אלישע לוי: רוצה כמה שיותר שחקנים מהמגזר

|

מאמן הנבחרת הגיע לכנס נגד גזענות, סואן השתתף והותקף על ידי להב"ה

(גודל טקסט)

שחקני כדורגל ישראלים מהעבר ומהווה, ומאמני כדורגל השתתפו היום (רביעי) בשני פאנלים שערכה תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל, במסגרת שבוע הגברת המודעות נגד גזענות בכדורגל האירופי של אופ"א.

מ"מ יו"ר ההתאחדות לכדורגל תמיר גילת פתח את האירוע: "מיגור הגזענות הוא אחד הנושאים החשובים בהם עוסקת ההתאחדות לכדורגל. הספורט הוא כלי לאחדות וסובלנות בתוך החברה הישראלית".

"כשאימנתי בבני סכנין למדתי שלא צריך לפחד מהשונה", סיפר אלישע לוי. "כדורגל הוא גשר שמקרב בין תרבויות. הספורט יכול לגרום לקירוב בתוך החברה. הייתי שמח שהיו לי כמה שיותר שחקנים מהמגזר בנבחרת. יש להם תשוקה גדולה". מאמן נבחרת ישראל הוסיף: "אנחנו לא דורשים מהשחקנים לשיר את ההמנון. כולם מכבדים אחד את השני".

אלון חרזי: "בכל חברה יש אנשים קיצוניים. במשך השנים תמיד היו אירועים גזעניים נקודתיים. אני רואה שיש התקדמות גדולה במיגור האלימות והגזענות. את ההקצנה שיש בבית"ר ירושלים כולם יודעים, חורה לי העובדה שאנשים מנסים לגמד את העובדה שלא משחקים שם שחקנים מוסלמים".

לעומת זאת, קשר הפועל חיפה עאהד עזאם סיפר: "אף פעם לא נתקלתי בגזענות בחדר ההלבשה. בנוגע להמנון, כל אחד וההרגשה הפנימית שלו". בנוסף, דקל קינן ויואב זיו, נשארו אחר כך עם תלמידי כיתות א'-ב', והסבירו להם על האחריות החברתית שלהם והמחויבות שלהם לחברה משותפת ושוויונית כשחקני כדורגל. בנוגע לשירת ההמנון אמר בלם מכבי חיפה: "לכל שחקן יש את זכות הבחירה שלו להחליט אם לשיר או לא".

באותו כנס אמר גם קשר העבר עבאס סואן כי "ערבים לא ישירו את ההמנון עד שלא ישנו את המילים 'נפש יהודי הומיה'. אני לא שרתי במשחקי הנבחרת, לא רוצה לשקר ולומר שהמילים לא מפריעות לי", ובתגובה לכך אמר מאוחר יותר יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין: "לא מצפים ממנו שיזיל דמעה בשירת התקווה, אך אנו כן מצפים ממנו שיעבור לשחק בסוריה, המדינה איתה הוא מזדהה. דורש שמי שלא מצהיר על נאנמנות למדינה היהודית שלא ישחק בקבוצות של המדינה היהודית".

הדיון בעיצומו (סיון ויזנטל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי