להוציא את המיצ'י: באטשואי חולם ללכת בדרך של דרוגבה

באטשואיי
באטשואיי | צילום: Gettyimages

הבלגי צמח בשכונת עוני, קיבל קרדיט מלוזון ומאז לא עצר. בקיץ הוא בצ'לסי?

(גודל טקסט)

מיצ'י באטשואיי עשוי להיות הקלף המנצח של בלגיה ביורו הנוכחי. החלוץ ששיחק אצל גיא לוזון בסטנדרד ליאז' ממשיך במגמת הנסיקה שלו ואחרי שכבש את אוהדי מארסיי, כעת הוא עשוי להיות המחליף האולטימטיבי של מארק וילמוטס בדרך אולי לחצי גמר היורו.

 

באטשואיי הוא עוד סיפור סינדרלה בכדורגל. החלוץ שהחל את הקריירה שלו בשכונת העוני ברחם בבריסל ומאז ליהטט ברחובות הפך לכדורגלן בחסד. הוא חיפש בית ועבר בלא מעט מועדונים בבלגיה, אך את הפריצה מצא דווקא בליאז'.

 

 

הדרך לצמרת לא היתה פשוטה עבור החלוץ בן ה-22 שעתיד להיות הרכש הראשון של קונטה בצ'לסי. באקדמיה של אנדרלכט מיהרו להיפטר ממנו וגם בנבחרת הצעירה של בלגיה לא חוו ממנו נחת. ב-2013 הוא הושעה מהנבחרת הצעירה בגלל שהזמין נערות ליווי לחדרו במלון.

 

עונת הפריצה שלו היתה כאמור תחת לוזון ואיש לא ייקח מהמאמן הישראלי את העובדה שהוא נתן קרדיט לחלוץ שהיה אז בן 20 וענה לו על המגרש עם 23 שערים.

 


רפאלוב מול באטשואיי, לא הישראלי היחיד שפגש אותו (Gettyimages)

 

הוא הספיק לזכות במה שקרוי בבלגיה "נעל הזהב השחורה" למהגרים אפריקאים בליגה למרות שבאטשואיי מעולם לא ביקר באפריקה. "בראש שלו הוא בלגי במאה אחוז", אמר עליו בעבר שחקן סטאנדרד ליאז' איגור דה קמארגו.

 

"אנשים חושבים שאני שחצן. שלא אוהבים אותי בגלל שאני הולך בצורה שחצנית לדבריהם, אבל זה לא נכון. אני פשוט מנסה לבנות סביבי בועה כדי לא להיפגע", אמר באחד הראיונות לעיתון בבלגיה. "גם על המגרש מגנים מנסים לעשות לי פרובוקציות כדי לעצבן אותי", ציין החלוץ שבנוי היטב.

 

ההשוואות לא איחרו להגיע. מדידייה דרוגבה ועד למריו באלוטלי. מצד אחד טענו שהוא קל רגליים, טכני וזריז למרות הפיזיות, מנגד הטרבל מייקר שבו תמיד עלול להתפרץ.

 


באטשואיי עם לוזון, נתן בו אמון (AFP)

 

רוצים דוגמה? מתחת למכנסיו הוא לובש בקביעות תחתוני בוב ספוג הדמות המצוירת החביבה על הילדים. "אני מעריץ סרטים מצוירים. בעבר היו לי נדודי שינה הייתי צופה שעות בסדרה עד שהייתי נרדם", סיפר.

 

אהוב הקהל במארסיי, צ'לסי כבר מחכה לו
אחרי עונת שיא בליאז' הוא נמכר למארסיי בשבעה מיליון יורו והגיע כאלמוני לליגה הצרפתית. בתחילת הדרך אוהדי מארסיי לא ממש אהבו את ההחלטה להחתימו כשברקע גיששו גם איינדהובן, פורטו ובנפיקה.

 

בחצי העונה הראשונה המאמן, מרסלו ביילסה ייבש אותו על הספסל. באטשואי מחל על כבודו ולא דיבר. כשהארגנטיני החליט שהוא בשל מספיק החל לזרוק אותו למים והבלגי ממוצא קונגולזי ענה עם שערים מהירים מאוד.

 


הקהל במארסיי התאהב (Gettyimages)

 

ב-2:2 מול סנט אטיין כבש אחרי 55 שניות מכניסתו, מול טולוז 96 שניות מרגע שנכנס בניצחון 1:6 ומול לאנס רק 38 שניות מרגע שנכנס בניצחון 0:4. בסך הכל כבש 33 שערים ב-78 משחקים בעיר הנמל מדרום צרפת.

 

אוהדי מארסיי התאהבו על החלוץ שלהם והוא נחשב לכוכב של ממש. באטשואיי שצמח בשכונת עוני לא שכח כמובן מאיפה בא והרבה לחלק חתימות, להצטלם עם אוהדים ולהעניק חיוכים לכל עבר, דבר שהעלה ערכו בקרב הקהל. אוהד אחד הגיע עם כרזה לסטאד וולודרום: "אוהבים אותך בגלל שאתה קרוב לאוהדים" וגם ברשתות החברתיות הפך למלך של ממש.

 

מארק וילמוטס כמובן לא יכול היה להתעלם וזימן אותו לסגל אך ממש לא כבאנקר בהרכב. רומלו לוקאקו, כריסטיאן בנטקה ודיבוק אוריגי הועדפו עליו והחלוץ שיחק רק 15 דקות ביורו מול הונגריה בשמינית הגמר, משחק בו גם רשם שער.

 


"חלוץ אמיתי", גם בבלגיה מפרגנים (Gettyimages)

 

"הוא שחקן שמתוך עשרה מצבים יכבוש ב-6-7 מהם. הוא חלוץ אמיתי", ציין וילמוטס וזאת למרות זאת שלמונדיאל 2014 הוא העדיף לקחת את דיבוק אוריגי על פניו.

 

כעת הגיע הזמן להתקדם. העונה האחרונה של באטשואיי גרמה לצ'לסי ללטוש עיניים ובימים האחרונים הוא השלים בדיקות רפואיות כששוחרר מהיורו ליום אחד. גם במקרה זה נמתחה ביקורת נוקבת על המאמן וילמוטס בטענה שזה פגע בריכוז של השחקנים, אבל הוא דחה אותה כשאמר: "היה לשחקנים יום חופשי והם יכולים לעשות כרצונם ביום הזה". אל הבלוז הוא צפוי לעבור ב-32 מיליון יורו. הודעה רשמית עדיין אין אך היא תצא בקרוב ובאטשואיי יהפוך להחתמה הראשונה של אנטוניו קונטה.

 

אחרי השער מול הונגריה, החלוץ יקווה להיות האקס פקטור מהספסל גם ב-22:00 (בספורט1) מול וויילס. אוהדי מארסיי מאוהבים, אוהדי צ'לסי כנראה יהיו כאלה ועכשיו הזמן לתת גם לאוהדי בלגיה לטעום מהחיוך שלו. מה שבטוח הוא שבאטשואיי חולם על קריירה כמו של דרוגבה וגם שם יחתמו על שחזור הדרך של שחקן שהגיע ממארסיי.

 


ועכשיו הזמן לסלטות (Gettyimages)

 


גם דרוגבה הגיע ממארסיי לצ'לסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי