גודס, חזור למכבי ת"א

אבן ובוגטין מתייעצים
אבן ובוגטין מתייעצים | צילום: עדי אבישי

לייזי גורדון יודע מה הטעויות שנעשו בקבוצה הצהובה ולמה היא נכשלת משחק אחרי משחק, במיוחד ברבע הרביעי

(גודל טקסט)

הייתי אמור לכתוב על אבי אבן. לפי הפרדיקציה שלי? זה יהיה ממש לא פייר שמאמן אלמוני מקבל ניצחון במתנה ונשאר להיות מאמן ראשי, כי דבר שעובד לא מחליפים, ופשוט מצליח לעשות את הבלתי יאמן ומאמן את מכבי עוד שלוש שנים.

 

הייתי בטוח ב100% שיעשה שינוי ברוטציה ויילך הפוך מגיא גודס. הייתי בטוח שדוין סמית' יראה למה נתנו לו בשנה שעברה את כל הכסף הגדול הזה וייקח מנהיגות ויסחוב אחריו את כולם.

 

 

אבל עכשיו זה ברור לכל שמכבי מובסת ותשושה בכל רבע רביעי ומפסידה את שלושת המשחקים האחרונים שלה בעשר הדקות האחרונות. זה רק כושר גופני. תשאלו מי מאמן הכושר האחראי בקבוצה. בנוסף, מכבי בנויה רע מבחינת שחקנים ועמדות, תמצאו מי עשה סקאוטינג ועם איזה סוכנים עבדו. ולבסוף, מכבי "ישראלה" את רוצסטי ופארמר תשאלו את ההנהלה למה עבדו כל כך קשה על זה. 

 

אני לא קיבלתי הצעה לאמן את מכבי, אך כמאמן בהסתדרות הכללית החדשה, בספורטיאדה, כשחקן עבר ופרשן שנים רבות בכל הליגות באירופה, כך הייתי נוהג אם איך שהוא זה היה קורה. מה יש לך להפסיד, אבי? אענה על כל השאלות ואמצא פתרונות.

 

רוצסטי אמש. על זה עבדו כל כך קשה (עדי אבישי)

 

היררכיה חדשה במצב שלך עושה את כל ההבדל. ברגע שאתה עושה מהפכה שם, שלחת מסר ברור שאתה בוס ויש לך קונספט שונה וביצים גדולות.

 

דבר ראשון הייתי שם את יוגב אוחיון על הספסל בתור רכז שלישי. נותן לאחד מהישראלים החדשים או פארמר או רוצסטי להיות הרכז הפותח כשהשני עולה מהספסל להחליפו. שניהם לא שומרים, אז מי שיכול לנהל משחק ולמסור, הוא היה הרכז הפותח. העייפות של הרבע האחרון בגלל כושר גופני לקוי? כל מאמן היה יורד להגנה ומשחק SWITCH DEFENSE או אזוריות מאולתרות.

 

לנדסברג, שהוכיח את יכולתו, היה עולה  כגארד שני בחמישייה הפותחת (גם הוא ישראלי). הייתי מנפה שחקן שממש לא תורם כדי לזעזע עוד יותר את המערכת, מבחינתי את הקולע הכי מכוער מהעונשין בכל הזמנים, אונואקו. אצל אבי הוא עלה בחמישייה. מה הוא דוייט הוורד או שאק? הבייתה. ממילא החוזה הוא לחודש. הייתי משתמש בו כמסר לכולם.

 

סמאל בול זה שם המשחק, אך בגלל הכושר הירוד של כולם, וחוסר משווע ביכולות של אמבקווה ורנדל, הייתי משחק 24 שניות ומכניס כדור פנימה, כאילו יש להם משחק פנים, רק כדי לשלוט במשהו שקוראים לו קצב משחק. חבל. כי מכבי בשלושה רבעים, הייתה שם. ולפי דעתי דרושאפקה הייתה מאובזרת עם שחקנים ברמה גבוהה הרבה משל מכבי.

 

בראיין רנדל. יכולת לא מספקת (עדי אבישי)

 

הדבר החיובי פה זה ה-30 משחקים בשנה ל-10 השנים הבאות שמכבי חתמה עם היורוליג.  מכבי בפנים. טיימינג מדהים מבחינתה. היא יכולה להמשיך למעוד ולהפסיד ולחכות לשנה הבאה. כי היא תהיה שם.

 

מה שחבל בשביל ההנהלה זה חוסר אמון שנבנה עם האוהדים. הרי הם הולכים מהאולם כשהם מפגינים לכל עבר: "אני לא שייך להפסד הזה. אני לא נישאר פה כדי שהלוזריות תדבק לי לבגדים".

 

שנים לקח לבנות את הפלא שקוראים לו מכבי תל אביב. אך אפשר לאבד את זה כל כך מהר ולמחוק דורות של השגים בכמה שנים רעות. לכן ,בצעד חסר תקדים, הייתי מבקש מגיא לחזור לאמן את הקבוצה עד תום העונה. מי כבר רוצה לקחת את הקבוצה ולאמן אותה? העונה הלך הרבה כסף לפח, במיוחד אם לא יעלו לטופ 16, אך כסף אפשר לאבד אך לא את הלב והנשמה.

 

גודס. צריך לחזור (אודי ציטיאט)

 

מכבי יכולה לקחת אליפות השנה (אם היא תגיע לגמר מול ירושלים). למרות שירושלים מראה סימנים של נס אחרי נס כמו הדאנק שלא ניכנס מולם במשחק האחרון שלהם וניגמר בניצחון, הזוי, אם מכבי תעבור את התקופה הזו בשלום, ירושלים תעשה במכנסים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי