הילד הרע של הכדורגל הרוסי

הכל נגדו
הכל נגדו |

משכורת עתק ומופע ראוותנות לאחר היורו הפכו את קוקורין לשחקן השנוא ברוסיה

(גודל טקסט)

העם הרוסי אוהב לשנוא את הכדורגלנים, במיוחד אם נותנים לו סיבה טובה. אלכסנדר קוקורין העניק אותה על מגש הכסף, תרתי משמע. ימים ספורים אחרי ההדחה המביכה של רוסיה מיורו 2016, במהלכו צברה הנבחרת האומללה של ליאוניד סלוצקי נקודה אחת, נכנעה לסלובקיה והובסה 3:0 בידי וויילס במופע מחפיר באופן קיצוני, הגיעו הצילומים ממונטה קרלו. קוקורין וחברו הטוב פאבל ממאייב חגג במועדון יוקרה עם נשותיהם, והזמינו לפי הדיווחים שפורסמו בתקשורת בקבוקי שמפניה משובחת במיוחד בשווי 250 אלף יורו. עשרות הבקבוקים הוגשו לשולחן לצלילי ההמנון הרוסי, והחגיגה היתה גדולה.

 

הידיעות גרמו למיליוני אנשים לצאת מדעתם. כמות הקללות שהוטחו ברחבי האינטרנט בצמד השחקנים העשירים שברה את כל השיאים. הם הפכו לשק חבטות, ומעלליהם היו לשיחת היום. מהדורות החדשות נפתחו בידיעה המרעישה, תכניות אירוח שלמות הוקדשו לנושא, וכל אנשי הכדורגל נדרשו לחוות דעה על המעללים. היו שיצאו להגנתם בטענה כי אנשים רשאים להשתמש בכספם לפי ראות עיניהם, אבל הרוב כיסח להם את הצורה – על העיתוי, על הראוותנות, על חוסר ההתחשבות בציבור האוהדים.

 

  • 20:00, ישיר בערוץ ספורט1: מכבי תל אביב מארחת את זניט

 

קוקורין וממאייב לא הכחישו את הבילוי במועדון – הם כלל לא היו יכולים לעשות זאת גם אם היו רוצים, לנוכח הצילומים. עם זאת, הם פסלו נחרצות את הדיווחים הזדוניים לדבריהם על הסכומים ששולמו. לטענתם, השמפניה הוזמנה לכבודם על ידי אנשים אחרים ששהו במועדון וזיהו אותם, ובכל מקרה עלות הבקבוקים אפילו לא התקרבה ל-250 אלף יורו. זה לא ממש עזר להם. ההמולה יצאה מפרופורציות, והיה קשה מאוד להחזיר את השד לבקבוק. ביוטיוב אף פורסם שיר הלועג לחוסר המקצועיות והבזבזנות של הצמד, והפרודיה המוצלחת צברה תוך ימים מיליוני צפיות.

 

קבוצותיהם של השניים הרגישו שספגו מהלומה תדמיתית לא פשוטה בשל התנהלות הכוכבים. לכן מיהרה זניט להשעות את קוקורין ולשלוח אותו להתאמן עם קבוצת המילואים, למורת רוחו של המאמן החדש מירצ'ה לוצ'סקו. גם קרסנודר נהגה כך כלפי ממאייב. לכולם היה ברור שהצעדים המשמעתיים מתבצעים על מנת לאפשר לאנשים להוציא קיטור, והצמד ישוב לפעילות במהרה – וכך אכן היה. המועדונים הצליחו למזער את הפגיעה. עם זאת, הנזק לתדמיתם של שני הכוכבים חמור ומתמשך הרבה יותר. כלל לא בטוח שיוכלו להשתחרר אי פעם מהאסוציאציות עם שמפניה ומונטה קרלו.

 

זו ממש לא היתה הפרשה הראשונה של קוקורין וממאייב. הם היו מעורבים בשלל שערוריות משונות, כולל פרסום באינסטגרם של תמונת רחצה משותפת באמבטיה. היא עוררה תגובות לא פשוטות במדינה בה הומופוביה מהווה מדיניות כמעט רשמית של הממשל, בעוד אפילו העיתונאים מרשים לעצמם להשתמש בביטוי המחפיר "גיירופה" ככינוי למערב היבשת. הם נתפסים כבטלנים, ילדי שמנת שלא עושים כלום ומרוויחים הרבה יותר ממה שמגיע להם.

 


נתפס כילד שמנת ובטלן, יסמן לכולם שקט? (AFP)

 

יש צדק לא מבוטל בטענה לגבי שכר מוגזם. בשל המגבלה על מספר הזרים שניתן לשתף במשחקים בליגה הרוסית, עולה מאוד כוח המיקוח של השחקנים המקומיים הבולטים, בעוד רוב הקבוצות מנוהלות מתקציבים ציבוריים. הדבר גורם לחוסר פרופורציה בין השכר לתועלת האמיתית של "הכוכבים", וקוקורין הרוויח בדינמו מוסקבה כ-5 מיליון יורו לעונה. עם עושר כזה, אין כל תמריץ לעזוב את המולדת ולעבור לקבוצות הבכירות, כי אף אחד לא ישלם לשחקנים ברמה של קוקורין סכום מטורפים מסוג זה. באופן ביזארי למדי, התפרסמו בכל חלון העברות דיווחים על עניין שגילתה בו ארסנל, אך הם מעולם לא אומתו, וייתכן שהופצו על ידי סוכניו של החלוץ עצמו.

 

קוקורין הוא שחקן מהיר וטכני, אבל אחוז ניצול ההזדמנויות שלו לא מרשים, והוא גם נתפס כעצלן שהפסיק בשלב מסוים לנסות להשתפר. האוהדים הרוסים גיחכו בגלוי לנוכח הדיבורים על ארסנל, ובסופו של דבר זניט היתה זו שהחתימה את החלוץ בחורף האחרון. מאחר וחוזהו בדינמו היה אמור להסתיים בקיץ, סכום ההעברה היה סמלי, אבל השחקן חתם על חוזה שמן עם שכר של 3.5 מיליון יורו, והאוהדים לא אהבו זאת. עד לסיום העונה שעברה, קוקורין לא עשה כמעט כלום בקבוצתו החדשה, התקשה להתאקלם, ולכן אפילו סחיטת פנדל בגמר הגביע מול צסק"א מוסקבה צוינה כמעשה הירואי בסטנדרטים שלו.

 

ביורו שובץ קוקורין באגף הימני והיה באופן עקבי השחקן החלש ביותר על המגרש. הוא איבד כדורים, לא נלחם כדי להרוויח אותם בחזרה, וקיבל ציונים נמוכים מאוד בעיתונים. למעשה, פרשנים רבים כלל לא הבינו מדוע התעקש סלוצקי להשאירו בהרכב הפותח. זה נגמר בפיאסקו מוחלט, ואז הגיע הביקור במונטה קרלו.

 


הציג יורו חלש ביותר (AFP)

 

כעת שנוא הקהל הרוסי מגיע לישראל כדי להוביל את החוד של זניט ב-20:00, בהיעדרו של החלוץ המרכזי ארטיום דזיובה שנשאר ברוסיה מסיבות רפואיות. פתיחת העונה שלו היתה פושרת בלשון המעטה, עם שער אחד ב-6 משחקים. כולם מחכים לו בפינה כדי לבקר אותו שוב על החמצות באירופה. עם כשרון טבעי לא מבוטל, הוא היה אמור להיות כוכב בקנה מידה אירופי בגיל 25. במקום זאת, הוא הפך לסוג של בדיחה. האם מכבי תל אביב תסייע למלעיזים להמשיך להשפיל אותו? 

 


ישפר את הבדיחה על חשבון הצהובים? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי