מבין רק כוח: להעניש את בן חיים

| צילום: ערן לוף

חלוץ מכבי ת"א חוטף ביקורת חריפה, וטוב שכך. ברוש תומך בסדרת חינוך

(גודל טקסט)

1. יופי שטל בן חיים חוטף. כבר מזמן הגיע הזמן שיחטוף כמו שצריך. השנים עוברות, והראש הקשה של בן חיים לא מתרכך. מישהו סופר כמה עונות כבר אומרים ש"טל בן חיים חייב ללמוד להפסיק להתעסק עם שופטים"? אז אומרים. ובן חיים מפסיק להתעסק עם שופטים? לא מפסיק.

 

ועכשיו, במקום ללמוד, הוא מתדרדר עוד יותר ועל ראש קשה מוסיף גם אנוכיות. כאילו לא הספיקו האגרסיות שעלו בכרטיסים צהובים, בהיעדרויות ממשחקים, ובאובדן ריכוז בכלל, עבר בן חיים לאבד נקודות באופן ישיר. איזה מין טיפוס זה בן חיים – או שהוא מבריק, או שהוא מתנהג כמו טירון מעופף שעולה פעם ראשונה על הדשא. או שהראש שלו קשה. "בן חיים חייב להתחיל ללמוד להיות פחות אנוכי". פחחח… הוא יפסיק להיות אנוכי כשילמד להפסיק להתעסק עם שופטים. כלומר עוד אלפיים שנה בערך.

 

 

יש כמובן שיטת חינוך שלא ניסו עד עתה והמליץ עליה השבוע איש האשכולות ומפתח אסכולת העגלונים, שליימ'ה שרף. בפעם הבאה שהוא לא מוסר – להעיף אותו באותו רגע מהמגרש, רעם איש ההגות ממעמקי כרסו המחנך. לעיתים נדירות אני מסכים עם מאמן הנבחרת לשעבר. במקרה הקשה של טל בן חיים, אני חושש שאין פתרון טוב יותר.

 

בן חיים. מה יהיה? (דני מרון)

 

2. אגב, גם מאמנו של בן חיים, שוטה ארבלדזה, יכול היה השבוע ללמוד שיעור מעניין. מאמן בית"ר ירושלים רן בן שמעון בא למגרש בהחלטה שלא להתקפל מול העדיפות של מכבי ת"א, לא להתכנס כפי המקובל לתוך בונקר, אלא להיפך דווקא: ללחוץ את השחקנים הצהובים גבוה מאוד, להשתלט על מרכז המגרש ולשבש את הנעת הכדור המסורתית של מכבי ת"א, המחפשת בסבלנות את הפרצה.

 

ארבלדזה. מגיע עם תוכנית משחק מהבית (דני מרון)

 

וזה עבד לא רק בזכות ההימור הטקטי שעלה נכון, אלא גם בזכות השמרנות של ארבלדזה. גם אחרי תקופה לא ארוכה בארץ, כבר אפשר לומר שהמאמן הגיאורגי מגיע עם תוכנית משחק מהבית, ובלי קשר לנעשה על הדשא כמעט אינו משנה אותה. חילופים הם כמעט מהלך מכאיב לגביו, והוא מתמהמה עמם ומבטל את השפעתם עד דקות מאוחרות במשחק.

 

ביום ראשון היה חייב להשיג מחדש את השליטה על האמצע, לפחות בחסות הכנסת גל אלברמן למגרש, וארבלדזה המשיך באדיקות לשחק לידיים של בן שמעון האלגנטי. הוסיפו על כך את עמרי בן הרוש (אחראי על שלושה מארבעת השערים האחרונים שספגה מכבי, לא כולל המשחק נגד זניט) ואת האנוכיות של טל בן חיים, ואת ברק יצחקי – שאומנם לא עבר לבית"ר ירושלים, אבל בכל זאת אחראי על שער לזכותה – ותגיעו לשורה התחתונה שאומרת כי פשוט מרשים איך מכבי ת"א חילצה תיקו מול בית"ר ירושלים.

עוד באותו נושא: רן בן שמעון, שוטה ארבלדזה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי