"פארסה, בושה שלא מתאימה למכבי ת"א"

עצרו בצהוב
עצרו בצהוב |

ההתפרקות מול זניט הדהימה גם את שחקני העבר נמני, שטראובר וכהן

(גודל טקסט)

ההתרסקות של מכבי תל אביב מול זניט סנט פטרסבורג (4:3) לא השאירה אדישים כמה משחקני העבר הגדולים של המועדון, שמתקשים להבין כיצד זה קרה להם ואיך זה יקרין על ההמשך. ביום שאחרי הם עדיין נשמעו המומים. 

"זו פארסה, קומדיה של טעויות, בושה שלא מתאימה למכבי", קובע לירן שטראובר. "כל כך נהנינו ממנה בשעה הראשונה, שזה מחק לגמרי את הרושם הקשה של השנה שעברה בליגת האלופות. ואז, בתוך עשר דקות הרים את הראש הילד המפגר הזה שקוראים לו כדורגל ישראלי באירופה. שום דבר לא תיפקד. איפה ההגנה? איפה המנהיגות? איפה המאמן שרדפו אחריו כל כל הרבה? ביזיון אחד גדול". 

"הבעיה הגדולה הייתה שיותר מדי שחקנים עשו טעויות שלא מחויבות המציאות", מנתח תמיר כהן. "עמרי בן הרוש מתקשה לבטא את עצמו במעמדים האלה; אלי דסה צריך לשאול את עצמו איך הוא לא יודע את החוקים; טל בן חיים שרוצה לשחק באירופה חייב לדעת ששם לא מתווכחים עם שופטים; ושוטה ארבלדזה, שעם כל הכבוד לכדורגל המודרני שלו חייב להפנים שכדורגל מתחיל בהגנה".


לא האמינו שזה קורה להם (דני מרון)

"בסך הכל זה ערב שהתחיל יפה ונגמר רע מאוד", מזכיר אבי נמני. "נהנינו מאוד מהחלק הראשון ונרצה למחוק את החלק האחרון. אסור למכבי לחטוף בעשר דקות ארבעה שערים, והגרוע הוא שמרגע שנהיה 3:1 היה ברור שאנחנו הולכים להתרסקות. גם ארבלדזה ראה את זה, הוא היה צריך לשנות משהו במשחק".

אז איך זה ישפיע על ההמשך?

"יכול לצמוח מזה רק טוב", משוכנע שטראובר. "טוב שמכבי חטפה את הסטירה שלה במשחק הראשון כשיש עוד הרבה זמן לתקן. היא עדיין חזק בתמונת ההעפלה לשלב הבא. אני בטוח שג'ורדי וארבלדזה יושבים על הבור בהגנה ושוברים את הראש איך לסגור אותו. אחרי כל ירידה יש עליה ומכבי תצא מזה".


ואיך זה ישפיע על המשך הדרך? (דני מרון)

תמיר כהן מסכים: "אין בהכרח קשר בין מה שקרה מול זניט לליגה. לפעמים אתה בא אחרי ניצחון גדול וחוטף בליגה, כמו שמכבי חיפה נתנה שלישיה למנצ'סטר יונייטד ואז הפסידה בליגה לבית"ר. מה שטוב שהמשחק הזה מחק למכבי את הסרטים בראש שהכל בסדר שם. במשחקים הבאים חייב לבוא שיפור גדול בהגנה".

"אני דווקא חושב שלמכבי יש הגנה מסודרת, רק שהיא קרסה כמו מגדל קלפים בדקות האחרונות", טוען נמני. "כבר ראינו קבוצות שחוזרות מבור של 3:0, רק שלא רצינו שזה יקרה למכבי. אני בטוח שמכבי מתאימה לרמות של הליגות האירופאיות ורואה אותה מתמודדת על העליה לשלבי הנוק-אאוט".


ינצל את הקריסה לטובתו? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי