"זכות לעבוד עם בכר. ברדה יכול להיות מנג'ר"

אסף נמני והצלחת
אסף נמני והצלחת | צילום: פרטי

אחרי שנפרד מב"ש, אסף נמני מחמיא: "לעבוד עם שחקנים כאלו זה מפרה"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע זכתה באליפות היסטורית אחרי 40 שנה. מספר ימים לאחר ההכתרה ובלב החגיגות, עוזר המאמן, אסף נמני שהגיע במהלך העונה במקומו של שרון מימר שעזב על מנת לאמן את הפועל כפר סבא.

 

"זה התבשל אצלי בשבועיים שלושה האחרונים לא רציתי להתעסק בזה יותר מדי כדי שזה לא ישפיע על המטרה", סיפר נמני בראיון לספורט1. "אחרי שהיית במשבצת המאמן הראשי אתה מרגיש שאתה רוצה לחזור לזה", הוסיף.

 

 

 

מה לקחת מהעונה הזו?
"השנה הזו בכדורגל גרמה לנו להבין שהגיל אינו משחק תקפיד. בכר הצעיר זכה אצלנו באליפות ובאנגליה המבוגר ביותר, קלאודיו ראניירי זכה. ההגעה לבאר שבע נפתיעה הרבה אנשים. הגעתי במטרה ללמוד ולתרום את מה שיש לי. ידעתי להתמודד עם הלחץ בגלל שעברתי את הדברים האלה".

 

איך היה לעבוד עם מאמן כמו ברק בכר?
"מאוד התפתחתי לצד ברק וידענו להפרות אחד את השני. זו זכות ענקית לאמן לצד מאמן כזה ושחקנים כאלו. כל כך שמחתי לעבוד עם שחקנים ברמה הגבוהה ביותר זה גם מוציא ממך יותר כי הם יודעים מה צריך להיות וגורמים לך לעבוד קשה".

 


"ברק הרכיב את הצוות הכי טוב מסביבו" 

 

הייתם צוות שלם מסביבו של בכר. איך הצלחתם לעבוד בתיאום?
"אני חושב שהצלחנו, בעיקר ברק להביא את הדברים לידי ביטוי ולהוציא מכל שחקן את טובת הקבוצה ובגלל זה גם זכינו באליפות. הוא ידע טוב מאוד מה הוא רוצה ונתן במסגרת הזאת לכל אחד את מקום הביטוי שלו. לדעתי הוא הצליח להרכיב את הצוות הטוב ביותר שיוביל אותו למטרה".

 

אישית בחרת להמר במעבר ממאמן לעמדת העוזר.
"לא קל להחליף אדם כמו מימר ולקחתי הימור. מאוד קשה לעבור מעמדת המאמן הראשי לעמדת העוזר גם איתן עזריה עזר לי הרבה. היה לי חשוב באופן אישי שנצליח לעמוד במטרה וזה מה שהיה לנגד עיני, זה לא קל אבל לכל תפקיד בצוות יש חשיבות. מבחינה מקצועית למדתי הרבה מאוד מברק ושאר חברי הצוות. גם מבחינה ניהולית מאסי, מאלונה ומשאר האנשים וזה עשוי לעזור לכל קבוצה שאגיע אליה".

 

דיברת על העתיד. מה תביא לקבוצה הבאה?
"יש לי הרבה מה להביא לקבוצה הבאה שלי. אני ידוע כמאמן יותר הגנתי והעבודה לצד ברק שהוא מאמן יותר התקפי נתנה לי הרבה. זו יכולת וורסטיליות. בקבוצות האחרונות שעבדתי בהן יש קהל ולחץ והתמודדתי עם זה והעבודה שלנו צריכה להיות גם במקומות שאין הרבה קהל ואין הרבה אנרגיה. אני תמיד רוצה לתת את ההופעה הטובה ביותר שאני יכול".

 


למד המון אצל בכר 

 

ההתמודדות עם כוכבים זה משהו שלמדת במהלך התקופה?
"הסיטואציה של ברק עם הספסול של ברדה ובוזגלו בהחלט. אלו שחקנים שהיו מספיק בוגרים כדי להוריד מהאגו ולהתמקד במטרה ולהביא את האליפות ההיסטורית הזאת לבאר שבע. שחקנים שחוו הכל בקריירה והם יודעים לקבל את הדברים. מתי הם יכולים לעזור ומתי צריך ללכת הצידה וזה בא לידי ביטוי".

 

ברדה הוא בכלל דמות שאפשר ללמוד ממנה.
"הוא דמות להערצה כשחקן וכמו אדם והוא היה חלק ממרקם מדהים של אנשים. חדר ההלבשה כל כך מגובש. תפקיד המנהל המקצועי יכול כל כך להתאים לו. הוא עבר הרבה יש לו גישה טובה ואישיות מדהימה וברגע שהוא יכנס לתפקיד הזה הפועל באר שבע תרוויח בענק".

 

מה המסר שלקחת איתך?
"כשאין אגו יש הצלחה ולא היה אגו בבאר שבע – לא בצוות ולא בשחקנים. כל אחד רצה להוכיח את עצמו ועבד קשה בשביל זה. הוכחנו שלא צריך צוות זר כדי לקחת אליפות. אם יש תשוקה והתלהבות השמיים הם הגבול. תמיד צריך להביא את התשוקה לשחקנים בעיקר ליום יום שאלו האימונים. שחקנים לא יכולים להישאר אדישים לצוות מקצועי  שכל הזמן דורש ורעב ולמאמן עם תשוקה כזו".

 


אסי רחמים, "אחד החשובים במערכת" (דני מרון)

 

מה תאמר על אלונה ברקת?
"אלונה מנהלת את העסק. מה שהיא עושה בבאר שבע לא ישכח לעולם והיה לי זכות אדירה לעבוד איתה במקום הזה ואולי בעתיד עוד נשתף פעולה".

 

ויתר המעטפת המקצועית?
"עם כל הכבוד לצוות זר או ישראלי הכל קשור במבנה האישיות ואסי רחמים הוא בן אדם משכמו ועלה ואחד האנשים הכי חשובים בקבוצה הזו. הוא מביא שקט וניסיון ויחד עם אביתר הם עושים עבודה נפלאה".

 

ועכשיו, לאן מועדות פנייך?
"השאיפה עכשיו היא לכוון כמה שיותר גבוה. ניתן לזמן לעשות את שלו. הדברים כרגע מתבשלים ואני מקווה למצוא את עצמי במקום שאני רוצה להיות. זאת החלטה לא קלה לעזוב עכשיו אבל אני מאוד מאמין בעצמי ובמה שלמדתי בשנים האחרונות ובייחוד העונה. אני יודע מה אני רוצה ואדם קידן, הסוכן שלי מטפל בזה ואני סומך עליו בעיניים עצומות".

 


"זכות אדירה לעבוד איתה" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי