דמאיו: "האוהדים עושים זאת בכוונה כדי שאעזוב"

דמאיו בבית הדין
דמאיו בבית הדין | צילום: תומר חבז

נדחתה ההחלטת העונש של בני יהודה בשל קריאות גזעניות כלפי אחמד עאבד

(גודל טקסט)

בני יהודה נקנסה הערב על-ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל עך סך 3,000 ש"ח בשל עלייה מאוחרת למשחק נגד קרית שמונה. כמו כן, הקבוצה הועמדה לדין בשל קריאות גזעניות של אוהדיה כלפי חלוץ ק"ש, אחמד עאבד, אך החלטה בנושא זה תתקבל במועד מאוחר יותר.

 

מכבי תל אביב הואשמה כי במשחק מול בית"ר ירושלים נזרק מצת מכיוון יציע 10-11 בבלומפילד, לעברו של שופט הרחבה מנשה משיח. הצהובים לא שלחו נציג והעבירו כתב הגנה במקום, ביה"ד החליט כי הקבוצה נמצאה אשמה, אך דחתה את החלטת העונש כדי לאפשר לקבוצה לאתר ולטפל בזורק.

 

 

את בני יהודה ייצגו בדיון היו"ר-בעלים של הקבוצה, משה דמאיו והמנהל, כפיר אדרי. נגד הקבוצה עומד עונש רדיוס על תנאי. מרכזו של הדיון עסק בקריאות "מחבל" שכביכול הושמעו כלפי עאבד בדקה ה-18 של המשחק לאחר שכבש, אולם כאמור בית הדין לא יקבל החלטה בנושא רגיש זה. לצד זאת החליט בית הדין כאמור לקנוס את הקבוצה על סך 3,000 ש"ח בשל עלייתה המאוחרת למשחק.

 


כפיר אדרי בבית הדין (תומר חבז)

 

דמאיו בתגובה להאשמות: "מודה. אני לא מצדיק. באותו משחק נזרקה כוס שנעלמה מעיני השופט והמשקיף אבל אנחנו איתרנו דרך המצלמות את האוהד והסגרנו למשטרה. המשטרה הרחיקה אותו מנהלתית. בדקנו אם הוא מנוי כדי לשלול לו אבל הוא לא מנוי. ראינו בשבת ביציע העיתונות רק את הקהל. בדיסק שקיבלתי לאחר מכן התחלתי בזיהוי של אנשים שקרא את הקריאות וזיהינו כמה פרצופים, אנחנו מאתרים את הכתובות והשמות ונעבירם למשטרה. נשלול את המנוי למי שמנוי ואני מתחייב".

 

דמאיו ואדרי. "צריך את עזרת בית הדין" (תומר חבז)

 

דמאיו הוסיף: "רוב הקהל מכבד ומתנהג יפה. למעט אותם פרחחים שמהתחלה מקללים אותי ואת בתי ללא קשר למהלך המשחק. הם מנסים לקרוא לעוד אוהדים להצטרף אליהם דרך הרשתות החברתיות בניסיון לגרום לעזיבתי את המועדון".

 

"אני לא רוצה לתת להם פרס ולקבל עונש. אני רוצה מבית הדין עזרה יצירתית לפתור את הבעיה. אולי לסגור את שער 2 או סגירת יציע. אם הם מתנהגים ככה אז כן. זו האהבה שלהם לשבת שם. הם רוצים מלחמה הם יקבלו מלחמה".

 

עם זאת אמר דאמיו: "אני מגנה את הקריאות, אבל מיד אחרי הבקעת השער עאבד רץ לחגוג מול אותם אוהדים שלנו שיושבים בשער 2 בצעד מתגרה שיוצר פרובוקציה והתחיל לרדת על ארבע לתפילה מוסלמית. במצב היום גם קריאת "שמע ישראל" זו פרובוקציה.שופט צריך לתת אדום או צהוב גם למי שעושה שמע ישראל. דעות מביעים מחוץ לכר הדשא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי