מדוע בחר דה חאה להישאר במנצ'סטר?

דה חאה. הסאגה הסתיימה
דה חאה. הסאגה הסתיימה | צילום: GettyImages

מאז סיום החלון, יונייטד וריאל החליפו האשמות. זה נראה קטנוני, אך ה"זכאית" זכתה בשירותיו. יחזור מחר מול ליברפול? (19:15, ספורט2)

(גודל טקסט)

כאשר ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד החליפו האשמות הדדיות מפורטות להפליא בגין הכישלון המדהים של עסקת דויד דה חאה בשנייה האחרונה של חלון ההעברות, אפשר היה לחוש בבירור כי יש יעד מרכזי אחד לפרסומים – השוער הספרדי עצמו. הוא האדם שרצה לדעת יותר מכל על הסיבות לפיאסקו. אחרי שגילה את האמת, הוא חתם על חוזה חדש באולד טראפורד עד 2019.

 

דבר אחד בטוח לחלוטין בסאגה המטורפת הזו – דה חאה השתוקק לעבור מאולד טראפורד לסנטיאגו ברנבאו. הוא לא הסתיר את כוונותיו, ועשה הכל כדי לכפות את המהלך. הגורמים לכך ברורים. השוער גדל אמנם באתלטיקו מדריד, אך ראה בריאל במה אולטימטיבית לקידום מקצועי. הוא התגעגע למולדתו, וגם בת זוגו לחצה בכל הכח כדי לחזור מאנגליה האפרורית לשמש של בירת ספרד. ואולם, המניעים והרצונות של כל יתר המשתתפים ברורים הרבה פחות.

 

 

האם ריאל מדריד באמת רצתה להחתים את דה חאה דווקא הקיץ? כלפי חוץ, זו היתה העמדה, אבל מבחינות רבות המהלך לא נראה הגיוני. דה חאה יסיים את חוזהו ביונייטד ב-2016, ואז יוכל פלורנטינו פרס להחתים אותו ללא תמורה, כאשר בינתיים הוא יכול ליהנות משירותיו של קיילור נבאס, שוער ברמה העולמית הגבוהה ביותר. למה לשלם 29 מיליון ליש"ט מבלי לשפר את המצב באופן משמעותי? אפילו הבזבזן הכרוני כמו נשיא ריאל, שנואש לרכש נוצץ בכל קיץ, יכול להבין זאת.

 

פרס. אפילו לו יש גבולות (gettyimages)

 

האם מנצ'סטר יונייטד באמת רצתה למכור את הספרדי? גם זה לא ברור, כי העסקה נראית רע מאוד מבחינה תדמיתית. דה חאה היה אליל האוהדים באולד טראפורד, והשדים האדומים גם כך מכרו לאורך זמן יותר מדי כוכבים לריאל, ביניהם דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו. היחסים בין ראשי שני המועדונים לא טובים במיוחד, והיו"ר אד וודוורד ממש לא מעוניין לרקוד לפי החליל של פרס.

 

וכך, לשני הצדדים היתה לכאורה סיבה טובה להכשיל את העסקה ברגע האחרון. המועדון שעשה זאת צריך להיכנס לפנקסו השחור של דה חאה, והיום אנו יודעים שהיתה זו סגנית אלופת ספרד. השוער מאמין כי ריאל הוליכה אותו שולל, ומשכה זמן בכוונה לפני שהגישה את ההצעה הראשונה בצהרי היום האחרון של חלון ההעברות, רק כדי שהמסמכים לא יגיעו ליעדם בזמן בסופו של דבר. ההפנמה גרמה לכך שדה חאה פסל על הסף את המעבר לברנבאו כשחקן חופשי והרס את התוכנית הערמומית של פרס.

 

יש גם שיקולים מקצועיים נטו להחלטה של דה חאה להאריך את החוזה. בעונה שלפני יורו-2016, השוער פשוט לא יכול להרשות לעצמו לשבת ביציע אם ברצונו לשחק באליפות אירופה במדי הנבחרת, שם מקומו רחוק מאוד מלהיות מובטח. הוא יהיה חייב לשחזר את יכולתו הפנומנלית מהעונה שעברה, בזכותה העפילה יונייטד לליגת האלופות. לשם כך, עליו להשאיר בצד את המשקעים הקשים שנוצרו ביחסיו עם לואיס ואן חאל, שהושיב אותו ביציע במשך כל אוגוסט, תוך שהוא מעדיף את הרכש הארגנטיני החדש סרחיו רומרו.

 

ואן חאל. המשקעים ייעלמו? (gettyimages)

 

ואן חאל ודה חאה בקושי דיברו, אם בכלל, בשבועות האחרונים, אך כעת חייבים לחזור לעבוד כצוות. אחרי הארכת החוזה, ירדה שאלת המחויבות מהפרק, וברור כי דה חאה כשיר מנטלית לעמוד בין הקורות כבר עכשיו. מבחינת כושרו על המגרש, הספקות הוסרו כאשר שמר על רשת נקיה במדי ספרד במקדוניה ביום שלישי.

 

אתמול דווח כי ואן חאל דחה את בחירת השוער למשחק הגדול מול ליברפול לרגע האחרון, והודיע שהוא מעוניין לבחון את דה חאה באימונים. אחרי הארכת החוזה, תהיה זו הפתעה עצומה אם דה חאה לא יחזור לשער. המשחק המרכזי של המחזור החמישי בפרמיירליג יהיה גם משחק החזרה של שחקן העונה שעברה מבחינת האוהדים, והם מוכנים לקבל את אלילם בזרועות פתוחות.

 

ביציעים זוכרים את הופעותיו ההרואיות מול הקבוצה של ברנדן רוג'רס בעונה שעברה, אשר הניבו שני ניצחונות חשובים. הוא רשם מספר הצלות מרהיבות במיוחד ב-0:3 בדצמבר ונבחר לאיש המשחק. ביציעי אולד טראפורד לא יתנגדו לשחזור מדויק גם הפעם. יהיה זה מרגש אם דה חאה יביא שוב ניצחון על ליברפול בעיתוי כה סמלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי