אטורה מסינה. 

לאחר פיטוריו של הולינס באמצע העונה, עלה שמו של בלאט כמועמד, אך לאחרונה המוביל הפך להיות יריבו הגדול מאירופה. שון מארקס שמונה למנכ"ל גדל על ברכיו של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו ויהיה מעוניין להביא מישהו שחולק איתו את אותה ההשקפה, כאשר העוזר הבכיר של "פופ" נראה כמועמד האידיאלי. מועמדים נוספים (לפי הסדר): איימה אדוקה, ג'ף ואן גנדי, דייויד בלאט.

מדד בלאט: 10%. בשלב זה הישראלי הוא רק מועמד חיצוני שעשוי לקבל פנייה רק אם האחרים יסרבו להתקרב לפרויקט הכושל של מיכאיל פרוכורוב. השאלה אם בלאט יסכים להיכנס לעוד סיטואציה בה אחוזי ההצלחה שלו צפויים להיות נמוכים.


יגבור על בלאט במירוץ לברוקלין? מסינה

סקרמנטו (מאזן: 49:33)

מאמן יוצא: ג'ורג' קארל

סיבות להגיע: סגל מבטיח שכבר היום יכול לאיים על הפלייאוף במערב. 

מועמד מוביל:  ג'ף הורנסק.

הבעלים ויויאק רנאדיב, שהגיע בקול תרועה לבירת קליפורניה, הצהיר שהוא מעוניין לראות קבוצה שרצה ומשחקת במודל של גולדן סטייט, שם גדל מקצועית. הורנסק, שפוטר באמצע העונה מפיניקס, נחשב אידיאלי לאחר שהוכיח שהוא יכול להוציא יותר מהשחקנים שעומדים לרשותו ושהוא דוגל בכדורסל התקפי ומשוחרר. מועמדים נוספים (לפי הסדר): דייויד בלאט, ויני דל נגרו, מארק ג'קסון.

מדד בלאט: 40%. בימים האחרונים מסתבר שהאיחוד בין שני הנציגים שלנו ב-NBA הפך לריאלי מתמיד. רנאדיב נמצא במחנה שהרים גבה לאחר פיטוריו של בלאט מקליבלנד והוא מעריך אותו מקצועית. עם זאת, חשוב לזכור שבשלב זה הוא רק מועמד משני, כך שלא בטוח שבכלל תעשה פנייה אל סוכנו.

יתאחד עם בלאט? כספי

מינסוטה (מאזן: 53:29)

מאמן יוצא: סם מיצ'ל

סיבות להגיע: הכל, מלבד מזג האוויר. 

מועמד מוביל:  טום ת'יבודו.

הליכתו בטרם עת של פליפ סונדרס בתחילת העונה עצרה את ההתפתחות של אחת הקבוצות המדוברות של השנים האחרונות. לטי-וולבס יש סגל צעיר עם פוטנציאל שגורם למנהלים בליגה להזיל ריר, רק שהשנה הם חסרו את המבוגר האחראי. ת'יבודו, שעזב בטריקת דלת את שיקגו, הוכיח שהוא מסוגל להביא לשיא את הפוטנציאל שהוא מקבל לידיים, אך באותה מידה הוא יכול לגרום לניכור אצל הסובבים אותו. כרגע הקול של קווין גארנט, אחד התומכים הגדולים שלו בליגה, חזק יותר מהיתר. מועמדים נוספים (לפי הסדר): סקוט ברוקס, ג'ף ואן גנדי, דייויד בלאט.

מדד בלאט: 20%. על פניו מדובר בהזדמנות האידאלית עבור שני הצדדים – מאמן שרוצה להוכיח מול קבוצה שרק מחכה לפריצה (וזאת מבלי לדבר על ההזדמנות שאבדה לאמן את אנדרו וויגינס). אך לצערו המנייה שלו ירדה מעט בחודשים האחרונים, האם חוות הדעת של ראשי הבולס בנוגע לת'יבודו תחזיר אותו לראש הרשימה?

סגל סופר מוכשר מחכה במינסוטה

ניו יורק ניקס (מאזן: 50:32)

מאמן יוצא: קורט ראמביס (זמני)/ דרק פישר

סיבות להגיע: השוק הגדול בעולם. אם תצליח שם, תוכל להצליח בכל מקום.

מועמד מוביל:  מארק ג'קסון.

הפרויקט של פיל ג'קסון מתחיל להראות סימני חיים, ולאחר שכנראה גם הוא הבין שראמביס לא התשובה, הוא צפוי לפנות למאמן בכיר יותר שיוביל את הקבוצה בשנים הקרובות. רכז העבר נהנה מיחסי ציבור גבוהים בתפוח הגדול, עוד מאז לבש את מדי הניקס כשחקן, ובעל הקשרים המתאימים כדי שיחליף את חליפת הפרשן במדי המאמן. מועמדים נוספים (לפי הסדר): בראיין שואו, דייויד בלאט, פטריק יואינג, לוק וולטון.

מדד בלאט: 15%. השוק היהודי עדיין משפיע על החלטות רבות בניו יורק, כך שמינויו של בלאט עשוי להכניס הרבה מאוד כספים לכיסי הבעלים. גם החברות ארוכת השנים עם המנכ"ל לא מזיקה, השאלה הגדולה היא האם הזן מאסטר יסכים לקבל איש חיצוני.

יהמר על בלאט? פיל ג'קסון

וושינגטון (מאזן: 41:41)

מאמן יוצא: רנדי וויטמן

סיבות להגיע: אחד משני הסגלים הטובים במזרח.

מועמד מוביל:  סקוט ברוקס.

קשה להסביר מדוע בבירה הלכו אחורה העונה, אבל הם יודעים שהעתיד כבר כאן ומחפשים מאמן מוכח שייקח אותם עוד צעד קדימה – לפחות לגמר המזרח. ברוקס הוא מאמן מוכח שהוביל את אוקלהומה סיטי לגמר ה-NBA בעונת 2011/12 ועדיין נחשב לאחד המוחות המבריקים בליגה. מועמדים נוספים (לפי הסדר): ג'ף הורנסק, מייק ד'אנטוני.

מדד בלאט: 5%. בשלב זה הישראלי לא נראה כמועמד רלוונטי, אבל השם שלו עדיין עולה מדי פעם בדיונים בין הפרשנים. יחד עם זאת, אנחנו לא ממליצים לו להמתין לשיחה.

אותו, כנראה, בלאט לא יאמן. ג'ון וול (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי