היגוואין השווה שיא בן 87 שנה: "ייקח לי זמן לעכל"

כל הקבוצה עזרה לו. היגוואין
כל הקבוצה עזרה לו. היגוואין | צילום: Gettyimages

נאפולי חתמה עונה מוצלחת עם כרטיס לאלופות. החלוץ: "העיר נתנה לי אהבה"

(גודל טקסט)

למרות שלא זכתה באליפות, נאפולי סיימה עונה נפלאה במקום השני עם טעם מתוק, אחרי שבמשחק האחרון הביסה 0:4 את פרוזינונה והבטיחה בכך את הכרטיס האוטומטי לליגת האלופות. נאפולי רשמה עוד הישג מרשים כאשר הייתה לאיטלקית היחידה שלא הפסידה העונה בביתה, ובנוסף כבשה לא פחות מ-106 שערים בכל המסגרות.

 

מי שחתום על ההצלחה הגדולה העונה הוא בעיקר גונסאלו היגוואין, שבניצחון הגדול כבש שלושער, והפך לשני בכל הזמנים שמסיים עונה בליגה האיטלקית עם 36 כיבושים, בדיוק כמו ג'ינו רוזטי שעשה זאת בעונת 1928/29.

 

 

היגוואין כן ניפץ שיא ישן – השיא של השבדי גונאר נורדאהל, שבעונת 1949/50 כבש 35 פעמים. נורדהאל נמצא גם במקום הרביעי עם 34 שערים בעונה שלאחר מכן, ובמקום החמישי ממקומם החלוץ הארגנטיני אנטוניו ולנטין אנג'ליו, שהרשית במדי אינטר 33 פעמים בעונת 1958/59.

עונת השיא בקריירה שלו. היגוואין (gettyimages)

 

עבור היגוואין מדובר בעונת שיא בקריירה, והוא שיפר את שיאו הקודם מהעונה שעברה בה כבש 33 פעמים. שתי העונות האלה מהוות שיפור עבור החלוץ, שעונתו הפורייה ביותר בריאל מדריד הניבה 27 שערים – אז זה קרה ב- 2009/10.

"אני פשוט מאושר וגאה בשיא הזה", אמר בסיפוק. "היה לי רצון עז לשבור את שיא הכיבושים בליגה, ואני מודה לכולם ובעיקר למשפחה שלי, לעיר נאפולי ולצוות הקבוצה. אני יכול לחגוג גם כי חזרנו לליגת האלופות. ידעתי שאוכל לעשות זאת אם אשאר רגוע, וכל הקבוצה עזרה לי".

 

אחרי השער השלישי היגוואין רץ לחבק את המאמן מאוריציו סארי ואמר: "אני מודה לו במיוחד כי עזר לי כל כך כל העונה. הוא תמיד אמר לי מה לעשות כדי להשתפר ואני פשוט הקשבתי לו. קשה לעכל את ההישג, וכנראה שיעברו כמה ימים עד שזה יתברר לי מה באמת השגתי. אחרי השער השלישי כל הקבוצה רצה לחבק אותי. זה רגע נפלא בקריירה. העיר נאפולי נתנה לי המון אהבה".

 

נשיא נאפולי אאורליו דה לורנטיס סיכם עונה מוצלחת: "אני מודה לסארי שהחזיר אותנו לשלב הבתים של ליגת האלופות. כבר חיזקתי את נאפולי כשהחתמתי את בלם אמפולי לורנצו טונלי. זו מתנה לסארי על העבודה הנפלאה שלו בקבוצה". נאפולי שילמה עבור הבלם 9.5 מיליון יורו, ועלותו הכוללת עשויה לתפוח עד 12 מיליון בשל בונוסים שונים שיוענקו בהתאם להישגים על המגרש.

 

היגוואין בסיום: "מודה לסארי, הוא עזר לי והקשבתי לו" (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי