"כשאבי נמני פרש אמרו שאף אחד לא ייכנס לנעליים שלו, ואז הגיע זהבי"

כרמון ונאמן. זוג צהוב
כרמון ונאמן. זוג צהוב | צילום: אינסטגרם

לאחרונה הם כמעט גרמו לנו להתקף לב כשחשבנו שאנחנו נפרדים מהם. יעל (28) ויוסיאל (24), שני אוהדים מושבעים של מכבי ת"א, שחונקים אותנו מצחוק במירוץ למיליון, בראיון צהוב ומרתק לספורט1

(גודל טקסט)

יוסיאל עובד בעסק משפחתי לפיצוחים (פיצוחי נאמן) ומתחיל לימודי משחק באוקטובר הקרוב. בת הדודה שלו, יעל, היא כוראוגרפית, ורקדנית בלהקת "טרארם". שניהם אוהדים שרופים של מכבי ונוהגים ללכת יחדיו למשחקי כדורגל. מלבד היותם בני דודים הם גם החברים הכי טובים – הקשר שלהם בא לידי ביטוי בבילויים משותפים, בשפה משלהם ובסנכרון המדויק ביניהם. שניהם באו לטרוף את העולם.

צמד בני הדודים מגיע אלינו ממשפחה פרסית גדולה. כמה גדולה חברים?

יוסיאל: "אנחנו ממשפחה מאד קרובה, לא כזאת גדולה תכלס יש משפחות הרבה יותר גדולות. ההורים שלנו הם שבעה אחים, והקרבה בין הבני דודים זה מה שגורם לזה להרגיש כזה חמולתי. אנחנו הגענו לתוכנית אחרי המלצה של נורית הבדודה שלנו שאמרה שאנחנו מוכרחים ללכת יחד, וזה פשוט זרם לנו ביחד". 

יעל: "מה זה זרם? ראיתי את הפרק אחרון, אמרתי לאייל הבן זוג שלי, תקשיב מה שאנחנו עברנו ביחד זה פשוט מטורף! אתה בחיים לא תהיה בסיטואציה כזאת. איך לא רבנו ?! לא רק שלא רבנו אני נהניתי עם יוסיאל ברמות".

יוסיאל ויעל. הציבור אוהב אותם

טוב אתם בודאי יודעים שאתם חונקים מצחוק, איזה תגובות אתם מקבלים מאנשים? 

יעל: "יוס הוא קומיקאי מהיום שיצא מהבטן. תמיד הוא היה כזה ולכן זה לא מפתיע. אחיות שלי מנסות לשכנע את כולם שאנחנו ככה במציאות, בדיוק מה שרואים בתוכנית כי אנשים לא מאמינים. אה וכולם צוחקים לי על הצחוק" (אצלנו במערכת מכורים לצחוק המתגלגל של יעל.)

יוסיאל: "התגובות כל הזמן חיוביות אבל בפרק כזה שאתה כמעט עף הביתה אנשים ממש מרעיפים עלייך אהבה. אני מאד מרוצה, כמובן שיש פה ושם תגובות לא ברוח טובה, אבל זה לגיטימי".

אי אפשר שלא לצחוק מהם

אתם אוהדים כאלה שרופים של מכבי, שהייתם חייבים להיות המתמודדים הצהובים?

יוסיאל: "מה זאת אומרת, דרשנו. היה קטע בשלבים הראשונים, כשהגענו לשלב שקובעים את הצבע שנלבש למירוץ ואנחנו אוהדי מכבי ואמרנו שאנחנו לא זזים ימינה או שמאלה- רק צהוב. האחראית מתמודדים אמרה לנו להגיע עם צבעים אדומים עד שהיא הבינה שזה לא יקרה. לא יהיה פה אדום. הייתה לנו משימה שלבשנו את האוברול של הנהגי מירוצים שהיה אדום, ושיעל הייתה נראית איתו כמו מתדלק של סונול".

יעל נקרעת מצחוק ומוסיפה, "אבא שלי כמעט התקף לב כשראה אותי עם האוברול האדום הזה, אבא שלי וכל המשפחה שלנו חולים מכבי". 

משפחה צהובה

לא רק שהם אוהדים שרופים, האהבה למכבי נמצאת אפילו בפרטים הקטנים, יוסיאל מספר: "אוי ואבוי אם אני שולח לב אדום בוואטסאפ. אני שולח רק לבבות צהובים. לחברה שלי בר, אני שולח ורוד כי צהוב אני שולח לכולם, אז ורוד זה רק בשבילה אבל אדום? לא יקרה".

יעל מוסיפה: "כשאתה מתחבר למועדון זה מגבש אותך אתה נהיה פאנט בצורה מביכה ואי אפשר להסביר את זה. אני לא ברמה של יוסיאל, לי יש כמה פריטים אדומים בארון".

"ההורים שלי גרושים והאהבה שלי לכדורגל היא בזכות אבא שלי. זאת הייתה החוויה שלי איתו בתור ילדה ללכת כל שבת ביחד למשחקים. היום? הוא נגעל שאני ממשיכה ללכת, ולא רק אני יושבת בשער 11. ההוא רצה לבלות איתי שתי שבתות בסוף יצא לו ילדה מכורה".

עם הקולגה מהמירוץ, ציון אזולאי

הכל מגיע להם בטבעיות והם בתור שני להוטי כדורגל מבית, יכולים לדבר על הליגה שעות ולשתף בסיפורים ממשחקים כמו הסיפור הבא שסיפר לי יוסיאל: "לפני שנה, הלכנו למשחק נגד באר שבע, בסוף עונת האליפות (הטרבל) של מכבי ולא היו לנו כרטיסים".

"הגענו לספסר, הוא מכר לנו כרטיסים ומה מסתבר?! הם היו כרטיסים שכבר נמכרו! איך שאנחנו מגלים שהוא עבד עלינו- גול!!! בא לנו למות שאנחנו מפספסים את כל האקשן, מפה לשם בסוף ראינו את המשחק בפיצוציה. הלכו 400 שקלים. איך אוהד מכבי עושה את זה לאוהד מכבי?". באמת איך…?

אוהד מכבי שרוף

אז מה דעתכם על ההצלחה של זהבי בגוואנגז'ו?

יעל: "בלי עין הרע מגיע לו. בבאזל צעקתי ברמה הכי גבוהה שאפשר, זה בזכותו. נגיד ולא היינו יודעים על זהבי כלום, אי אפשר להגיד מילה על המספרים שלו בכדורגל". 

יוסיאל: "זהבי זה בנאדם שאלוהים נגע בו. ערן עזב מהפועל לאיטליה ואז למכבי, ויש קומץ אוהדים עד היום שמקלל את זהבי למרות שהוא הביא לנו אליפויות וגביעים, עדיין הם האולד פשן, מפעם, האוהדים הכבדים שזוכרים את העבר. חוץ מהקומץ הקטן הזה, שאר האוהדים אוהבים אותו הבנאדם הזה גרם לי לאושר הכי גדול בעולם בדרבי המפורסם כשהוא כבש שלושער".

כמה הוא יחסר?

יעל: "מספרים ושיאים נועדו בשביל שינפצו אותם. בסופו של דבר יבוא איזה ילד פלא ויעבור את ערן,  הבעיה היא להיכנס למנהיגות, להתמדה לואינטליגנציה שיש לערן זהבי". 

יוסיאל: "כשאבי נמני פרש, אמרו שאף אחד לא ייכנס לנעליים שלו ועד היום אף אחד לא קיבל את הספרה 8. גם נמני בעצמו אמר שזהבי יעבור אותו ועובדה שזה קרה. ועכשיו, שזהבי עזב, עולה אותה שאלה. אף אחד לא מתקרב אליו ולכן כרגע אין לו תחליף". 

במשימה בזנזיבר (צילום: andrew morgan)

מכבי תחזור השנה לקחת תואר?

יעל: "יהיה קשה, איזו עונה אמאלה, אני מאוד מקווה שכן". 

יוסיאל: "לפי החלון ההעברות אנחנו לא יותר מידי מזהירים. זה כיף מאד כאשר יש תחרות, אבל חומר השחקנים כרגע לא מספק".

מה אתם חושבים על הגעתו של יוסי בניון והפתיחה שלו במכבי?

יוסיאל: "אני עדיין לא החלטתי מה אני חושב על זה. מצד אחד זה בניון וכבודו במקומו מונח. מצד שני, הוא כבר בסוף הקריירה, אז מה נעשה איתו"?

יעל: "לוותק של שחקן יש הרבה. אתה מביא איתך הרבה ניסיון ואינטליגנציה לחדר הלבשה. אם הוא יהיה מבסוט במכבי זה ישפיע לטובה ואם יהיה מתוסכל זה יהיה גרוע". 

חברים טובים גם בחיים (צילום: andrew morgan)

אתם צופים יחד במשחקים עם כל החמולה? 

יוסיאל: "אצלנו הולכים למכבי סל, נוסעים ליורוליג, מגזימים. אני הולך לפעמים, רק אם יש כרטיס פנוי.אני ויעל יותר בקטע של כדורגל". יעל: "אדון יוסיאל נוסע גם למשחקים בסכנין. אני גרה בדירת שותפים וקשה לי לשכנע את השותפה שלי גילי, שנקנה את הערוצים בתשלום, היא פחות בעניינים". 

אז יעל, ליוסיאל יש את בר, מתי את ואייל הכרתם?

יעל: "את אייל הכרתי ביום שמכבי ניצחו את עכו 0:5. אייל במקור מעכו ואחרי המשחק הלכתי עם יוסיאל ובר לשבת באיזה מקום, ואז פגשתי אותו. אייל אוהד את הרגעים שאני לא אוהדת את מכבי, הוא לא יכול לסבול את זה. הוא טוען שזה אחד המביכים שאני ככה פאנטית, אבל בקטע חיובי". 

יוסיאל: "המשפחה של בר אדומה, שלא נדע. באותו יום שלקחנו אותה למשחק של מכבי, אבא שלה נישל אותה מהירושה. אנחנו לא פאנטים ברמה שמי שאוהד הפועל אני לא אדבר איתו, אנחנו לא אוהדים כאלה. אני לא אשנה את האהדה שלי לקבוצה, אני מקבל את האחר". 

יעל. אם היא תלך לגולסטאר היא תחזור לשוק הרווקות?

יוסיאל היה כבר דיבור עם נמני לגביי ייצוג שלך?

יוסיאל: "ניתן בהחלט לפנות לנמני או לדריקס לארגן איזה כמה כניסות למשחקים, סתם, אני צוחק. בבקשה, אנחנו נשמח, אני אין לי בעיה גם להיות הנהג של אבי נמני". הוא מוסיף ומשתף בסיפור על מספר 8 בצהוב: "יום אחד הייתי בשרונה, עמדנו בתור לגלידה ולבשתי חולצה בצבע אדום כחול. פתאום בתור, לפתע, אני רואה את נמני לידי! לחצתי לו יד והצטערתי על החולצה, כמובן שהוא אמר שזה בסדר".

כבר שמעתי שסימנת את העונה הבאה של גולסטאר כיעד הבא שלך, מה לגבי יעל? 

יוסיאל: "אני מתחיל ללמוד ביורם לוינשטיין. עשיתי שם מכינה ואני מתחיל באוקטובר. המשחק זה משהו שהתחלתי איתו מאז שהשתחררתי מהצבא וכשחזרתי מהמירוץ קיבלתי את הביצים ללכת למכינה, התקבלתי ואני הולך על זה בכל הכוח".

יעל: "קודם כל שגולסטאר ייפנו. אני יודעת שאם אני הולכת לגולסטאר בתור אישה, אני חוזרת לשוק הרווקות. יביאו אותי לעשות להם נאמבר מעודדות".

עם החברים מהמירוץ

יוס? הולך ברחוב ומתקבל לאן שהוא לא הולך גם לסמינר" מפרגנת לבן הדוד ומוסיפה: "יש לי המון שאיפות אני בדיוק בתקופת מעבר בלי קשר למירוץ. אני חושבת לעשות תואר שני במנהל עסקים כנראה".

"השבוע אחרי 18 שנים בסטודיו במודיעין הייתה לי הופעת סיום שנה וזה גם היה הערב האחרון שלי. היה מאד מרגש. הכיוון שלי הוא עכשיו לעשות משהו משלי עוד לא יודעת איך זה יעבוד, נראה בהמשך". 

חולמים על גולסטאר?

יוסיאל: "התרגשתי בטירוף אנשים דיברו עליה ואני עם חיוך מאוזן לאוזן, היינו שם עם הכדורגלנים ציון ואביב ועמית ורז גל וכולם מלאו לה כפיים באמת אלופה". 

יעל ויוסיאל הם דוגמא לארץ ישראל היפה והמשובחת, ואיך אפשר להיות אוהד שרוף, ועדיין להישאר בן אדם ולעשות הכל ברוח טובה ובהומור מעורר השראה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי