ווינרית: ארד לג'רבי, 8 שנות בצורת הסתיימו

ג'רבי. עמדה בלחץ
ג'רבי. עמדה בלחץ | צילום: אסף קליגר

טענות על קיפוח ברבע לא עצרו את הג'ודאית האדירה, שהעניקה מדליה לישראל

(גודל טקסט)

לאחר הפספוס של שגיא מוקי, ירדן ג'רבי עשתה את העבודה כשצליחה לזכות במדליית הארד. אלופת העולם לשעבר הגיעה לתחרות במשקל עד 63 ק"ג עם ציפיות עצומות, אך הצליחה לנצח את מיקו שירו וסיימה בצורת של 2911 ימים מאז המדליה של שחר צוברי.

 

הלחץ על ג'רבי הולך וגדל מאז שהפכה לישראלית הראשונה לזכות במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו ב-2013, והגיע לשיאו במשחקים האולימפיים, אך היא עמדה בכולם והפכה לאישה הישראלית השנייה בהיסטוריה שזוכה במדליה אולימפית.

 

היא הגיעה לריו כמדורגת 5 בעולם והחלה את דרכה בסיבוב השני,  שם פגשה את מרסיאט אספינוסה. הקובנית עלתה ליתרון מוקדם של יוקו, אך ג'רבי התאוששה הצליחה להטיל את יריבתה לוואזרי והמשיכה משם לריתוק שהפך לאיפון.

 

ג'רבי. פתיחה מבטיחה (אסף קליגר)

 

ברבע הגמר היא פגשה את מריאנה סילבה הברזילאית, שהפתיעה מעצם ההעפלה לשלב הזה. ג'רבי פתחה טוב ותקפה מהרגע הראשון, כאשר גם פציעה בשפה, שאילצה אותה לרדת לקבל טיפול, לא הפריעה לה. עם זאת, למרות פסיביות של הברזילאית, השופטים לא נתנו לה עונש והקרב הלך לניקוד זהב. לאחר כמעט שתי דקות סילבה ביצע תרגיל שזיכה אותה ביוקו ובניצחון היקר. 

 

לאחר הקרב היו טענות קשות בצד הישראלי על השיפוט שהיה מוטה לדעתם לטובת הג'ודאית המקומית. "לא כיף לדבר על שיפוט, עדיף לנצח כי אתה יותר טוב בג'ודו", אמרה יעל ארד. "כל מי שמבין בענף ראה שהיה צריך לתת ניקוד לג'רבי בניקוד הזהב. עם זאת, צריך לשים את זה בצד ולהסתכל על הקרב  הבא. בג'ודו אין 'שיפוט ביתי' בדרך כלל ההחלטות הרבה יותר מדויקות, יש שופטים שמסתכלים על וידאו, ואני רוצה להאמין שהיתה פה טעות בתום לב".

 

ג'רבי. קרב טקטי (AFP)

 

ג'רבי ניהלה קרב טקטי בבית הניחומים, שם היא פגשה את  ג'ונקסיה יאנג הסינית בידיעה שהיא חייבת להשיג ניצחון כדי להשאיר לעצמה סיכוי לעלות על הפודיום. לאחר שלוש דקות של גישושים היא הצליחה להטיל את יריבתה במהלך שהעניק לא וואזרי. היא הצליחה לשמור על היתרון עד הסיום והבטיחה עליה לקרב על המדליה.

בקרב על הארד מול מיקו שירו היא כבר תקפה מהרגע הראשון. היא השיגה יוקו כבר בפתיחה ולאחר מכן עוד וואזרי. היא הצליחה לשמור על היתרון ופרצה בבכי מיד עם סיום הקרב.

 

ג'רבי. אושר ללא גבול (אסף קליגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי