הסדר היסטורי: כדורגלנים לא יחויבו לשחק בשבתות ובחגים

אפשר להתחיל לחייך
אפשר להתחיל לחייך | צילום: ערן לוף

ההתאחדות, המנהלת ומשרד הספורט חתמו על שש הבנות עיקריות שהוסכמו

(גודל טקסט)

מסתמן כי סאגת קיומם של משחקי הכדורגל בשבת מתקרבת לפתרון, לאחר שמנהלת הליגות לכדורגל ומשרד הספורט חתמו על מסמך הבנות עם ארגון השחקנים בנוגע לקיום המשחקים. הצדדים יעבירו את המסמך לבית המשפט בתקווה כי זה יאשר אותו ובכך יושג הסדר היסטורי בסוגיה הרגישה.

 

עיון מהיר בהסדר מראה כי השחקנים הדתיים ושומרי השבת יכולים לסמן ניצחון גדול, בשל העובדה כי לכל שחקן תינתן זכות חוקית לא לשחק בשבת מבלי שייפגע שכרו או מעמדו. כמו כן, קבוצות יוכלו מעתה להודיע באופן רשמי ומראש כי הן אינן מעוניינות לשחק בשבת או בחג, וההתאחדות לכדורגל והמנהלת יחוייבו לכבד בקשות אלו.

 

 

שש הבנות עיקריות הוסכמו. החשובה מכולן כאמור היא שמירת זכותו של כל כדורגלן לא לשחק בשבת או בחג מבלי שייפגע שכרו או מעמדו. חשובה לא פחות כאמור היא הקניית הזכות לקבוצות שלא לשחק בשבת או בחג. יהיה עליהן להודיע על כך מראש למנהלת ולהתאחדות, ואלו יחויבו לכבד את הבקשה בעת שביוץ המשחקים.

 

משרד הספורט יקצה מאות מיליונים לבניית מתקנים. שרת הספורט מירי רגב (ערן לוף)

 

הסכמה חשובה ומהותית כמו כן, נוגעת למשחקים בנערכים סמוך לכניסת או יציאת השבת. במקרים אלו, כדורגלנים יוכלו לבקש להשתכן בבית מלון שנמצא בקרבת האצטדיון שיארח את המשחק, כאשר מי שיישא בעלות מימון הלינה היא קבוצתם ולא הם.

 

כחלק מההסדר, הסכים משרד הספורט להקצות לא פחות מ-100 מיליון ש"ח, שיושקעו בפרוייקט הארת מגרשי כדורגל ברחבי הארץ, ועוד לא פחות מ-565 מיליון ש"ח שיושקעו בבניית אצטדיונים חדשים מוארים.

 

שתי ההסכמות האחרונות הינן שמשחקי הליגה הלאומית ימשיכו לא להיות משוחקים בימי שבת או בחגים, ושכל בקשה לשינוי תיעשה לא בצורה חד צדדית אלא בהידברות ובהסכמת הצדדים.

 

"אני שמחה שהוועדה בהקמתי נתנה מענה לשחקנים הדתיים במדינת ישראל, גם הם זכאים להתפרנס ולשחק כמו כל אדם אחר מבלי שתפגע פרנסתם", הגיבה שרת הספורט מירי רגב. "משרד הספורט יחד עם המועצה הלאומית לספורט והטוטו יעמידו בשנים הקרובות תשתיות רחבות שיאפשרו לכל מי שיהיה מעוניין לשחק כדורגל ולא בשבת לעשות זאת".

 

תגובת מנכ"ל מנהלת הליגות, אורן חסון: "אני מברך על יוזמת השרה רגב להקמת הוועדה ומבקש להודות לה, למנכ"ל ולצוות משרדה על הרצינות והמסירות בה פעלו אנשי המשרד. אני סבור שהדיונים המשותפים והפוריים הביאו לתוצאה מבורכת זו"

מנכ"ל ההתאחדות, רותם קמר: "הבחירה בדרך של הידברות, שותפות ושיתוף פעולה הוכיחה את עצמה פעם נוספת. כאשר יש רצון משותף וכל אחד תורם את חלקו לטובת הכלל, זאת התוצאה. הכדורגל הישראלי יוצא נשכר, כך גם החברה כולה על כל גווניה. הכדורגל היה וימשיך להיות שייך לכולם ופתוח עבור כל אחד ואחת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי