זמנו יגיע: דור פרץ מנצל את הבמה במכבי ת"א

פרץ. תמימות דעים לגבי עתידו
פרץ. תמימות דעים לגבי עתידו | צילום: ערן לוף

הקשר נדחק מה-11, אך נמני, איוניר, אוחנה וסילבס מחכים לאקס פקטור

(גודל טקסט)

דור פרץ היה אהוב על המאמן סלבישה יוקאנוביץ'. הטאלנט שצמח במחלקת הנוער של מכבי תל אביב וזכה להזדמנות אמיתית ראשונה תחת פאקו אייסטראן, זכה לשחק בקדמת הבמה והשתתף גם בליגת האלופות אצל הסרבי, אלא שבינואר האחרון האחרון העדיף את ההצעה מפולהאם הלונדונית ובמקומו הגיע פטר בוס.

 

דווקא אז, תחת המאמן שעבד עם הקבוצה הצעירה ביותר בהולנד, נדחק דור פרץ מהרכב הצהובים. הערב (20:55) תפגוש מכבי ת"א את בית"ר ירושלים, והקשר עשוי לפתוח בהרכב לאחר שהיה האקס-פקטור בניצחון 0:3 על הפועל רעננה בשבוע שעבר, משחק בו עלה מהספסל.

 

 

אז האם עדיף לקשר לנגן כינור שני בקריית שלום או שעליו לחפש קבוצה שתעניק לו אפשרות לפתוח מבערים כשחקן בכיר? יצאנו לבדוק.

המאמן האחרון שפגש את הקשר הצעיר, חיים סילבס, מספר על מי ששינה את יחסי הכוחות במרכז השדה במפגש בין מכבי ת"א להפועל רעננה. "דור פרץ שחקן יוצא מהכלל. הוא בהחלט יכול להיות האקס-פקטור שיביא למכבי ת"א אליפות, כי אין יותר מדי שחקנים ברמה שלו.

 

פרץ במרכז החגיגות אחרי רעננה. האקס-פקטור (דני מרון)

"תוך שנה-שנתיים הוא יהיה שחקן מוביל, אבל בינתיים הוא מצוין כשחקן משלים. זה לא פשוט להתמודד עם מחליפים כאלה ובמשחק נגדנו אפשר היה להבחין בחשיבות שלו", מבהיר סילבס.
 

"הוא ללא ספק השחקן הכי טוב בכדורגל הישראלי לקבוצת הגיל שלו", קובע סוכנו אבי נמני. "דור שחקן מאוד איכותי שאמנם עולה מהספסל, אבל הוא ברמה של שחקני ההרכב וזה חשוב מאוד שגם מי שעולה תוך כדי המשחק יהיה ברמה נאותה. הוא תורם המון לקבוצה, ועכשיו הוא חייב להמשיך לעבוד קשה ולא להרים את הראש".

בתקופת יוקאנוביץ' הגיע עד להרכב הנבחרת (אודי ציטיאט)

 

גם המאמן והפרשן מוטי איוניר, ידיד משפחת פרץ יש לציין, מוסיף: "היום בעידן הכסף הגדול זה לא פשוט להיות שחקן סגל במכבי ת"א, כי היא מביאה אליה את כל השחקנים שהיא רוצה. אם בגילו הצעיר הוא משחק במכבי, זה אומר שתופסים ממנו. אני בטוח שימשיך להצליח כי הקהל מת עליו ויש לו את כל מה שצריך להוביל ולככב גם במכבי ת"א".

 

מאמן נוסף שמכיר מקרוב את הכישרון הצעיר הוא אלי אוחנה, מאמן נבחרת הנוער: "פרץ הוא בהחלט שחקן מוביל, ואני ארצה שחקן כזה בכל קבוצה שבה אאמן. כשבוס הגיע מכבי ת"א עברה לשחק יותר התקפי וזה בא על חשבונו, אבל אסור לא להוריד את הראש, ואם הוא ימשיך לשחק כמו נגד רעננה אז הכול יהיה בסדר והוא יגיע לאן שצריך".

 

פרץ. דקות משמעותיות גם בליגת האלופות (ערן לוף)

 

הקשר טרם השתחרר משירות סדיר בצה"ל, דבר שיקרה בסוף חודש אוגוסט הקרוב, ורק לאחר מכן יוכל לדבר על עזיבה לחו"ל, אבל גם במקרה זה כולם הבהירו פה אחד: עדיף לו להישאר בקריית שלום. "גם בתור מחליף זו במה נהדרת בשבילו", אמר אוחנה, "יש לו הזדמנות לתת את התרומה שלו למאבק האליפות וזה לא דומה לאף קבוצה אחרת שהוא יכול להגיע אליה".

 

איוניר הוסיף דברים דומים ואף עדכן: "עד כמה שאני יודע, מחשבות על עזיבה בכלל לא חולפות בראש שלו. טוב לו במכבי ת"א, נותנים לו את הבמה והוא צריך להתמקד בלהיות טוב כל פעם שהוא משחק. השאר כבר יקרה לבד".
 

חיים סילבס סיכם: "החשיפה שהוא מקבל במכבי ת"א שווה פי כמה מבכל מקום אחר. אם הוא היה משחק אצלנו או בסכנין, שגם אנחנו בפלייאוף העליון, היו פחות שמים לב אליו. יש לו את כל הכלים להצליח ואני בטוח שהוא בכיוון הנכון".

 

אז נכון, ישנה תמימות דעים כי מקומו במכבי ת"א מובטח וכי שם הוא צריך להישאר, אבל האם בכל זאת השחקן מעדיף לו לצאת לעונת השאלה? נמני הבהיר חד משמעית בתור סוכנו: "הוא לא עוזב לשום מקום, זה לא על הפרק בכלל. טוב לו במכבי ת"א, משדרים לו שרוצים אותו וכל המשאבים שלו מופנים להצליח בקבוצה".

 

פברגאס נצמד לפרץ. הקשר הצעיר לא ממהר לעזוב (AFP)

 

עוד באותו נושא: דור פרץ, פטר בוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי