גיל, אשתו של רועי קהת, בראיון מיוחד: "שוקלים לחזור לישראל"

מקסימים. רועי וגיל קהת
מקסימים. רועי וגיל קהת |

מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל באר שבע מחזרות, משפחת קהת שוקלת חזרה לארץ, "יש לבטים, מרגיש לא נכון להישאר באוסטריה, נחליט אחרי החתונה של אחיו". על הזוגיות בווינה, "למדנו להבין זו את זה". וגם: ההצלחה של גיל מעבר לים. אל תחמיצו

(גודל טקסט)

רועי קהת, קשר אוסטריה וינה, מחוזר על ידי מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. רק בשנה שעברה, כזכור, הוא חתם בקבוצה האוסטרית לארבע עונות. קהת שותף ב-27 משחקים, כאשר ב-17 מהם הוא פתח בהרכב. אמנם אין לו מספרים מרשימים, אך אקס קריית שמונה רשם מספר מכובד של הופעות, בטח ביחס לעונה ראשונה, שלוותה בפציעה שגרמה לו לפספס תקופה לא קצרה. בישראל, בכל אופן, התעניינות בקשר הולכתת וגוברת וייתכן כי נראה אותו שב ארצה ממש בקרוב, "הוא מרגיש שזה לא נכון לו להישאר, נקבל החלטה לאחר החתונה של אחיו". 

קהת וקבוצתו יפגשו הערב את ספרטק טרנאבה במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, וינסו לסיים את המפגש בניצחון שישלח את קהת ישירות לישראל, לקראת חתונתו של אחיו הגדול שתתקיים מחר בצהריים. אשתו של הקשר, גיל קהת עדן, כבר נמצאת בישראל  ואנחנו תפסנו את היפיפייה מרחובות/ וינה לשיחה צפופה.  

יחזרו לישראל? רועי וגיל קהת המדהימים

למי שלא מעורה במערכת היחסים של הזוג קהת, השניים בני 24 וחצי, גדלו ברחובות, ולאחר 8 שנים של זוגיות החליטו לשבור את הכוס והתחתנו בחודש מאי, אשתקד. הם התחילו לצאת עוד בחטיבת הביניים,  אי שם בכיתה ט'. הם התבגרו והתעצבו ביחד: "אנחנו כבר תשע שנים ביחד וכל שנה האהבה רק גדלה. התחתנו לפני כל החברים", מספרת גיל ומוסיפה בהתרגשות, "העיקר שרועי יפרח ויצליח, זה משפיע עליי ישירות. זה עושה לי מצב רוח טוב ונותן לי מוטיבציה לעשות את מה שאני אוהבת. אם לי לא היה טוב אני חושבת שזה ישפיע גם עליו, זה הדדי". 

קהת/עדן היא רקדנית פלמנקו מהשורש, היא לימדה מחול בארץ והתעסקה בכושר. לצד המעבר לווינה, היא התמקדה בפיטנס ואימונים לנשים. היום היא משתפת אותנו בהתפתחות המקצועית שלה מאז המעבר: "כשהגעתי לווינה, לפני שנה, התחילה קייטנת קיץ לילדים וחיפשו מורה למחול של היפ הופ ובלט ומשם הכל התגלגל".

העברתי קורס קיץ ממש בימים הראשונים שלי בעיר ומשם התחלתי להעביר שיעורי פילאטיס ופיטנס לנשות חב"ד", מספרת גיל. "לימדתי את הילדות הקטנות ואז כל האימהות הגיעו, פתחתי עוד קבוצות לנשים של השגרירות. בארץ, הפוקוס היה יותר על מחול כי היו לי הרבה קבוצות בכל הגילאים וכשעברנו לאוסטריה הייתי צריכה קצת חופש מהילדים והתמקדתי בפיטנס ובכל מה שלמדתי בוינגייט, אז זה היה לי מאוד כיף. אני מרגישה שהגשמתי את עצמי ולא היה לי ריק, משעמם או לבד. הייתה לי שנה מדהימה, השנה הכי רגועה בחיים שלי, בלי לחצים ובלי אטרף, כמו שהייתי רגילה בעבר". 

שנה מדהימה ורגועה באוסטריה. גיל קהת

מסתבר שמבחינה זוגית המעבר היה צעד נכון ומקרב עבור הזוג הצעיר: "זה הדבר הכי מדהים שיכל להיות. עברנו לווינה זמן קצר לאחר החתונה ולא ידענו מה יהיה עד הדקה ה-90. כל ה-9 שנים שלנו ביחד היינו כל הזמן בנפרד, הוא בקריית שמונה ואני ברחובות, כל הזמן נסיעות ולא באמת השותפות שאנחנו חווים כיום. לא היינו רק אני ורועי כי הכל היה עם מרחקים ופה סוף סוף יש לנו את הביחד, 24/7, וזה כיף אמיתי. החיים המקצועיים משפיעים לטוב ולרע, גם כשהולך וגם כשפחות. אני מאוד נהנית ללכת למשחקי בית. כרגע יש לרועי חוזה לארבע שנים, אך אי אפשר לדעת מה יהיה. אני יודעת שהחיים האלו מאד דינמיים ואנחנו אחד לצד השנייה".

רועי קיבל הצעות מכל הקבוצות גדולות בליגת העל, הוא שוקל לחזור? "המטרה בהתחלה הייתה להישאר כאן, אבל ההרגשה של רועי השתנתה, דברים בקבוצה השתנו והוא לא מרגיש שזה נכון להישאר. יכול להיות שהוא חושב שכדאי לחזור לארץ אבל בינתיים כלום לא ידוע. כרגע אנחנו באוסטריה, עד תחילת העונה הכל יכול להשתנות. יש לבטים, אין דבר כזה ללכת על בטוח בכדורגל, הכל זה אם ואם. רועי יקבל את ההחלטה הכי נכונה מקצועית עבורו, כדי שייפרח ויהנה. מבחינתי, זה מבאס לסגור את כל מה שבניתי בווינה, אבל בסדר, מתחילים מחדש. אם נעבור לארץ, אז אנחנו עוד לא יודעים לאן נעבור ואני אצטרך לראות לפי זה מה התוכניות". 

"ההרגשה של רועי השתנתה", גולדהאר וקרויף ינצלו את ההזדמנות?

איפה את עומדת בכל הלבטים האלה, מה את רוצה? "כמובן שאני רוצה להישאר, שום דבר לא בוער לי לחזור לארץ מבחינה אישית. אבל אנחנו מתלבטים ביחד, חושבים על היתרונות והחסרונות. כרגע זה שווה בשווה אבל נכון להיום אנחנו עומדים באותו מקום, במיוחד כשהדברים משתנים בארץ כל הזמן, אנחנו מנסים ללכת על הכי בטוח שאפשר אבל שוב, אין בטוח בכדורגל. כרגע רועי משחק והולך לו טוב, למרות שהוא חשב שהוא לא ישחק מספיק והנה, הוא משחק, כובש ופותח בהרכב, אז אנחנו לא יודעים. אי הוודאות מתעתע, אבל נראה אחרי החתונה של אחיו, צריך לעשות חושבים". 

ואיך החיים שם, כמה את מתעגעת למשפחה ולחברות? "בשנה אחת הספקתי להיות שש פעמים בארץ. כל חודשיים/שלושה הגעתי לביקור, גם אם זה לכמה ימים בלבד. הספקתי לראות את המשפחה וזה מילא אותי. חברים שלנו מגיעים לבקר, זה הכי כיף. וינה פחות תיירותית, אבל בשנים האחרונות היא התפתחה ויש מלא מה לעשות בה, כל מי שמגיע לבקר נדהם. אנחנו נהנים, בכל הזדמנות שיש חופש אנחנו מנצלים את הזמן לטייל באוסטריה, זו מדינה מהממת, יש עיירות יפייפיות. יש לנו שנה שלמה מאחורינו שבה צברנו המון חוויות". 

כיף באוסטריה!

אבא של רועי, אורן, אמר שהוא היה מעדיף לראות אותו חוזר לשחק בארץ. הגעגועים הכריעו? "אבא שלו חי את הכדורגל וגם את החיים של רועי. הוא בעצמו היה שחקן וכל מילימטר שהוא זז בכדורגל זה חי ובועט באורן. מבחינת הארץ, רועי עושה את הבחירות שלו בסופו של דבר, תמיד שואלים אותו "מה אבא שלך אומר, אז רועי ואביו חיים את זה ביחד. כן, הוא חושב שלחזור לארץ זה צעד נכון מבחינת דקות משחק ואולי מבחינת געגוע, הוא נורא מתגעגע לבן שלו. רועי רצה תמיד להגיע לליגות הגדולות באירופה, אוסטריה זו ליגה טובה ומוצלחת ומשם אפשר להגיע לליגה האנגלית או הגרמנית וזאת בעצם המטרה, אז כמובן שאורן תמך ושמח שהיו הצעות בזמנו מאירופה. הוא חושב שאם רועי יחזור לארץ עדיין הכל אפשרי מבחינת אירופה". 

אז איך החיים שם שונים מהחיים כאן בארץ?  "מאוד שונה בווינה לעומת הארץ. האנשים כאן פחות חמים מאשר בישראל, זה לא קרוב למה שהיה בקריית שמונה, שם יש הרגשה משפחתית של חמולה אחת גדולה. כולם אנשים חמים, עד היום אני בקשר עם הנשים של חלק משחקני קריית שמונה. לרועי יש את החברים שלו, הם לא נפגשים אחרי צהריים כי כל אחד חי בעולם שלו, אבל מבחינה חברתית מאוד אוהבים אותו. אני זוכרת רק פעם אחת שנפגשתי עם חברה של אחד השחקנים, זה פחות מקובל כאן".

מה הרווחת מהמעבר, ועל מה ויתרת כשעזבת את הארץ? "המילה הראשונה שעולה לי לראש זאת ההבנה. כל הזמן להבין את הסיטואציה, שהיא שונה מאד מעבודות אחרות. זאת הקריירה של הבעל שלי  והיא קצרה ואינטנסיבית. אי אפשר לצאת ביום שישי ביחד, צריך לדעת שכל שבת יש משחק ואין אופציה לטוס לחול מתי שאני בחופש, הכל לפי לוח הזמנים שלו. צריך הרבה מאד הבנה, אסור להתבאס ואם מבינים, זה מצליח לשני הצדדים. כשרועי שמח וטוב לו, זה מקל עליו וגם עליי. היתרונות הם ללא ספק העובדה שאנחנו חיים את העולם, אמנם הפסקתי את השגרה שלי ברחובות, אבל אנחנו לבד בחו"ל וזאת חוויה מבחינת שנינו. רועי בן אדם שלא מחפש ללכת על הקל, הוא אוהב אתגרים. גם לחזור לארץ זה לא אזור הנוחות". 

למדו להבין זו את זה. בני הזוג קהת

צפוי לקבל החלטה בקרוב. קהת (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי