לב: אקח זמן להחליט. מניח שתראו אותי מאמן

יוגי לב
יוגי לב | צילום: gettyiצילו

גרמניה עפה מהיורו, המאמן לא. הומלס: "נקווה שיישאר". בתקשורת כבר מצאו מי אשם

(גודל טקסט)

גרמניה זכתה בגביע העולמי לפני שנתיים ודווקא ביורו 2016 נעצרה בחצי הגמר. לכאורה הישגים שכל מאמן היה חותם עליהם מראש, אבל במדינת כדורגל כזו מצפים שתביא תואר בכל טורניר. יוגי לב נראה די מדוכא על הספסל אחרי ה-2:0 לצרפת והלילה הוגדר כ"לילה עצוב לגרמניה ואוהדיה" על ידי ה"בילד". 

ב"בילד" אף נכתב שהחלום לזכות ביורו התנפץ לרסיסים מהשניה שבסטיאן שוויינשטייגר נגע בכדור בידו בסיום המחצית הראשונה, ובתקשורת המקומית לא שכחו שמאז שנות החמישים גרמניה לא הפסידה לצרפת בטורניר גדול. 

לב ישב באולפן הטלוויזיה של ערוץ ZDF, ששידר את המשחקים, וניתח את המצב. "עבורי ההפסד הזה מאוד מאכזב", הודה המאמן. לגבי עתידו נשאל אם נראה אותו על הספסל במשחק הידידות ב-31 באוגוסט נגד פינלנד, והשיב: "ייקח לי קצת זמן להחליט. אני מניח שכן תראו אותי על הספסל". הוא אמר זאת אחרי שהסתכל על הרצפה בכמה שניות ארוכות של הרהורים. 


מולר ושווייני, סיום לא נעים מבחינתם (gettyimages)

מה שברור הוא שההתאחדות הגרמנית לא תפטר את יואכים לב וכעת ההחלטה בידיו. החוזה שלו תקף עד מונדיאל 2018, אבל המאמן משדר בשלב זה שהוא לא מרגיש מחויב במאה אחוזים לחוזהו והוא לוקח פסק זמן לחשוב. 

במסיבת העיתונאים לאחר מכן אמר: "כרגע אני לא יכול להסתכל על העתיד. העקיצה שספגנו מדממת עדיין". נשיא ההתאחדות ריינהארד גרינדל הסביר במקומו: "הוא רוצה שקט נפשי ולנתח את מה שקרה, אבל הוא מאמן אלופת העולם ואני מאמין שינסה להגן על התואר במונדיאל 2018".  

בלם הנבחרת מאטס הומלס, שלא שיחק בגלל צהובים, סיכם: "קשה מאוד לנתח את המצב אחרי הפסד כזה. בחודשים האחרונים היה ברור שהוא ממשיך. אנחנו מקווים שהוא ימשיך". שוער העבר אוליבר קאן ניתח: "תומאס מולר שיחק גרוע כל הטורניר. הוא איבד את האינסטינקט שלו להיות במקום הנכון בזמן הנכון ואיבד את הבטחון. הוא לא תופקד במקום הנכון". 


הרגע ששינה הכל? (gettyimages)

בתקשורת הגרמנית דיברו מרוב ייאוש על כך שהאחראי על השופטים פיירלואיג'י קולינה בחר שופטים שיהיו נגד גרמניה. יוגי לב נשאל על כך וענה: "לא אומר דבר על החלטות שופט, צריכים לקבל זאת ולא להגיב. לגבי הפנדל אני לא יודע, ייתכן שהכדור נגע בידו של שוויינשטייגר. חוסר מזל עבורו, הוא ניסה להימנע מכך". 

"אני לא יכול להאשים אף שחקן", המשיך לב. "שלטנו במרכז השדה והיינו טובים יותר. במחצית השניה גם הפעלנו לחץ, אבל הסתכנו בהתקפות נגד. אני יכול רק להחמיא לצרפת. יש להם סגל מצוין ואנחנו עלינו עם סגל חסר בגלל פציעות והרחקות".

השוער מנואל נוייר הוסיף: "השריקה לפנדל הייתה הרגע שהכריע את המשחק. הייתה לנו עוד מחצית, היו לנו מצבים ולא הצלחנו לנצל אותם. צרפת ניצלה מצבים. לא ראינו מהם יותר מדי במחצית הראשונה. שער היתרון עשה את זה קל יותר עבורם. הפסדנו, אבל הטורניר היה טוב עבורנו. זה טורניר טוב שמסתיים בטעם מריר".


צרפת לקחה את הכרטיס לגמר והמחמאות (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי