"כל מאמן במכבי מושפע מגורלם של אחרים"

אם אתה לא משפיע אז המערכת
אם אתה לא משפיע אז המערכת | צילום: אודי ציטיאט

הנומרולוג שוקי גבאי, המקורב לגודס: "אי אפשר לתפקד כשההחלטות של אחרים"

(גודל טקסט)

אחד האנשים שיודעים אולי טוב מכולם מה עובר על גיא גודס ב-24 השעות האחרונות הוא האיש הקרוב ביותר למאמן המפוטר של מכבי, הנומרולוג, שוקי גבאי. יש יומרו שהוא משמש גם כמנטור לחיים.

 

לגבאי אין ספק כי מי שאחראי למצב במכבי היא אך ורק הנהלת הקבוצה וטוען כי עפ"י תורת המספרים גורלם של הצהובים לא היו תלוי בגודס אלא במקבלי ההחלטות מאחורי הקלעים ויש גם הצהרה מפתיעה מפיו. בראיון שאחרי פיטורי המאמן, גבאי חושף הכל.

 

 

הנומרולוג פתח את דבריו ואמר: "עוד בהיכרות הראשונית שלי עם גודס לפני 20 שנה מהפציעה שלו כשחקן, ליוויתי אותו מתוך ידיעה ברורה שהוא יהיה מאמן באחת הקבוצות הטובות בארץ. בארבע השנים האחרונות נתתי לו את העיתוי המדויק שבו הוא יתחיל לאמן את מכבי וכך היה".

 

גבאי העיד כי מבחינתו מדובר בחוסר בהירות: "גיא נכנס בעיתוי מעולה למכבי ת"א, אבל כשהתחלתי לעבוד איתו ולדבר איתו, הבנתי שכל מה שקורה לו עכשיו לא מסתדר לי בנומרולוגיה. ואז אמרתי לו שאם הוא לא הבן אדם שיחליט את ההחלטות וייבחר את השחקנים וישפיע – אז הנומרולוגיה לא יכולה לתת לו אבחון כי זה לא קשור לגורל ולמזל שלו, אלא לאלו של האנשים שלוקחים שם את ההחלטות".

 


גודס. צחוק הגורל (עדי אבישי)

 

ואז עבר להסביר: "מה שקרה בחודשים הללו לא עבד והסתדר בנומרולוגיה. אם אתה לא משפיע אז המערכת, לא תתפקד לפי הגורל שלך אלא לפי הגורל של אלו שעושים את הבחירות. וה השלב שבו אמרתי לו, גיא, אני לא יכול לעזור לך יותר. דיברנו על זה שאם זה ממשיך ככה אז מה שיהיה זה הצפוי – שהוא לא יוכל לתפקד בתוך מכבי תל אביב אבל הכישלון הוא של מכבי ולא של גיא".

 

על העזיבה אמר: "ירד לגיא עול כבד כמאמן עם העזיבה של מכבי, כיוון שהוא לא יכול היה לקבוע במאת האחוזים במכבי. כל מאמן שייכנס למכבי בתקופה הזאת מושפע מגורלם ומזלם, נומרולוגית, של אנשים אחרים ולא שליטה, זה לא מצב תקין".

 

פדרמן. כישלון ידוע מראש? (עדי אבישי)

 

גבאי בטוח לגבי עתידו של גודס: "גיא יהיה אחד המאמנים הגדולים בארץ והוא לא אמר את המילה האחרונה שלו בכדורסל הישראלי. גודס להערכתי יעמוד בדילמה האם לעבור לקבוצות אחרות בישראל, אבל אני רואה מהמספרים שיש סיכוי גדול שהוא יעשה רילוקיישן ויש סיכוי שזאת קבוצה שתקרא לו כדי להציל אותה".

 

הנומרולוג הרחיב: "העתיד של גיא יגיע לפיק באמצע 2017, יש חוקיות בחיים שלנו ולגיא יש כרוניקה של מהלך קריירה דומה בדיוק לפיני גרשון ודיויד בלאט".

 

ולסיום איבחן את אחת הבעיות המרכזיות: "יש בנאדם אחד במכבי, שלא אוכל להגיד את שמו, שלקחתי את תאריך הלידה שלו והוא הבעיה של מכבי. כל עוד הוא יהיה שם, והוא שם קרוב לחמש שנים במערכת, מכבי רק תמשיך להידרדר וללכת אחורה, אין כאן שאלה בכלל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי