מבזקי ספורט: הפרמיירליג משיקה NFT, מפגש מרגש באיגוד ההתעמלות

מרחיבים את הפעילות. הפרמיירליג | אתר רשמי, הפרמיירליג

הפרמיירליג הולכת בעקבות ה-NBA. איגוד ההתעמלות יקיים מפגש מרגש של מאמנות, מתעמלות ושופטות עבר במסגרת אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. ביוזמת הפורום לקידום השייט בישראל, הגיעה שיירה ישראלית מהרצליה לטורקיה

(גודל טקסט)

אם חשקה נפשכם להיות הבעלים של ה-NFT של סמל הפרמייר ליג באנגליה, בקרוב תוכלו לעשות זאת. ליגת הכדורגל האנגלית, Premier League, הגישה בקשה לשני סימנים מסחריים בתחום המטבעות הדיגיטליים ו- NFT.

הבקשות הוגשו למשרד הפטנטים וסימנים מסחריים בארה"ב במטרה להרחיב את הכנסות הליגה, הנחשבת לאחת הפופולאריות בעולם, ולהרחיב את הפעילות בעולמות הדיגיטליים. שתי ההגשות נוגעות לשימוש בסימנים מסחריים הקשורים לליגה האנגלית. האחת היא של סמל של הליגה, האריה חובש כתר, והשנייה היא גביע הליגה מעוטר באריות.

לדברי שון ירושלמי, מנהל קשרי משקיעים בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים פרוקסיביט, מהלך זה יאפשר לליגה האנגלית לייצר שוק שלם של נכסים דיגיטליים הקשורים לליגה. "זאת כאשר התכנון של הליגה הוא להנפיק קולקציית NFT של 'רגעים יחודיים בליגה' אביזרי לבוש וירטואלי, מטבעות דיגיטליים ואפילו קבצי מדיה".

לוגו  הפרמיירליג
מרחיבים את הפעילות. הפרמיירליג | אתר רשמי, הפרמיירליג

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לפרויקט NFT מוצלח בעולם הספורט הוא הפרויקט של ליגת NBA. מדובר בפרוייקט המורכב מאוסף רגעים אייקונים בליגה, הנקרא: NBA top shot. הפרוייקט הושק בשנת 2020 ונכון להיום כבר הכניס לליגת הכדורסל קצת יותר ממיליארד דולרים במכירות.

בבית ההשקעות פרוקסיביט אומרים כי יצירות NFT בעולם הספורט תופסות תאוצה רבה, מאפשרות לקהל האוהדים להיות מעורב יותר בנושאים הקשורים לקבוצה האהובה עליהם ונראה שיש לכך ביקוש גדל והולך. "ההצלחה של NBA top shot מהווה הוכחת להיקפי הביקוש לפרויקטים שכאלו ונראה כי האוהדים אוהבים את העובדה שביכולתם להיות בעלים של רגע ספורט מיוחד, אולי היסטורי" אומר ירושלמי.

כנראה שייקח מעט זמן עד שקולקציות NFT של הליגה האנגלית יושקו ויפתחו לקהל הרחב, אך האוהדים כבר הביעו עניין אדיר בכך ברשתות החברתיות. "לאלו המעוניינים להשקיע, ערכם של יצירות ה-NFT יכול לטפס בעשרות אחוזים מרגע ההשקה, אך האתגר בדרך כלל הוא קנייה במחיר ההשקה" מסכם ירושלמי.

"פגישת המחזור" של המתעמלות האמנותיות

במסגרת אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית, שתיערך באקספו תל אביב בין התאריכים 15-19 ביוני, יקיים איגוד ההתעמלות בישראל מפגש מרגש של מאמנות, מתעמלות ושופטות עבר של הענף.

המפגש ייערך ביום שישי, 17 ביוני בין השעות 15:30-17:00 ויכלול קבלת פנים של האיגוד במתחם האליפות, כאשר לאחריה יוזמנו המשתתפות לצפות בטקס הפתיחה הרשמי של התחרות, ובמתעמלות הנבחרת האישית, שיעלו להתחרות בשעה 17:30 במוקדמות האליפות.

לינוי אשרם
גם היא תהיה שם. לינוי אשרם | ראובן קסטרו

באירוע ישתתפו בכירות הענף בעבר וכיום, ביניהן מתעמלות אולימפיות שייצגו את האיגוד במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 – המתעמלות האישיות לינוי אשרם, ניקול זליקמן ומתעמלת הנבחרת הקבוצתית קארין וקסמן ועוד ; אבי שגיא יו"ר איגוד ההתעמלות ושרית שנער, מנכ"לית האיגוד, ד"ר פאריד גאיבוב יו"ר האיגוד האירופאי ושר הספורט של אזרבייג'אן, ובעלי תפקידים נוספים מהזירה הבינלאומית.

אבי שגיא, יו"ר איגוד ההתעמלות: "אליפות אירופה בישראל היא הזדמנות מצוינת לערוך אירוע שמטרתו לכבד את נשות הענף לדורותיו, אשר ייצגו לאורך השנים את ישראל באליפויות שונות באירופה, בעולם ובמסגרת המשחקים האולימפיים בעבר וזכו למדליות רבות ולהישגים מרשימים. זה המקום והזמן להוקיר להן תודה על תרומתן הרבה למדינת ישראל ולמשפחת ההתעמלות האמנותית".

כששייט מקדם שיתוף פעולה

דווקא על רקע המתיחות באזור נרשם היום תקדים ביחסים בין ישראל לבין טורקיה כשצי ענק של כ-40 ספינות הגיע במשט מיוחד מהרצליה אל עיר הנמל אלניה שבדרום טורקיה לאחר שמ"מ שגריר טורקיה בישראל הזניק בעצמו את המשט ההיסטורי מהמרינה שבהרצליה.

השייטים, חברי הפורום לקידום השייט בישראל, התקבלו בטקס מרשים בהשתתפות מושל המחוז, ראש העיר ובעלי המרינה של העיר אלניה.

משט מטורקיה
המשתתפים במשט | יח"צ – חד פעמי, יחצ

איזי סויסה, יו"ר הפורום הישראלי והקומודור (מפקד הצי) של המשט, יחד עם מנכ"ל הפורום רון ברמץ, קיבלו אור ירוק מגורמי הבטחון לפני ההפלגה, ונשיא המדינה יצחק הרצוג עודכן בדבר המשט שמתאפשר בין היתר בעקבות ביקורו של הרצוג אצל נשיא טורקיה ארדואן בתחילת השנה. אביו של הרצוג, הנשיא השישי חיים הרצוג, הפליג בזמנו במסגרת הפורום.

מושל מזרח טורקיה, שנחשב כבכיר במדינה, פאטיח אוזמול, הצהיר בקבלת הפנים לצי הישראלי כי הגברת שיתופי הפעולה בין ישראל וטורקיה ימשיכו להשתפר ואף הביע את רצונו וכוונתו לבקר בישראל בקרוב.

מגנים מעוצבים מטעם הפורום הישראלי הוענקו למושל ולראש העיר, וסוויסה אמר בטקס: "מטרת המשט הינה לחזק את החברות ארוכת השנים בין אזרחי המדינות ולהשמיע קולות של חדשות טובות אחרי תקופה ארוכה של מתיחות בין המדינות, שמנעה הגעה של ישראלים בכלל ושייטים בפרט אל חופי טורקיה המרהיבים".

כעת מצפים לשייטי הפורום יומיים של הפלגה במפרצי האזור, בהדרכה מקומית, כשגם ממלא מקום השגריר הטורקי בישראל, שייט בעצמו, יצטרף להפלגה ההיסטורית.

שתי סירות לא הגיעו עדיין מישראל בשל תקלה בדרך והן עוגנות בקפריסין על מנת לעבור תיקונים ולהצטרף אל הצי.

עוד באותו נושא: ספורט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי