יניב קטן: "לעולם לא אשכח את המהפך מול אקטובה"

קטן. הרגשנו גאווה
קטן. הרגשנו גאווה |

מכבי ת"א קרסה מול זניט אחרי יתרון 0:3? מכבי חיפה עשתה את ההיפך

(גודל טקסט)

ההתפרקות של מכבי תל אביב ב-4:3 לזניט הייתה עוד תזכורת לכך שהכדורגל הישראלי מסוגל תמיד למצוא את הדרכים לאכזב ברגע האמת, גם אם הדבר פחות נכון לצהובים באופן ספציפי. ואולם, יש גם זכרונות מתוקים כמובן, ובאחד מהם נזכרנו בעקבות המפלה של מכבי מול הרוסים.

בקיץ 2009, במהלך המסע שלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, מכבי חיפה פגשה יריבה אלמונית בשם אקטובה. הקזחים הגיעו לאצטדיון קרית אליעזר, ואחרי רבע שעה בלבד של כדורגל כבר היו ביתרון 0:3 מדהים. הירוקים לא נשברו, ובדקה ה-62 לוח התוצאות כבר הראה 3:4 לזכותם. כן, לא תמיד הישראליות מפשלות.

"את המשחק מול אקטובה לא אשכח לעולם", נזכר יניב קטן, קפטן מכבי חיפה דאז, והוסיף: "משום מה הייתה אווירה בקרית אליעזר כאילו הניצחון יבוא לנו בקלות, אבל אנחנו השחקנים ידענו שיהיה קשה ושמולנו עומדת יריבה עיקשת".

קטן, כובש השער הראשון באותו משחק בלתי נשכח, המשיך: "זו הייתה הפתעה גדולה כשכבר אחרי רבע שעה הם הובילו 0:3, אבל אז הבקעתי שער מצמק ואלישע לוי הכניס את גולסה במקום רפאלוב. גולסה, שנתן משחק לפנתאון, כבש במהירות את השני ודבאלישווילי הוסיף צמד". 

"הייתה גאווה אדירה להיות שחקן של מכבי חיפה במשחק הזה"

"אני זוכר שאחרי שפיגרנו 3:0 דיברתי עם השחקנים וראיתי שהם מאמינים שאנחנו חוזרים, הייתה להם נחישות וחדות", סיפר קטן. "גם החילוף של גולסה הפך את המשחק לטובתנו, כי הוא הכניס למשחק שלנו ממזריות וחוצפה". 

"אחרי השער של גולסה הקזחים התפרקו, הקהל נכנס לאקסטזה והרחנו את ליגת האלופות מתקרבת, אז היה קשה לעצור אותנו", סיכם הסמל הירוק. "זו הייתה גאווה אדירה להיות שחקן של מכבי חיפה במשחק הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי