בכר: "כל התסריטים רצו לי בראש, זה היה מאוד מלחיץ"

המון תסריטים עברו בראש
המון תסריטים עברו בראש |

מאמן ב"ש: "אני אדיש, אבל גם לי היה מאוד קשה". קושמרו פרץ בבכי בשידור

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע מתחילה להתרגל לעובדה שלראשונה מזה 40 שנה, התואר "אלופת המדינה" יודבק לקבוצה מהדרום. ביממה שלאחר הניצחון על סכנין וחגיגות האליפות, שלמעשה לא פסקו לרגע, התראיינו אוהדי הקבוצה המפורסמים לתחנות רדיו שונות, וגם המאמן ברק בכר פתח את הלב.

 

"היה לחץ מאוד גדול, במיוחד אחרי ההפסד לחיפה, שכבר כולם כבר הכתירו אותנו לאלופים, פתאום באנו ופישלנו", הודה בכר בראיון לתכנית משעל על הבוקר ב-103FM. "כולם כבר בעיר ראו את התסריטים ששוב פעם ב"ש היא לוזרית. להגיד לך שזה לא מלחיץ? זה מאוד מלחיץ! גם כשעשינו עונה אדירה, לקחנו נקודות בקצב מטורף, אתה מנצח ומנצח ופתאום הפסד אחד – ואפשר לאבד את זה – כי יש קבוצה אדירה שמתחרה איתך".

 

 

"מעבר לתואר, מעבר לאליפות. זאת עיר שלמה שמחכה כל כך הרבה זמן, יש פה אחריות כל כך גדולה. כמה שאני קר רוח ואדיש, היה לי קשה מאוד ביומיים האחרונים של לפני המשחק. זו עיר שלמה שפשוט תלויה בך ותלויה בשחקנים ואתה לא יכול לאכזב. אין משהו אחר חוץ מלעשות את זה, לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה לא היה קורה. הכל עבר בראש, בסוף אתה כבר יודע שזה שלך וזה הולך כל כך קשה, אתה לא שולט, הכל מתפרץ, הכל עובר בראש. כל העונה הקשה והמלחיצה הזאת. אבוקסיס אמר לי ליהנות. הוא יודע מה זה להרגיש אליפות, הוא לקח אליפות. הוא אמר לי שמגיע לי, שמגיע לנו ושאני אהנה מזה. באמת אני מאוד מעריך את זה, הוא בא לי בדיוק במקום".

 

עיר שלמה חיכתה המון זמן (ערן לוף)

 

בכר סיפר כי השער המוקדם של סכנין לא הדאיג אותו: "התחלנו טוב את המשחק, הרגשתי מההתחלה שאנחנו באים בלי רגליים כבדות ושאנחנו מוכנים מנטלית למשחק הזה. ברור שהגול של סכנין לא שימח, אבל לא היה לי ספק בכלל שנהפוך את התוצאה כי הרגשתי את השחקנים. גם אחרי שספגנו המשכנו לשחק את המשחק שלנו ולא נלחצנו, היינו שקטים למרות שזה היה המשחק של החיים שלנו למרות הפיגור. חזרנו כמו גדולים, המשכנו לשחק והגענו למצבים".

 

בכר פירגן גם לבעלי הקבוצה אלונה ברקת: "אלונה היא הפנים של המועדון הזה, המועדון נראה בדיוק כמוה. מנוהל טוב, שקט. מתעסק בדיוק במה שצריך ולא מסביב. הכי קל ליפול לתוך הסחרור הזה של התקשורת שמנסה כל הזמן לחפש דברים פחות טובים, למרות שזה בסדר זה התפקיד של התקשורת. התעסקנו בעצמנו ומתחילת השנה אנחנו מצהירים שאנחנו תלויים בעצמנו. יש פה ניהול טוב, קבוצה טובה וסגל שחקנים הכי טוב שיש. אני שמח שלמרות שהיו כמה תקלות בדרך הצלחנו ישר להרים את עצמנו, בעיקר בזכות המערכת. הציבור אהב את האליפות בגלל ההתנהלות של המועדון, שלא מתעסק בדברים מלוכלכים ולא מתעסק בשטויות אלא בעצמו ובמה שצריך לעשות. אנשים בבית מתחברים לאמת ולא לדבר פחות".

 

לבכר לא היה ספק שב"ש תחזור מהפיגור (דני מרון)

 

לסיום, בכר לא שכח להודות למקום בו פרץ לתודעה: "הייתי בקרית שמונה 11 שנים, הייתי שותף שם באליפות כעוזר מאמן. למרות שזה הסתיים בטונים קצת צורמים אני לא שוכח מי למעשה גרם לי להיות מאמן. קיבלתי שם המון וגם נתתי המון. יש לי שם הרבה חברים טובים, מאוד שמחתי שלמרות העונה הקשה הם הצליחו להישאר בליגה. חשוב לי שהם יידעו שאני מאוד מעריך את מה שקיבלתי שם".

 

לשידור עצמו עלתה גם רינה מצליח, שהייתה באצטדיון טרנר ואמרה: "הרבה דברים שראו בטלוויזיה לא ראיתי. כשקראו לברדה לבמה אני מודה שברגע הזה ירדו לי דמעות בלי שליטה. לא הייתי לבד ביציע אז לא הרגשתי חריגה. זה מרגש, זו התרגשות, כל כך הרבה אהבה שמתפרצת, אני אוהדת את הפועל ב"ש לפני שברק בכר נולד. הייתי חיילת באליפות הראשונה, והיו לידי ביציע אנשים שלא זכו לראות את ב"ש אלופה, שמחתי בשבילם שסוף סוף יצא להם העונג הזה".

 

קושמרו בכה בשידור, צביקה הדר נזהר מהמנחוס

גם התכנית "נכון להבוקר" בגל"צ עסקה באליפות בהרחבה. דני קושמרו עלה לדבר, אך התקשה במשך זמן רב לעצור את הדמעות מרוב ההתרגשות ובכה בשידור. "אני מודה שקשה לי. זה מאוד מרגש מה שקורה, מאוד. זה סיפור של הרבה יותר מכדורגל כל מה שקרה עם האליפות הזאת וכל מה שקורה כאן. כל מה שקרה סביב הקבוצה הזאת, סביב העונה הזאת היה הרבה מעבר לספורט. אתמול ברחובות של באר שבע היה אפשר להרגיש את זה".

 

 

"אחת העונות הגדולות בכדורגל בכלל. לנצח את מכבי ת"א שהיא קבוצה טובה, עשירה ומקושרת טוב בתקשורת הישראלית. כמעט כל פרשן שני או שהיה מאמן של מכבי או שחקן שלה. היה פה גם הרבה מלחמה פסיכולוגית, בעיקר מצד מכבי. היה אפשר גם לשמוע את האוהדים של ב"ש ברחובות, כמובן שהייתה שמחה על האליפות אבל גם הייתה שמחה לאידה של מכבי. בדקה החמישית, כשחטפנו את הגול, אמרתי 'הנה באר שבע הישנה חוזרת, זה הולך לקרות שוב'. באותו רגע אמרתי 'אני מבסוט מהקבוצה הזאת וממה שהיא עשתה גם אם זה ייגמר ככה'".

 

"לא הייתי במגרש, הייתי בבר עם כל האוהדים ועד שלא היה 1:3 לא זזתי לכיוון המגרש. הייתי בטירוף", סיפר צביקה הדר, שבהמשך פנה ליהודית רביץ בשידור וביקש ממנה לשיר לברקת את השיר "הילדה הכי יפה בגן".

 

יהודית רביץ, שהופיעה עד השעה 21:00, סיפרה שהתחילה לצפות במשחק רק במחצית השנייה ובכך חסכה לעצמה התקף לב. "הכוח הזה שיש לברקת וגם הטירוף של האושר נראו יפים", הגיבה לבקשה של הדר. "אלונה נתנה שינוי ונתנה לקהילה איזושהי מתנה כל כך משמעותית ועמוקה. אני מכירה את העיר ואני יודעת מה זה, חבל שהיא לא נולדה קודם".

 

הילדה הכי יפה בגן, חבל שלא נולדה קודם (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי