להוריד את הקוף: קבאני חייב לאורוגוואי טורניר מהסרטים

ייגמר בשאגה?
ייגמר בשאגה? | צילום: Gettyimages

אחרי עונה הפכפכה כצל של זלאטן, החלוץ רוצה לשכוח מפרשת חארה

(גודל טקסט)

בגיל 29 מדובר בקיץ קריטי עבור אדינסון קבאני. החלוץ המוערך הפך לשולי בקבוצת החלומות העשירה של פאריס סן ז'רמן וכעת אחרי עוד עונה בה הרגיש בעיקר דחוי הוא יכול וגם צריך לצאת לפרויקט שיקום בקופה אמריקה.

 

קבאני מגיע לטורניר כאמור אחרי שנה רוויות שמועות ומחלוקות בפאריס, אך כשהוא מסומן כאיש המוביל של ה"סלסטה" בהיעדרו של לואיס סוארס, שהפעם צפוי להחמיץ את הטורניר נוכח פציעה בשריר.

 

 

מצרה לצרה: קבאני לא משתקם
עם תג מחיר של 64 מיליון יורו קבאני הגיע לעיר האורות כאחד מכוכבי הפרויקט. לפחות היה אמור להיות כזה. רזומה של מעל 100 שערים בשלוש עונות במדי נאפולי הפכו את ה"מטאדור" לאחד מטובי החלוצים בעולם וכך ציפו בפאריס.

 

משהו לא עבד בחיבור שלו עם לורן בלאן וזאת למרות ששערים הוא כבש במספרים טובים גם בעונותיו בבירת צרפת. היחסים בין השניים ידעו עליות ומורדות לא פעם וקבאני' שהושפע רבות מהגירושים מאשתו לפני שנתיים וחצי' לא הצליח להתנתק מכך, דבר שלטענת בלאן עלה לו ביכולת על המגרש.

 


קבאני ובלאן בעוד רגע לא מלבב (AFP)

 

ועדיין באורוגוואי הוא נחשב לעילוי. קבאני הגיע לקופה אמריקה החולף עם מטען של ציפיות לסחוף את הנבחרת קדימה בהיעדרו של לואיס סוארס. בפועל' העניינים הלכו הרבה פחות טוב מהמתוכנן.

 

בשלב הבתים אורוגוואי די גמגמה והחלוץ לא מצא את הרשת, אבל הכותרות הגיעו דווקא מחוץ למגרש. אביו, לואיס, דרס למוות רוכב אופנוע ונעצר. אדינסון כמובן לקח את המקרה בצורה אימפולסיבית ובנבחרת חששו מההשלכות, כשברקע כמובן עדיין מהדהדים הגירושים שגם הם לא השפיעו לטובה על החלוץ.

 

אם לא די בכך, הבלם הצ'ילאני גונסאלו חארה ניצל את המהומה כדי להקניט וסינן לעברו: "אביך יילך לכלא ל-20 שנה". החלוץ כמובן הגיב בעצבים. הבלם שמנגד לא הסתפק בזה ודחף אצבע לישבנו, דבר שגרר דחיפה-מהלומה וסיים את הקופה מבחינת קבאני ומבחינת הסלסטה.

 


הרגע שגרם לקבאני לצאת משליטה (צילום מסך)

 

קיץ של החלטות: החיים בלי זלאטן יקלו
לאחר ההדחה המאכזבת ואובדן השליטה, קבאני קיווה לעונה רגועה יותר ושיקום במדי קבוצתו, אלא שלא כך היו פני הדברים. במרבית שלבי העונה הוא הפך לשחקן משני עבור בלאן וזאת למרות שכבש את שער הניצחון בשמינית גמר האלופות נגד צ'לסי בפארק דה פראנס.

 

בלאן טען במהלך העונה כי הייבוש של קבאני מקצועי וכי השילוב בין אנחל די מריה, לוקאס מורה וזלאטן איברהימוביץ' מספק אותו.  

 


קבאני עם זלאטן, ירד לו קוף מהגב (Gettyimages)

 

לא מעט פעמים הוא נותר על הספסל או היה לחילוף הראשון של בלאן, דבר שגרר לא פעם את זעמו. גם התפקוד כחלוץ קו עורר את העימות. "אנשים יכולים לבוא אלייי בטענות, אבל אני לא משחק בתפקיד שלי", צוטט באחד הראיונות עם מעין עקיצה למאמנו וליחסיו הרעועים, שהוכחשו לא פעם יחד עם השבדי שבצילו חסה.

 

גם אביו לא נותר אדיש ובצל העובדה כי הוא מחכה לגזר דינו בגין אותו מקרה, פתח את הפה לא פעם בכדי לגונן על בנו. "הוא סובל בפאריס. הייתי רוצה שישחק ביובנטוס או בריאל". במקביל, גם מנצ'סטר יונייטד סימנה את החלוץ כסחורה חמה.

 

קבאני סיים את העונה עם 19 שערים ואליפות אך יודע שמדובר בקיץ קריטי לגבי עתידו. ברקע יודע החלוץ כי הנטל של זלאטן איברהימוביץ' ככוכב של פ.ס.ז' כבר לא יהיה בעונה הבאה ואולי הוא עתיד לתפוס פיקוד כחלוץ המוביל של הקבוצה.

 


קבאני בצילו של סוארס, יסתדר לבד? (Gettyimages)

 

סוכנו של החלוץ, קלאודיו אנלוצ'י, הבהיר כי עתידו של קבאני בפאריס: "אחרי השחרור של זלאטן, בפאריס יודעים שיצטרכו לשמור על סגל נוצץ ומרגש. גם הגעה של גונסאלו היגוואין לא תאיים על מעמדו. הוא שמח ומחכה לראות מה יקרה".

 

כעת עם לא מעט סימני שאלה קבאני נראה חד מאוד באימוני אורוגוואי לקופה הנוכחי והדיווחים בתקשורת המקומית מחמיאים לדריכות של הכוכב. טורניר טוב, נטילת מנהיגות והוכחה כי הרע מאחוריו ישיבו אותו למרכז הבמה. המומנטום עומד להשתנות.

 


רק שלא יתפוס שוב את הראש (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי