"חולם להוביל את ב"ש, אבא היה רוצה את זה"

אנסופוואה
אנסופוואה | צילום: ארכיון שבע

צ'סוואה אנסופוואה ג'וניור, בנו של החלוץ שהלך לעולמו על הדשא, רוצה לסגור מעגל

(גודל טקסט)

"שלום, שמי צ'סוואה אנסופוואה ג'וניור, אני בן 15 מזמביה, אוהד שרוף של הפועל באר שבע. החלום הגדול שלי הוא לשחק בקבוצה ולהוביל אותה להישגים, כמו אבא שלי, צ'סוואה אנספוואה המנוח, שמת על המגרש במדים של הקבוצה", כך מספר בנו של כדורגלנה הזמבי לשעבר של הפועל באר שבע שמת בנסיבות טראגיות במהלך משחק אימון ב-2007.

 

זה קרה בווסרמיל, אנסופוואה שהספיק לכבוש צמד בליגה נגד הכח רמת גן, עלה למשחק הכנה מול מכבי באר שבע ולקראת סיומו התמוטט לאחר שבלע את לשונו. ניסיונות להצילו לא צלחו ובגיל 28 בלבד, כדורגלן נבחרת זמביה הלך לעולמו.

 

 

בבאר שבע כבר הספיקו להתחבר לחלוץ החדש שהגיע למועדון בתקופה הקצרה בה שהה בו. כיום ממרחק של תשע שנים, בנו שהיה אז בן 5 בלבד כבר משחק כדורגל במועדון מקומי בזמביה וחולם על דבר אחד. "אני רוצה ללכת בדרכו ולבצע את המורשת שלו, הוא תמיד חינך אותי למצוינות במגרש ואת מה שהוא לא הספיק לעשות אני אעשה בעצמי".

 

 


אנסופוואה ג'וניור. חולם באדום

 

השנה הבקיע 22 שערים ונבחר למצטיין האקדמיה למחוננים לוסקה. "אבא שלי מלווה אותי בכל צעד, הוא נגלה אליי כל לילה בחלום, אומר לי כמה שהוא גאה בי, ושהשמים הם הגבול בשבילי. גם אבא שלי רוצה שאני אשחק בבאר שבע, יש שם אנשים נפלאים, זה מקום שאנחנו זוכרים רק לטובה".

 

צ'סוואה ג'וניור נזכר באירוע הטראגי: "כשהמקרה המצער קרה הייתי בן חמש, לא הבנתי בדיוק מה מתרחש ולמה אבא שלי לא חוזר. לקח זמן עד שהסבירו לי, קיבלתי ממנו בירושה את התשוקה למשחק וגם את האהבה לקבוצה".

 


אנסופוואה, קדנציה קצרה ואהבה גדולה (ארכיון "שבע")

 

מאז עברו לא מעט שינויים בנגב והקבוצה של אלונה ברקת תעמוד ב-21:45 מרחק נגיעה משלב הבתים של ליגת האלופות מול סלטיק. "בשנה שעברה זכינו בגדול באליפות, אני אוהב את וואקמה ואוגו, בוזגלו, מליקסון וברדה. התפללתי שנעבור את אולימפיאקוס ואני בטוח שנעבור את סלטיק ונגיע לליגת האלופות. אני מתפלל כל יום להצלחת הקבוצה ואלוהים שומע את תפילותיי, יש לי מישהו שנמצא קרוב אליו", מוסיף אנספוואה הצעיר שמודע להישגים של האדומים.

 

האם והרעיה ברנדה מוסיפה: "יש לנו קשר מיוחד לקבוצה, לאנשים, לקהל. אין לנו שום כעס על באר שבע, זה מקום מדהים עם אנשים נפלאים, בעלי יכול  היהלמות גם במדים של מנצ'סטר יונייטד, כל מה שקרה זה מאלוהים ואסור לנו לערער על החלטותיו".

 


"לא ממש הבנתי מה קרה", אנסופוואה באירוע הטראגי (ליאת שיבר, "שבע")

 

המשפחה זכתה בפיצויים אחרי מאבק משפטי אך אין בה כל כעס. "באר שבע לא שכחה את בעלי, הם זוכרים אותו ומזכירים אותו. הקבוצה והקהל המדהים, מהבחינה הזאת הוא עדיין חי ביניהם. הם דאגו לנו להכל, זה לא רק צ'סוואה ג''ניור, לבעלי המנוח יש עוד שלוש בנות מאם אחרת שמטופלות באמצעותי, יש לנו פינה חמה לבאר שבע והבן שלי לא מפסיק לדבר עליהם וחולם לשחק בקבוצה".

 

הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת התייחסה לרצון של צ'סוואה ג'וניור להגיע למועדון ואמרה: "המקרה יטופל כשנשוב מחו"ל".

 


המורשת שלו תתקיים? (ארכיון "שבע")

 


ברקת, תגשים את המורשת? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי