אבדיה: "לא פשוט לשלב שחקן דומיננטי. היינו צריכים סטירה"

play
גם שיחה עם דני אבדיה מתוכננת | קובי אליהו
דני אבדיה לצד ים מדר עם דגל ישראל 01:33

כוכב נבחרת ישראל דיבר על הקשיים בכניסה לעניינים לפני משחק הפתיחה באליפות אירופה נגד פינלנד: "שחקנים רצו כמה חלונות ביחד". גודס: "יציבות מנטלית זה הכי חשוב". מקל: "זה הזמן לשלוף ציפורניים ומרפקים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תפתח את דרכה באליפות אירופה מחר (שישי, 15:00) כאשר תפגוש את פינלנד במחזור הראשון בבית ד' שישוחק בפראג. האפקט החיובי שיצרו הניצחונות במשחקי ההכנה התפוגג בשבוע האחרון, עם ההפסדים מול אותה פינלנד וגם נגד שבדיה במוקדמות אליפות העולם, ובנבחרת יודעים כעת שחובת ההוכחה עליהם, בייחוד לאחר שבמהלך הקיץ שוחררו לא מעט הצהרות על כך שהדור הנוכחי מסוגל להחזיר את ישראל לרבע הגמר לראשונה מאז 2003. היום עורך מאמן הנבחרת גיא גודס את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול הפינים, כשלצדו הקפטן גל מקל.

גיא גודס: "עבדנו בחודש-חודש וחצי האחרונים במטרה להיות מוכנים פיזית ומנטלית לאליפות הזו. אנחנו צריכים לעשות שינוי מנטלי כי אליפות זה דבר שונה מחלונות של משחקים. הנבחרות שיצליחו בטורניר יהיו אלו שיהיו הכי מוכנות מנטלית ומגובשות. יציבות מנטלית זה מבחינתי הדבר הכי חשוב".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
הדבר האמיתי מתחיל. גיא גודס | ברני ארדוב

המאמן הוסיף: "המשחק הראשון הוא אתגר גדול. פינלנד משחקת בסגנון ייחודי, זורקת הרבה שלשות ויש לה שחקנים מאוד אתלטים. הפסדנו לה במשחק צמוד אחרי שעשינו טעויות בסיום וננסה לעשות את הדברים טוב יותר הפעם. שתי הנבחרות מכירות אחת את השנייה וזה אמור להקל עליהן".

מקל אמר: "חיכינו לרגע הזה כבר כמה שנים ואני מרגיש שאנחנו מוכנים. היו לנו עליות ומורדות בחודש האחרון, אבל כולנו כאן, מלאי מחויבות ואנחנו יודעים שכל המדינה מאחורינו. כשעשינו תוצאות טובות, הייתה לנו תחושה שהשטף שלנו יכול להביא לתוצאות טובות, אבל סוף השבוע האחרון הראה שזה לא יספיק – שזה הזמן לשלוף ציפורניים ולשלוף מרפקים. יש לנו הרבה כישרון, אבל זה לא שונה מאף נבחרת אחרת. הפרמטר שיגדיר אותנו זה הביחד והמחויבות שלנו".

תמיר בלאט עם שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן
נבחרת ישראל נחושה לשנות את הרושם מהשבוע האחרון. בלאט וזוסמן | דני מרון

באימון הנבחרת דיברו גם חלק מהשחקנים, ביניהם תמיר בלאט: "זה חלום מגיל קטן להגיע למעמדים האלה, אני מתרגש בטירוף ומוכן לזה. דיברנו הרבה בינינו, גם עם המאמנים, גם לבד. גיבשנו החלטה ביחד לעשות הכי טוב שלנו, להשאיר הכל על המגרש וזה מה שנעשה", סיפר הרכז.

יובל זוסמן הודה: "השבדים היו יותר אגרסיביים מאיתנו, נקווה שזה יראה שונה הפעם. אנחנו רוב הזמן אחד עם השני, מתעסקים בלהיות ביחד. נראה מה נעשה מחר נגד מרקאנן, הוא שחקן טוב ב-NBA, עם מספרים יפים שם. תפקידנו לעשות את העבודה הכי טובה מולו, עם ההתאמות שעשינו".

שחקן נבחרת ישראל, דני אבדיה, עם טומי שפרד, המנהל המקצועי של וושינגטון וויזארדס
התקשה להשתלב עד כה. אבדיה עם טומי שפרד | אתר רשמי, איגוד הכדורסל

דני אבדיה הוסיף: "מרגש, זוכר שהייתי באליפות אירופה לא בסדר גודל הזה, לא במעמד כזה. פעם ראשונה שלי בנבחרת הבוגרת, זה הגיע מהר. אני זוכר שרק לפני רגע שסיימתי את הקדטים והעתודה, להגיע לבוגרת זה מימוש של חלום ילדות. לא פשוט להשתלב, ברגע שמגיע אליך שחקן מהדומיננטיים, זה לא פשוט לשלב. שחקנים רצו כבר הרבה חלונות. אני בא לנצח, עושה מה שהנבחרת צריכה ממני, זה לא יילך חלק מההתחלה, השתדלנו ועשיתי עבודה טובה בלהרגיש, להביא את עצמי לידי ביטוי בצורה יותר טובה".

אבדיה המשיך והתייחס לביקור של ג'נרל מנג'ר וושינגטון וויזארדס, טומי שפרד, בפראג: "היינו צריכים כמה סטירות כדי להתעורר לראות במה אנחנו פחות טובים וצריכים להשתפר, אנחנו באים יותר ממוקדים ומוכנים, חושב שיהיה בסדר. לא מובן מאליו שטומי שפרד הגיע מארצות הברית כשהקבוצה מתאמנת כבר, זה מראה כמה אכפת לוושינגטון ממני וכמה מאמינים בי. אני משתדל להנות, אני יודע מה אני שווה כשחקן. דבר ראשון זה ליהנות ולקבל את הניסיון הזה, לשחק באירופה, אין אימון יותר טוב מחמישה נגד חמישה ברמות האלה, זה טוב להתקדמות שלי".

לסיום דיבר הפורוורד על המטרות לטורניר: "זה לא כזה מופרך להגיע רחוק, יש נבחרות טובות מאיתנו, אתה יכול למצוא את עצמך גם בגמר. כל דבר בעתו, נרצה לעבור לשלב הבא, ואז רבע גמר, חצי גמר, מה שנוכל לעשות. נרצה להגיע הכי רחוק שאנחנו יכולים".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

עוד באותו נושא: דני אבדיה