לוי: החזרנו את אהדת הקהל לנבחרת, זה יעזור

לוי. יש דברים טובים שצריך לקחת
לוי. יש דברים טובים שצריך לקחת | צילום: ערן לוף

מאמן הנבחרת בראיון ל-103FM: "לא בעד הפסדים בכבוד. מאוד מאוכזב"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל יצאה מהמשחק שלה מול איטליה בתחושת אכזבה לאחר ההפסד 3:1. אם לפני שריקת הפתיחה הקהל קיווה להפסד מכובד, בשלבים רבים של המשחק, במיוחד לאחר הרחקתו של ג'ורג'יו קלייני היתה תחושה כי ניתן לסיים את המשחק עם נקודות.

 

"אני מאוד מאוכזב מהתוצאה", אמר המאמן הלאומי אלישע לוי לתכנית הספורט של FM103, "הרגשתי שאם אנחנו משווים אנחנו גם מנצחים את המשחק. עם זאת, למרות שתקפנו, לצערי לא הצלחנו לעשות משהו מתוחכם שישנה את המצב. אנחנו גרמנו לאיטלקים להתגונן ושיחקנו כדורגל חיובי, אך לא שמרנו על ריכוז ולכן אנחנו לא יכולים להתמוגג מהתוצאה".

 

 

"ידענו לשמור על עצמנו במצבים נייחים", המשיך לוי, "דבר שהיסטורית אנחנו לא עושים טוב, וגם היינו מוכנים טוב בהגנה אך נפלנו במצבי אחד על אחד ובקבלת ההחלטות. הפסדנו, אבל הרווחנו הרבה מאוד דברים. אני לא מתעלם מההפסד, אני לא בעד הפסדים בכבוד, אבל יש דברים טובים שצריך לקחת".

 

קלייני. "הרגשתי שאפשר להשוות" (ערן לוף)

 

"הדבר הכי טוב שיצא מהמשחק הזה הוא אהדת הקהל, הצופים אהבו את הנבחרת, ואני חושב שהשחקנים הרוויחו את זה ביושר. הלך הרוח זה האינדיקטור הכי טוב שיש ואני חושב שבעתיד זה יבוא לעזרתנו. אני מנסה ליצור גאווה לאומית, כי אנשים באים מכל המקומות כדי לתת את המיטב שלהם. השחקנים הראו מחויבת, אומץ ועוצמה וזה מה שכולם מחפשים".

 

"טל בן חיים נפצע וביקש להתחלף, לא נפלתי על הראש, אבל רועי קהת נכנס במקומו והיה טוב מאוד. לגבי עומר אצילי, זיהיתי שאחרי ההרחקה של קלייני יש לנו הזדמנות לכבוש, אבל לא הצלחנו לעשות זאת. במקביל, לא יכול להיות שאם כל הלחץ שלנו נשאיר את העורף פרוץ ונספוג את השער השלישי, זה משהו שנהיה חייבים לשפר".

 

"ערן זהבי אומנם לא הבקיע אבל הוא היה מאוד אפקטיבי. הוא השפיע על המשחק, היה אגרסיבי ומצא שטחים פנויים, זה לא נכון להגיד שהוא שיחק לא טוב. בכדורגל כל אחד רואה וחושב אחרת וזה בסדר, אבל צריך קודם כל לראות את הווידאו ולנתח את הכל לפני שיוצאים בהצהרות".

 

זהבי. "היה מאוד אפקטיבי" (ערן לוף)

 

"אני חושב שהגנת באר שבע שיחקה טוב בשלבים המוקדמים של העונה, הם הוכיחו את עצמם במוקדמות האלופות, והיו צריכים לקבל את המושכות. את ההחלטות מקבלים לפני המשחק, לא בדיעבד. מערך שלש שלושה בלמים? אני חושב שאם היינו משחקים עם אותו מערך הם היו מנצחים אותנו בוודאות, רצינו לנסות להפתיע אותם".

 

"אייל גולסה היה אמור לשחק, פתחתי איתו מול האולימפית, אך בגלל שהיתה לו רגישות לא רציתי לקחת סיכון שנאלץ להחליף אותו מוקדם למה נבחר שרן ייני? בגלל שלא רצינו להניע כדור במרכז המשחק והוא היה המועמד המתאים ביותר".

 

על המשחק הרשמי הראשון כמאמן נבחרת ישראל: "אי אפשר להכין אותך להתרגשות לפני משחק ראשון בנבחרת, זאת בהחלט היתה התרגשות חריגה. הייתי בהרבה מקומות, גם בליגת האלופות עם מכבי חיפה, אבל שום דבר לא משתווה לזה. היתה לי צמרמורת בזמן ההמנון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי