במכבי תל אביב מיואשים: "הכנסנו את כל הרצליה לסדרה"

play
מכבי תהיה חייבת את ווילבקין בשיאו במשחק המכריע | קובי אליהו
טנריפה מחצה 76:103 את חובנטוד בדאלונה והשוותה ל-1:1 בסדרה 01:26

אחרי התבוסה בהרצליה, אנשי מכבי תל אביב הצביעו על היכולת ההגנתית החלשה: "נתנו להרצליה את המשחק". וגם: מאיפה יגיע המאמן הבא של הקבוצה?

(גודל טקסט)

אכזבה גדולה מאוד במכבי תל אביב בתום ההפסד אמש (ראשון) 97:81 לבני הרצליה במשחק השני בסדרת חצי גמר הפלייאוף שקירב את הצהובים מרחק משחק אחד בלבד מהדחה עוד לפני הגמר. הצהובים יגיעו ביום רביעי ליד אליהו במטרה לעבור את היריבה מהשרון, אך ביכולת שהציגו אמש, ספק אם יוכלו לעשות זאת.

לאורך כל המשחק באולם היובל המפוצץ נראו אנשי מכבי תל אביב, מעובדי הקבוצה, דרך יושבי הספסל ועד הבעלים שמעון מזרחי, אודי רקנאטי ודיוויד פדרמן, המומים מהיכולת הלא טובה, וכבר בתחילת המחצית השנייה ההלם התחלף לייאוש.

הצהובים פיגרו בהפרש דו ספרתי משלהי הרבע הראשון, לא הצליחו להראות חצי קאמבק מאז, והרצליה שייטה לעבר הניצחון. המאמן אבי אבן העלה בדקות הסיום חמישייה של ישאלים כדי לסיים את המשחק, ולתת מנוחה לשחקני המפתח שלו. דרק וויליאמס קלע 18 נקודות והוסיף את מכבי שסבלה מיום חלש של סקוטי ווילבקין שסיים עם 7 נקודות בלבד.

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס
היחיד שהופיע. דרק וויליאמס | קובי אליהו

"זה היה אחד הערבים האלה, שאנחנו נקלעים אליו יותר מדי פעמים העונה, ערב שאנחנו מחלקים את המשחק ליריבה", אמר אחד מבכירי מכבי עוד על הפרקט בהרצליה אמש, "הכנסנו את כל הרצליה לתוך הסדרה הזאת. עכשיו זה לא רק אונואקו, גרמנו לה להרגיש מאוד בנוח והיא תגיע עם הביטחון למשחק השלישי אצלנו".

אמנם מכבי סבלה מיום התקפי חלש, אבל עיקר הטענות של הצוות המקצועי מתחילת המשחק הייתה ליכולת ההגנתית. "אי אפשר להסביר את זה, לא באנו מפוקסים בהגנה וראו את זה, נתנו להם לעשות מה שהם רצו", אמר קינן אוואנס, "זה אולם שונה, הקבוצה הביתית תשחק יותר טוב בבית, מבחינת קליעה, אבל זה לא קשור להגנה שלנו, צריכים להמשיך עם ההגנה בכל מקום".

למרות המשחק החלש, במכבי מאמינים שבמשחק השלישי ביום רביעי הם ייראו טוב בהרבה ואנשי המועדון מאמינים כי יד אליהו יהיה מלא או כמעט מלא, כשהחל מהיום תחלה מכירת הכרטיסים למשחק. "זה מסוג המשחקים שהשחקנים הגדולים מופיעים אליהם, אנחנו נהיה בסדר", אמר אחד מאנשי הקבוצה. קינן אוואנס סימן את המטרה ואמר: "אנחנו צריכים להביא את ההגנה שלנו, בהתקפה נקלע זריקות, אנחנו מודאגים מההגנה שלנו יותר מכל דבר אחר".

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן עם דרק וויליאמס, סקוטי ווילבקין
מכבי תהיה חייבת את ווילבקין בשיאו במשחק המכריע | קובי אליהו

הצהובים התעסקו במהלך היום עם הדיווחים מאירופה על המשא ומתן בינם לבין צ'אבי פסקוואל שבשלב הזה לא מתקדם לכדי חתימה. גורמים בקבוצה מסרו כי על אף השמות הרבים שפורסמו בימים האחרונים, קיימים לפחות שני מאמנים זרים נוספים איתם נמצאים אנשי הקבוצה בקשר וכי הם מועמדים להגיע לעמדת המאמן הראשי בעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי