"לא קל להיות חלוץ בבארסה, מבין את זה"

לא קל להיות חלוץ ולחתום בבארסה
לא קל להיות חלוץ ולחתום בבארסה | צילום: gettyimages

התארים, ההנאה מכדורגל שרק גוברת והרכש: אנדרס אינייסטה בראיון נרחב

(גודל טקסט)

רגע לפני שהוא פותח עוד עונה בברצלונה – השלישית שלו כקפטן – אנדרס אינייסטה העניק ראיון נרחב ל"מארקה". הקשר הנהדר דיבר על הרכש המאסיבי של קבוצתו והקושי למצוא חלוץ מחליף, סיפר שההנאה שלו מכדורגל רק הולכת וגוברת, והדגיש כי שום תואר לא נלקח כמובן מאליו במועדון.

כידוע, אלופת ספרד מחפשת בנרות גיבוי להתקפה, דבר שהיה חסר לה מאוד בעונה שעברה, אבל היא מתקשה עד כה למצוא את השחקן שיהיה מוכן לשמש כמחליף ללואיס סוארס, ליונל מסי וניימאר. גם אינייסטה מבין את הבעיה.

"לא קל להיות חלוץ ולחתום בברצלונה, אני מבין את זה, אבל אני גם מתעקש שהגעה לבארסה היא משהו שמשדרג אותך", אמר "המהנדס" והוסיף: "החלוץ שיגיע לא צריך לחשוב על כמה דקות הוא ישחק, הוא פשוט צריך לעבוד קשה".

חלוץ ברצלונה עדיין לא צירפה, אבל שני קשרים חדשים כבר הגיעו (אנדרה גומש ודניס סוארס), מה שיוצר עומס די גדול במרכז השדה של האלופה. אינייסטה התייחס לכך: "אני לא מודאג למצבי וחושב שתחרות היא דבר בריא. גומש וסוארס? "הם שחקנים צעירים שעשו קפיצה בקריירה שלהם. הם רעבים ורוצים לתת לקבוצה כדי שנשתפר עוד יותר".


אינייסטה מאמין בו. אנדרה גומש

אינייסטה כבר לא ילד, בחודש מאי האחרון הוא חגג 32, אבל התשוקה שלו למשחק לא נגמרת. "למרות שאני כבר לא צעיר אני נהנה יותר ויותר מכדורגל. בגיל מבוגר יותר אתה מתייחס אחרת לכל מיני מצבים. הניסיון שצברת עוזר לך", סיפר הקפטן.

כשהתייחס לעידן המוצלח ביותר בהיסטוריה של בארסה, הדגיש הכוכב הצנוע: "התארים נמצאים שם כדי לקטוף אותם, אבל הסברה שרק צריך לשחק והם שלנו היא דימיונית. אנחנו צריכים לעבוד קשה". 

"עובדים קשה בשביל התארים" (gettyimages)
 

"אני מקווה שנעשה עוד עונה גדולה", הוסיף קשר הדאבליסטית. "אנחנו מקווים שבעונות הבאות נוכל לחזור על הישגי העבר (8 אליפויות ב-12 השנים האחרונות). השגנו הרבה דברים בשנים האחרונות ולכל הישג יש את החשיבות שלו, אבל ליגת האלופות זה הטורניר הכי יוקרתי ואנחנו רוצים לחזור לזכות בתואר".

מלבד ענייני ברצלונה, אינייסטה דיבר גם על האכזבה ביורו 2016. "התחלנו את היורו בצורה מצוינת, אבל ההפסד לאיטליה קטע לנו את המסע. הכישלון הוא דבר שאתה הכי לא חושב עליו או מדמה אותו". על המתיחות בין קסיאס לדל בוסקה אמר: "בהתחלה הופתעתי, אבל הם פתרו את הבעיות מהר מאוד. הם מכירים זה את זה שנים ויש ביניהם אמון וכבוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי