באלוטלי מצא את המקום הנכון עבורו

בדרך לקאמבק ענק?
בדרך לקאמבק ענק? | צילום: AFP

בורח מהרעש, מתמקד בהצלחה אבל עדיין פנוי לבילויים. החלוץ פורח בניס

(גודל טקסט)

הכדורגל חוזר ומפתיע. קבוצות שמשקיעות סכומי עתק כושלות, מאמנים ידועי שם שאמורים להוליך מועדונים לתארים מחליקים ויש גם את הצד השני של המטבע. שחקנים שכבר נחשבו לגמורים, עולים לתהילה שוב. אז נכון, אצל מריו באלוטלי, דבר לא צפוי אבל אולי זהו רמז לבאות.

 

עד לפני כמה שבועות אף מועדון לא רצה לגעת בו, אבל קבוצת כדורגל אמיצה שלא היה לה מה להפסיד לקחה הימור ואולי גם זכתה.

 

 

המחליף של בן ערפה
ניס איבדה בקיץ את הכוכב הכי גדול שלה, חאתם בן ערפה שהטריף את האוהדים בריביירה ועבר בקיץ לפאריס סן ז'רמן (שם הוא לא ממש משחזר את יכולתו) וחיפשה  יורש.

 

הצד השני היה באלוטלי. אחרי עונות כושלות בליברפול ומילאן נדמה כי תחילת הדרך מעידה על מקום וחיבור שהיה מתבקש לשני הצדדים. הזרקורים יופנו אליו תמיד, אבל תסכימו שבאנגליה ואיטליה עקבו אחרי כל מהלך שלו והצהובונים חיפשו אחריו בלי הפסקה. הוא היה צריך את השקט היחסי בליגה הצרפתית כדי להפוך כיוון.

 


גם לתחיה בריביירה (AFP)

 

כבר בקיץ כשחזר להתאמן במדי ליברפול, באלוטלי רמז על שינוי. קלופ אפילו שקל לתת לו צ'אנס אבל התחרט אך באלוטלי עצמו הכריז: "אני יודע שלא הייתי בסדר בשנתיים האחרונות אבל כולי מפוקס בהצלחה".

 

לוסיאן פאברה שהגיע בקיץ במקומו של קלוד פואל שנטש לסאות'המפטון החליט לקחת את הכישרון הגדול ולתת לו את המושכות. "הוא יכול להיות אחד החלוצים הטובים בעולם אם יתעסק רק בכדורגל ויהיה מקצוען. בינתיים נראה שהוא רוצה להצליח וזה הכי חשוב. הוא הוכיח שיש לו את היכולת. כל השאר כנראה קשור למה שמתרוצץ לו ראש", אמר השווייצרי.

 

בין איטליה לצרפת: בילויים או כדורגל?
ההתחלה נראית כאמור חיובית מתמיד. אחרי הצמד בדרבי של הריביירה בו הביסה ניס 0:4 את מונאקו, באלוטלי כבש עם ארבעה שערים העונה וניס משייטת בפסגה.

 


14 שנה הם לא היו במקום הזה (Gettyimages)

 

ניס לא הוליכה את הטבלה 14 שנה מעונת 2002/3 ואולי זה גם לא הסתיים במיקום הזה, אבל אם באלוטלי שהפסיק לנוח במשחק מול מונפלייה ימשיך ככה, הקבוצה הזו בהחלט יכולה לקרוא תיגר על הצמרת.

 

בלאק'יפ הקדישו שערים לבאלוטלי בשבועות האחרונים. משהו שהיה שמור בעבר רק לזלאטן איברהימוביץ', אבל גם הם אומרים: "פאברה צריך להתייחס לבאלוטלי כמו לפיל בחנות חרסינה. ייתכן מאוד שבעתיד הוא עוד יאכזב הרבה אוהדים, אבל כרגע הוא מראה ששחקן גדול תמיד נשאר גדול". העיתונאי רג'יס דופון ציין: "באלוטלי הראה באליאנץ ריביירה של ניס טכניקה משולבת עם עוצמה פיזית".

 

"ניס זה מועדון משפחתי. השקט שלו כשחקן הכי חשוב לו. במועדונים גדולים הוא כנראה נכנס ללחץ והצעד הראשון שלנו היה לעשות צעדים בוני אמון בינינו. לפני שחתמתי איתו אמרתי לו שחדר ההלבשה שלנו במתקן האימונים הוא כבר בן 50 שנה ולא הכי חדיש, אבל כששאל איך כר הדשא ואמרתי לו 'בסדר' הוא חייך", ציין הנשיא ז'אן-פייר ריברה.

 


החולצות כבר נחטפות (AFP)

 

אחד מאותם הצעדים הוא להרחיק את באלוטלי מהעיר היפהפיה בריביירה. כרגע הוא מתגורר במונאקו אבל הפעיל חבר ילדות שיחפש עבורו מקום שקט יותר. שינוי כבר אמרנו?

 

בניס מחככים ידיים בהנאה ומספר החולצות שנמכרות עם השם באלוטלי נמצא בנסיקה. "אנחנו מוכרים כל יום 80 חולצות של באלוטלי וההצלחה שלו תביא למכירה מוגברת. קיבלנו בקשות מארצות הברית, סין ויפן", ציין אחראי השיווק של ניס, ריצ'רד אליקיים.

 

"באיטליה כבר אף אחד לא מאמין שבאלוטלי יהיה שחקן גדול והוא יכול לשנות את האופי שלו", ציינו ב"גאזטה דלו ספורט", אבל המיקום שקרוב לאיטליה ולא מעט אוהדים צפויים להגיע בקרוב גם מאיטליה על מנת לצפות בקאמבק של באלוטלי.

 


אז מי צודק לגביו? (AFP)

 

מנגד, הצרפתים בניס מודעים לעובדה שמדובר בטיפוס שאוהב את חיי הלילה והריביירה מלאה בפיתויים מהסוג הזה, אבל אומרים: "שילך לבלות כמה שהוא רוצה. אם הוא יתאמן ברצינות, יבקיע שערים וייקח את הכדורגל כמקצוע". אז מי צודק: האיטלקים או הצרפתים? ימים יעידו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי